Gå til innhold

Musikk: Min piano versjon av Last Waltz fra filmen Oldboy


Anbefalte innlegg

Vel, da har jeg med familiens fine elektriske piano spillt inn en midi-fil av Last Waltz fra filmen Oldboy. Hvis jeg ikke tar feil går det også an å konvertere midifiler til noter i diverse musikkprogrammer. Så da har dere notene også hvis dere trenger disse. Er meget mulig at dette ikke er hele Last Waltz da jeg kun har tatt to av "temaene" eller hva man nå skal kalle det.

 

Sangen er tatt rett av hukommelsen (da jeg har hørt åp sangen minst 150 ganger i løpet av to uker for ikke så veldig lenge til. Så er noe jeg har klart helt selv. Høres ikke så komplisert ut når jeg spiller. Men dere som har hørt originalversjonen i filmen vet at denne sangen originalt er emget vakker. Og den høres meget bra ut på mitt far sitt flygel. Kan høres en anelse mongo ut i denne midi-filen.

 

Edit 2: Da jukset jeg litt og endret filnavn til .mp3. For å kunne høre filen må dere rename til .MID og åpne i quicktime eller annet egnet program.

 

Edit: Får vist ikke lasta opp .MID filer. Så da får jeg finne et annet sted å laste opp.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer fremdeles ikke lyd.

6822848[/snapback]

Opplevde samme problemet som deg når jeg spilte av i Media Player. Fikk ingen lyd da. Men det skal virke i Quicktime! Men en eller annen gang skal jeg få tatt opp fra flygelet med noen gode opptaksmikrofoner så skal det nok bli andre boller ;)

 

Edit: Da legger jeg meg :)

Lenke til kommentar

Ja venter jeg også ... i spenning.

 

MEN kjære Orresnei, når det gjelder Zelda. De låtene har en spesiell plass i det syndefulle hjertet mitt - og har en stemning som må ivaretas om det ikke skal være total blasfemi. Så når du kommer med den skal du enten få så kjeft at øra visner, ellers så skal jeg gi deg en stor eKlem ... det blir ingen mellomting.

 

(laget selv en versjon av Song of Time i mine yngre dager, og jeg blir flau på egne veine når jeg hører den)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lenge tenkt på å skaffe meg band. Sitter jo og klimrer litt på pianoet mitt om dagene og kommer jo noe fint ut av det. Hvis det finnes noen folk i Bergen som trener pianist er det bare å si ifra. Forøvrig skal det nevnes at jeg må lære meg besifring. Altså forskjellige akkorder som G7, A67 og slike ting. Ellers står det bra til med teknikken. Spillte en del år klassisk så da lærte jeg emg litt teknikker :)

 

Så snart jeg får tid skal jeg spille inn noen låter med ordentlig utstyr. En kamerat og meg skal spille inn "In Other Words" av Ben Kweller. Riktig nok uten trommer. Men det får stå til. Ellers skal jeg spille inn noen Zelda låter. Jeg gleder meg allerede.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Har lenge tenkt på å skaffe meg band. Sitter jo og klimrer litt på pianoet mitt om dagene og kommer jo noe fint ut av det. Hvis det finnes noen folk i Bergen som trener pianist er det bare å si ifra. Forøvrig skal det nevnes at jeg må lære meg besifring. Altså  forskjellige akkorder som G7, A67 og slike ting. Ellers står det bra til med teknikken. Spillte en del år klassisk så da lærte jeg emg litt teknikker :)

 

Så snart jeg får tid skal jeg spille inn noen låter med ordentlig utstyr. En kamerat og meg skal spille inn "In Other Words" av Ben Kweller. Riktig nok uten trommer. Men det får stå til. Ellers skal jeg spille inn noen Zelda låter. Jeg gleder meg allerede.

 

Snorre :)

6910425[/snapback]

Skal jeg stå for trommene? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...