Gå til innhold

I Vennesla er data synd!


Anbefalte innlegg

"Bibelen forbyr bruk av PC"

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/15/474018.html

 

 

UTDRAG AV HVORFOR:

«Jeg er Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, ut av trellehuset.

Du skal ikke ha andre guder enn meg.

Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke dyrke dem! »

 

..Hva synes dere?

 

Vil kalle meg selv en ganske "aktiv" kristen, men dette er noe av det sykeste jeg har sett på lang tid! Ikke rart mange folk er skeptiske til kristendommmen.

 

Jeg kan gjerne si meg enig at data kan være; (kall det "synd") om det tar kontroll og overhånd på hele livet ditt. Men at opplæring i data på skolen (der et av hovedmålene er å lære om hvordan man bruker pc og internett fornuftig og "rett") er synd!? Nei, kjøss mæ bak!

 

At dagbladet skriver "bibelen forbyr bruk av pc" vil jeg si er ganske subjektivt, det er ganske få yttert sterkt religiøse som har denne sjuke meningen. (menmenn!)

 

Også en ting jeg reagerer ganske sterkt på;

- En av foreldrene er advokat. Går det an å drive i det yrket uten pc?

 

-Det skal visst ikke være noe problem. Han har en assistent som tar seg av den delen etter hva jeg er blitt fortalt, sier rektor.

 

Er dette så veldig riktig? Hadde jeg hatt denne overbevisningen, hadde jeg ikke latt andre "synde" for at jeg skulle få gjort jobben min! :hmm:

 

..Så da kan det med andre ord si at jeg kunne ha ansatt en til å stjelt mat til meg i butikken og fått det mye rimligere!? ..(ehm, ja, dere vet nokk hvor jeg vill hen)

 

Nei, hadde det vært opp til meg hadde mye ha vært lagt ned, med tanke på sekter, kristne skoler og menigheter. Det er blitt så mye galskap i de kristne miljøene at det er til å bli flau av.

 

..Jeg tror at de "beste" kristne finner du oftes ikke i menighetene, men utenfor, de som ikke lever etter å opphøye noen, men kun opphøyer Gud den almektige!

 

 

 

NEI;

greier noen å overbevise meg at pcbruk i skoleopplæring er synd, gir jeg gladlig bort alt pc utstyret mitt, inkl. alt annet teknisk utstyr =)

 

HUFFameg :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beviser nok en gang hvorfor religion er roten til alt vondt her i verden.

6709115[/snapback]

 

 

..Det har jeg lite tro på, men det kommer nokk mye vondt ut av de "Sterkt religiøse overbeviste folkene" Det ser du i kristendommen, islamen, buddismen osv...

 

99% Muslimer er kjempegreie mennesker. Samme med kristendommen, ytterst få tolker bibelen feil (etter min mening) og lager voldsomme protester.

Lenke til kommentar
99% Muslimer er kjempegreie mennesker. Samme med kristendommen, ytterst få tolker bibelen feil

 

Jeg kan love deg at 99% av menneskeheten, særlig kristne, og aller særligst muslimer, ikke er kjempegreie.

 

Det ser ut til å bli svært så god plass i "himmelen", da flertallet av oss moderne mennesker ser på TV, bruker PC, fotograferer osv. og m.a.o, synder.

 

Problemet er at disse idiotene leser boka ti tusen ganger og så lager de regler ettersom det passer seg fra obskure passasjoner som dette, istedet for å ta til seg religions ånd, som er nestekjærlighet og toleranse.

Lenke til kommentar
Jeg kan love deg at 99% av menneskeheten, særlig kristne, og aller særligst muslimer, ikke er kjempegreie.

 

Jeg kjenner flere greie muslimer enn greie kristne. Mange kristne som jeg kjenner til er fryktelig oppblåste og er ignoranter. De muslimene jeg kjenner er rolige, ydmyke og åpne. Da jeg bodde i USA var det faktisk muslimer som gjor at jeg fikk en omgangskrets. Det er kjempegreie folk. Vet ikke hvilken planet du kommer fra, men mistenker at du kommer er litt for fordomsfull. Det sier jo sitt når man kaller muslimer en homogen gruppe. Det er ignoranse. Arabere er veldig forskjellige fra land til land. En libaneser er helt forskjellig fra feks en iraker.

