Gå til innhold

I Vennesla er data synd!


Anbefalte innlegg

dette er ikke personangrep, moderator

 

Tja, det var da fullstendig urelatert til topic, og rettet mot meg.

Jeg skal være ærlig: ja, den var rettet mot deg, og den posten var bare en sensurert versjon av den opprinnelige.

 

Du stiller også muslimer personlig til ansvar for hver eneste ting f. eks. Al-Qaida gjør, og dette er, som jeg tenker mange skjønner, ikke riktig.

 

Det gjør jeg da ikke. Da hadde jeg krevet at de alle skulle fengsles. Jeg påpeker det faktum at islam er en arkaisk og barbarisk religion som ikke har hatt noen fornyelse i hele sin historie, at den er inkompatibel med vårt samfunn og demokratiske og etiske prinsipper og at muslimers unfallenhet og stille samtykkende er en trussel mot frihet og alt som er godt.

At du mener Islam er barbarisk får du mene så mye du vil. Alle mennesker har forskjellige syn på det.

 

I denne tråden stiller du hele gruppen (alle muslimer) til ansvar.

 

Du skriver:

Islam har knapt forandret seg på 1500 år. Nesten alle muslimer er stolte av det faktum. De annser seg selv som en selvvalgt og homogen gruppe. Hvorfor er det urimelig at man skal holde gruppen til ansvar for hva gruppen gjør? Disse terroraksjonene er ikke begått av noe enkeltindivid eller er en enkelt handling. Det danner seg et mønster.

Hvordan vet du at "nesten alle" muslimer er stolte av det?

 

Muslimer flest er faktisk greie folk, og mange fra forumet her er også muslimer, men vi legger ikke merke til dem, og det er vanskelig å vite hvem som er muslim og hvem som ikke er det, ettersom de er helt like mennesker som meg og deg.

 

Jeg har ikke sagt noe annet. Jeg sa at 99% av menneskeheten, særlig religiøse mennesker, og aller særligst muslimer, som er svært fundamentalistiske, ikke er å definere som "kjempegreie". Da tror jeg ikke terrorister og mordere hadde hatt 30-95% oppslutning i islamske land.

Så hvis en tror på noe, så kan man umulig bli "kjempegrei"?

Det er nok feil, jeg kjenner mange jøder, kristne og ikke minst muslimer som er kjempegreie folk, og det tror jeg du også synes hvis du tør å prate med noen.

 

Det er sant at terrorister får 95% av stemmene ved et valg, men disse "terroristene" er akkurat som gutta på skauen. Da Norge var okkupert, tror jeg fint over 95% av befolkningen ville stemt på dem. Husk at det er helt forskjellig hvem som er terrorister for hvem.

 

Ellers må du også vite at ikke alle valg i de landene er demokratiske. :)

 

Vennligst slutt å post så mange usanne ting om noe du ikke vet hva er.

 

Vennligst lær evnen til å ta kritikk som det dere foretar dere som gruppe eller flytt til et land som ikke har ytringsfrihet.

6712579[/snapback]

Hvis du leser alle postene som omhandler Islam, ser du at jeg tar imot kritikk med takk, og at jeg diskuterer på helt demokratisk vis og akspeterer at folk ikke liker eller rett og slett hater Islam. Men det du driver med er løgnbasert propaganda.

Endret av salah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en skole her hvor jeg bor, hvor elevene ikke får lov til å danse slow dance, fordi lærer og rektor sier det er "stående sex" og dette er visst en synd. Dette er jo helt idiotisk. Burde jo fått sparken på flekken!

 

Når det gjelder dette med at å bruke PC er en synd er jo det noen lunde det samme. "Fordi jeg tolker denne setningen på min måte, skal jeg isolere barnet mitt fra PC".

I skolen idag brukes PC på nesten hver eneste skole. På en annen skole jeg vet om må man ha bærbar PC med seg. Hva gjør barnet hvis han kommer inn på en slik skole?

Foreldrene sin feil, ikke relegionen, ikke bibele, ikke Gud, men foreldrene sin feil. Ingen tvinger alle til å følge bibelen. Dette er da et valg foreldrene har gjort, så å skylde på bibelen eller Gud blir feil.

 

Edit: Selv er jeg ateist, og tror ikke på Gud, men skyld skal ikke legges på noen som ikke fortjener det.

