Gå til innhold

Får ikke formatert, installering av Xp


Anbefalte innlegg

heisann!

 

var borte i en mnd, ferie. i denne tiden var broren min hjemme. han brukte pc'n min siden hans var så treig mente han. det som skjedde det var at han fikk virus på pc'n min. han viste ikke hva han skulle gjøre siden han ikke fikk fjernet viruset og lastet ned piratkopi av xp og installerte det. men han har fått virus på pc'n igjen. og det er en del virus legger jeg merke til. jeg får ikke oppdateringer fra windows og derfor funker ikke cd rommen. så dum som broren min var tenkte han ikke at det er en cd key over pc'n da jeg kjøpte den. så nå må jeg formatere pc'n men cd rommen funker ikke så vet ikke hva ejg skal gjøre. får ikke formatert pc'n. finner ikke nyeste driver så jeg kan få formatert pc'n tilbake til home edition som jeg hadde før ferien. hva gjør jeg? kan jeg finne en driver til cd rommen? har lett men linken funker ikke. googlet litt.

 

har lite on dvdrw shm-165p6s cd rom. kan noen hjelpe meg? vil virkelig ha tilbake mitt os som jeg hadde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har til og med kjøpt ny cd rom. den funker heller ikke. og på trobleshoot står det at windows et eller annet. at det har noe med os å gjøre. system recovery funker ikke nei. vet ikke hvorfor. ikke safe mode heller. ha home edition cd ja. han har installert xp pro engelsk versjon. jeg ahr norsk home edition

Lenke til kommentar

Hmm er det en recovery cd du har? eller en orginal Windows xp home instsallasjons cd?

 

er det kun en recovery cd kan feilen være at din bror under reinstallering slettet en liten partisjon på maskinen som denne cden trenger for å fungere.. lån eller kjøp en ny installasjons cd og bruk din cdkey...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

testet flere ting nå men ikke noe som har hjulpet. byttet cd og cd rom. skjekket på device manager og slikt. prøvd å oppdatere driver men det funker ikke. den oppdaterer ikke. skjekket på nett men intet driver å finne. byttet cd rom og men funker ikke. må formatere.

 

sitter dønn fast nå.

 

har denne: lite-on dvdrw shm-165p6s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...