Men det finnes grupper av muslimer som er destruktive og har komplett misforstått sin religion. Samme er det med de gale abortmotsanderne og kristne i USA. Dumt at media kun har fokuset rettet på de negative sidene av muslimer. HAMAS er eksempel.

 

Hadde det ikke vært for HAMAS, hadde Gaza-stripen vært uten sykehus, uten skoler og uten støtte til de fattige. HAMAS bruker opptil halvparten av sitt 70 millioner dollar

budsjett på å hjelpe folk i palestina.

 

Men back on topic. Dette er rett og slett tåpelig. Ungene blir jo bare grønnsaker. Ikke kan de danse, ikke kan de digitale verktøy og ikke ser de tv. Det er sykt. Det gjør at de blir helt ubrukelige i arbeidslivet (Særlig hvis de vil ha høyere utdanning)

Ah, jeg avskyr foreldre med sine skyvelapper.

Endret av Tready
Lenke til kommentar

Men dere, hylekoret deres er egentlig basert på for lite informasjon.

 

Denne artikkelen var basert på en gjeng med tyske innflyttere som nekta barna deres å bruke PC'r i undervisningen på skolen, og som søkte til kommunen for å få fritatt ungene fra PC-basert undervisning. Det er overhodet ikke en generell REGEL blant kristne foreldre. Bare overhypa tull. Tyskerne tilhører vel en obskur sekt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det er ein ting med pc og.

Men det eg syns er snodigt er at der eg voskte opp.

Der var det noen som ikke fikk lov å danse av foreldrene.

Grunnen var at det var en  synd å¨danse.

 

WTF ?

6709554[/snapback]

Typisk gammeldags naivitet. Pappa fortalte at han ikke fikk lov å danse av moren sin da han var barn/ung.

Men hvertfall, bare tenk hvordan disse barna kommer til å ha det vidre i livet. Jobber som ikke tar i bruk datamaskiner er jo veldig godt betalte..

 

Problemet er at disse idiotene leser boka ti tusen ganger og så lager de regler ettersom det passer seg fra obskure passasjoner som dette, istedet for å ta til seg religions ånd, som er nestekjærlighet og toleranse.

Det virker som om disse folka ikke liker at andre har det bedre enn dem. Slik som "siden jeg ikke har bruk for datamaskiner skal hvertfall ikke barnet mitt bruke det"

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Enda et eksempel på hvorfor religion aldri, aldri burde få lov å innflyte offentligheten. Religion er er overbevisning som ikke grunner i fakta. Velkommen til 2006 - vi har faktisk blitt litt mer opplyste de siste hundre årene.

6711479[/snapback]

Vel, vi tror i hvertfall det, men for å ta det hypotetiske.

Hva hvis bruk av PC/TV/etc. faktisk er synd Hva da?

Kom de siste menneskene da til himmelen før 1985?

Er himmelen da nesten ferdig med "opptaket" sitt?

Lenke til kommentar
Vel, vi tror i hvertfall det, men for å ta det hypotetiske.

Hva hvis bruk av PC/TV/etc. faktisk er synd Hva da?

Kom de siste menneskene da til himmelen før 1985?

Er himmelen da nesten ferdig med "opptaket" sitt?

6711497[/snapback]

 

Hvorfor skulle det være en synd? Hvis det står i Donald er det en synd da? Poenget er vi lever i en verden hvor folk er opplyste, og da må de troende åpne øynene og se på verden vi lever i. Når vi dør råtner vi. Vi får en sjanse og har ett liv. Vi har nok av bevis på at når et menneske dør så slutter impulser mv. Har vi noen beviser som tilsier noe annet?

Lenke til kommentar
Beviser nok en gang hvorfor religion (ekstremt religiøse) er roten til alt vondt her i verden.

 

*editert*

6709115[/snapback]

 

Javel? Det blir nå litt vel enkel Erasmus Montanus logikk. Kristne mener man skal være snille mot andre, betyr ikke det da at Kristendom er roten til alt det godt?

 

Vel, vi tror i hvertfall det, men for å ta det hypotetiske.

