Gå til innhold

Oppdaterte iMac-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med så store skjermer så må jeg si at Apple begynner å bli svært aktuelt.

6818632[/snapback]

 

Synes egentlig størrelsen er grei, men oppløsningen er litt lav enda. Selv Eizo 24"WS som jeg bruker har bare 1920x1200, og det blir litt lite. Hadde også vært flott men noen virkelig WS skjermer, ala Cinemascope (2.66:1) istedet for 16.9/16/10.

Lenke til kommentar
Med så store skjermer så må jeg si at Apple begynner å bli svært aktuelt.

6818632[/snapback]

 

Synes egentlig størrelsen er grei, men oppløsningen er litt lav enda. Selv Eizo 24"WS som jeg bruker har bare 1920x1200, og det blir litt lite. Hadde også vært flott men noen virkelig WS skjermer, ala Cinemascope (2.66:1) istedet for 16.9/16/10.

6818694[/snapback]

 

Du får ikke 24" med stort større oppløning, sjekk webbutikker rundtomkring.

 

Det jeg lurer på er hvordan skjermen yter med tanke på responstid, kontrast, lysstyrke etc.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt en 24 tommer i den størrelsen, men jeg har brukt 30-tommeren til apple med 2560 i bredden. Størrelsesforholdet er omtrent det samme. Personlig syns jeg det ser flott ut. Pikslene er ikke for store og ikke for små. Man må ikke glemme at man tross alt skal kunne se skrift som er en enkelt piksel bred i linjene. Går man for høyt opp i oppløsning får man problemer med blandt annet tekst. Kjedelig. Jeg klarer meg med den som er.

 

Hva i alle dager skal du med en datamaskin med Cinemascope?! :hmm:

Lenke til kommentar

Hva skal man med mellomklasse skjermkort på Mac? Er det noe særlig utvalg av moderne 3D-spill som funker på Mac?

 

Går det forresten an å innstallere et annet OS på disse?

 

awold: Plasser to stk vanlige 4:3-skjermer ved siden av hverandre så får du 2,66:1. Kanskje ikke helt det samme med en diger stolpe midt i synsfeltet men.

Lenke til kommentar
Hva skal man med mellomklasse skjermkort på Mac? Er det noe særlig utvalg av moderne 3D-spill som funker på Mac?

 

Går det forresten an å innstallere et annet OS på disse?

 

awold: Plasser to stk vanlige 4:3-skjermer ved siden av hverandre så får du 2,66:1. Kanskje ikke helt det samme med en diger stolpe midt i synsfeltet men.

6818868[/snapback]

 

Mellomklasse skjermkort er ikke så dumt når man - som du spør - kan innstallere Windows også. Med nyeste versjon av BootCamp er iSight støttet i Windows også og er blitt en fantastisk flott windows-maskin også.

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig kjøre Windows og Linux på den med full ytelse og funksjonalitet.

Du kan nå også kjøre Windows-programmer direkte i OS X. (med litt hastighetstap på enkelte programmer. Og ikke alle fungerer heller.)

Men at OSet er ræva, det er skapt av dine fordommer. Du er nok neppe av typen som har brukt OS X spesielt mye (hvis du har gjort det i det heletatt.)

Og for å gi dere en liten ting å tenke på, den beste iMacen koster ca. 10 000 kr hvis du trekker fra verdien av skjermen. Det er en ganske god pris for en maskin med så god ytelse, et sånt system og et sånt design!

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan bytte skjermkort, CPU og/eller minne på disse? Fant lite info rundtom...

6819629[/snapback]

Bytte av ram er enkelt.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303084

 

Bytte av harddisk var hvertfall ikke noe problem på iMac'en som ble solgt for 3 dager siden.

 

Skjermkort vet jeg ikke.

Prosessor kan hende, går jo hvertfall å gjøre dette på MacMini. Forutsetter vel egentlig kun at hovedkortet støtter den nye prosessoren du skal sette inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...