Endret av Midi
Lenke til kommentar

Seriøst. Dere må ikke ta dette seriøst.

Jeg kjenner litt til disse folkene det gjelder. Det er noen tyskere som tilhører en slags "kristen" sekt som flyttet til Vennesla for noen år siden, og de får ikke lov til å bruke TV, data e.l., dette har de også søkt om å ha som praksis i skolen.

 

Denne artikkelen er selvfølgelig bare et av Dagbladets triks for å skrive så mye dritt om "kristne" som mulig.

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Kristne (og andre som tilhører lignende religioner) som skal presse folk/meg til å følge deres råd, meninger og andre surrealistiske ting hater jeg!

Er ingen tvil, misjonsarbeid burde vært forbrytelse og hvis man har en religion så får man holde den for seg selv og andre som har samme mening!

6715548[/snapback]

 

 

Hvis man først er kristen er jo misjonsarbeid noe av det viktigste du gjør. Kristne trur jo faktiskt at hvis man ikke er frelst så kommer man ikke til himmelen. Hadde jeg trudd det hadde jeg prøvd og overbevise alle venna mine og folk generelt for at jeg vil ha dem med meg til himmelen og la dem sleppe hælvete.

Fleste kristne er jo greie og dem kan ikke tvinge på deg no relgion, men dem vil alltid prøve og overbevise deg så kan vell heller du prøve og overbevise dem om at det ikke er sant. Eller bare si hadet og gå om du ikke orker no mere og dem er for på deg!

 

Edit: Ellers syns jeg det data greiene er helt sykt og veldig feil tolkning av Bibelen.

 

Hilsen en som brukt mye tid i Pinsemenighet før.

Endret av EO
Lenke til kommentar

Jeg påpeker det faktum at islam er en arkaisk og barbarisk religion som ikke har hatt noen fornyelse i hele sin historie, at den er inkompatibel med vårt samfunn og demokratiske og etiske prinsipper....

 

Kristendommen er basert på èn gud, altså blir det den guden har "sagt" lov. Det er ikke mye demokratisk. Dessuten er hele kristendommen basert på en bok som er par tusen år gammel, og det signaliserer ikke akkurat noen vilje til fornyelse.

Kristendommen har mange "ytringer", fra vage utspill som kreves tolkning, til direkte lover, som absolutt ikke passer inn i dagens moderne og frie verden.

Religion er personlig, og bør ikke, uansett religion, blandes inn i samfunnsstyring, fordi det ikke representerer hverken fornuft eller dagens virkelighet. Så Islam er som de fleste andre religioner, fullt av ikke-fornuftbaserte lover, og er sterkt foreldret og uaktuell.

 

...flytt til et land som ikke har ytringsfrihet.

6712579[/snapback]

 

Nå var dette et personangrep til de grader, hvis jeg da forstår riktig, og du holder denne personen ansvarlig for alle muslimers handlinger. Like fornuftig som at jeg skal holde deg ansvarlig for Pres. Bush sine handlinger, fordi han er kristen(forutsatt at du er kristen.)

Og den anmodningen om å slutte å skrive ubegrunnede påstander, har kansje mer med at det virker uintelligent og en smule arrogant, enn i den mening å innskrenke din ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Dere har fortsatt ikke fått med dere at denne saken var basert på en liten gruppe tyske kristensekt-fanatikere som søkte til kommunen de flyttet, om å frita barna sine fra PC-basert undervisning? Det er ikke sånn at ALLE kristne i hele verden tolker bibelen sin på nøyaktig den ekstreme måten.

Lenke til kommentar
Dere har fortsatt ikke fått med dere at denne saken var basert på en liten gruppe tyske kristensekt-fanatikere som søkte til kommunen de flyttet, om å frita barna sine fra PC-basert undervisning? Det er ikke sånn at ALLE kristne i hele verden tolker bibelen sin på nøyaktig den ekstreme måten.

6720466[/snapback]

 

Nå tok du en kort versjon av det jeg hele tiden prøver å lære guardianpegasus å forstå.

 

guardianpegasus, les dine egne poster, så ser du hvorfor jeg blir lei av Islam-prekenene dine og kommenterer. Det skal mye til for at du klarer å skrive en post uten å klenge på religionen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...