Hva hvis bruk av PC/TV/etc. faktisk er synd Hva da?

Kom de siste menneskene da til himmelen før 1985?

Er himmelen da nesten ferdig med "opptaket" sitt?

6711497[/snapback]

 

Hvorfor skulle det være en synd? Hvis det står i Donald er det en synd da? Poenget er vi lever i en verden hvor folk er opplyste,*snip*

6711530[/snapback]

 

Hvilken verden er det du lever i? Kunne tenke meg å flytte dit :mrgreen:

Lenke til kommentar
Vel, vi tror i hvertfall det, men for å ta det hypotetiske.

Hva hvis bruk av PC/TV/etc. faktisk er synd Hva da?

Kom de siste menneskene da til himmelen før 1985?

Er himmelen da nesten ferdig med "opptaket" sitt?

Hvorfor skal det være synd ? Glem ordet synd, det er bare et ord noen har kommet med for å holde vedkommende tilknyttet til religionen. Dessuten er det altfor mange uvitende folk som tror med en gang det er gud når de ser et lys.

Du kan lete lenge etter "sjeler" i himmelen.

Lenke til kommentar

Ser moderator sletter mine poster uten å gi meg noen grunn, så jeg får prøve på en snillere versjon av innlegget mitt.

 

99% Muslimer er kjempegreie mennesker. Samme med kristendommen, ytterst få tolker bibelen feil

 

Jeg kan love deg at 99% av menneskeheten, særlig kristne, og aller særligst muslimer, ikke er kjempegreie.

 

Det ser ut til å bli svært så god plass i "himmelen", da flertallet av oss moderne mennesker ser på TV, bruker PC, fotograferer osv. og m.a.o, synder.

 

Problemet er at disse idiotene leser boka ti tusen ganger og så lager de regler ettersom det passer seg fra obskure passasjoner som dette, istedet for å ta til seg religions ånd, som er nestekjærlighet og toleranse.

6709540[/snapback]

 

Ser ut til at du spammer oss alle med muslimhets i hver eneste tråd du lager, og det du skriver er ikke riktig. (dette er ikke personangrep, moderator.)

 

Du stiller også muslimer personlig til ansvar for hver eneste ting f. eks. Al-Qaida gjør, og dette er, som jeg tenker mange skjønner, ikke riktig.

 

Muslimer flest er faktisk greie folk, og mange fra forumet her er også muslimer, men vi legger ikke merke til dem, og det er vanskelig å vite hvem som er muslim og hvem som ikke er det, ettersom de er helt like mennesker som meg og deg.

 

Det samme gjelder også kristne.

 

Vennligst slutt å post så mange usanne ting om noe du ikke vet hva er.

Endret av salah
Lenke til kommentar
dette er ikke personangrep, moderator

 

Tja, det var da fullstendig urelatert til topic, og rettet mot meg.

 

Du stiller også muslimer personlig til ansvar for hver eneste ting f. eks. Al-Qaida gjør, og dette er, som jeg tenker mange skjønner, ikke riktig.

 

Det gjør jeg da ikke. Da hadde jeg krevet at de alle skulle fengsles. Jeg påpeker det faktum at islam er en arkaisk og barbarisk religion som ikke har hatt noen fornyelse i hele sin historie, at den er inkompatibel med vårt samfunn og demokratiske og etiske prinsipper og at muslimers unfallenhet og stille samtykkende er en trussel mot frihet og alt som er godt.

 

Muslimer flest er faktisk greie folk, og mange fra forumet her er også muslimer, men vi legger ikke merke til dem, og det er vanskelig å vite hvem som er muslim og hvem som ikke er det, ettersom de er helt like mennesker som meg og deg.

 

Jeg har ikke sagt noe annet. Jeg sa at 99% av menneskeheten, særlig religiøse mennesker, og aller særligst muslimer, som er svært fundamentalistiske, ikke er å definere som "kjempegreie". Da tror jeg ikke terrorister og mordere hadde hatt 30-95% oppslutning i islamske land.

 

Vennligst slutt å post så mange usanne ting om noe du ikke vet hva er.

 

Vennligst lær evnen til å ta kritikk som det dere foretar dere som gruppe eller flytt til et land som ikke har ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...