Gå til innhold

Klagestorm på Nokia 6280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Vi er forholdsvis ferske som leverandører av avansert programvare. Her gikk det dessverre litt galt, men vi lover at vi lærer av våre feil, og vii gjøre dette betydelig bedre i fremtiden, sier produktmarkedssjef for Nokia Skandinavia, Erich Hugo, til Forbruker.no.
Dårligste unnskyldingen jeg har hørt. Nokia er verdens største produsenten av mobiltelefonen, og langt i fra ferske med programvare i mobiltelefoner.

 

Artiklen siterer også at det bare var problemene med K750i som nådde slike høyder, men jeg som forhandler kan ikke si meg enig. Et mindre antall K750i'er hadde problemer med kameraet i fjor, i år fungerer ikke et gigantisk antall 6280'er i det hele tatt. At Nokia ikke unnskylder på det sterkeste, og feks gir alle 6280-eiere med problemer et gratis minnekort er merkelig. :thumbdown:

Lenke til kommentar
- Vi er forholdsvis ferske som leverandører av avansert programvare. Her gikk det dessverre litt galt, men vi lover at vi lærer av våre feil, og vii gjøre dette betydelig bedre i fremtiden, sier produktmarkedssjef for Nokia Skandinavia, Erich Hugo, til Forbruker.no.
Dårligste unnskyldingen jeg har hørt. Nokia er verdens største produsenten av mobiltelefonen, og langt i fra ferske med programvare i mobiltelefoner.

 

Artiklen siterer også at det bare var problemene med K750i som nådde slike høyder, men jeg som forhandler kan ikke si meg enig. Et mindre antall K750i'er hadde problemer med kameraet i fjor, i år fungerer ikke et gigantisk antall 6280'er i det hele tatt. At Nokia ikke unnskylder på det sterkeste, og feks gir alle 6280-eiere med problemer et gratis minnekort er merkelig. :thumbdown:

6596817[/snapback]

 

 

La meg få legge til at Nokias utsagn om at de er: "...forholdsvis ferske som leverandører av avansert programvare. Her gikk det dessverre litt galt..." er et stort understatement! Snakker om å preike svada og koste dritten under teppet! La denne produktmarkedssjef for Nokia Skandinavia, Erich Hugo få lese trådene på amobil angående problemer med 6280, så har han nok å gjøre de kommende dagene.

 

At man i Danmark og Nederland trakk telefonen tilbake fra hyllene, er forbilledlig!

 

At 6280 har blitt markedsført som ut av helvete utover våren og sommeren, er til å spy av, dersom problemene ikke har avtatt kraftig, da.

 

Jeg hadde selv to stk 6280. Jeg ventet til begynnelsen av juni før jeg kjøpte, og trodde at programvareoppdateringer var gjort, og at slidermekanikken var forbedret. Nei, det var det ikke, så butikken tok dem tilbake.

 

Jeg valgte etterpå Nokias E70, og hadde to av dem også, men på begge opplevde jeg det helt utrolige at tastaturlyset lyste selv om telefonen var avslått!

 

Så valgte jeg Nokias 6131, og den fungerte prikkfritt.

 

På mindre enn en måned hadde jeg 5 nokiamobiler...

Lenke til kommentar
Landets mobilforhandlere har hatt et uvanligg stort antall returer på Nokia 6280, melder Forbruker.no.

 

- Vi er forholdsvis ferske som leverandører av avansert programvare. Her gikk det dessverre litt galt, men vi lover at vi lærer av våre feil, og vii gjøre dette betydelig bedre i fremtiden, sier produktmarkedssjef for Nokia Skandinavia, Erich Hugo, til Forbruker.no.

 

Et par leifer :).

 

Ellers så stemmer det godt det som står i artikkelen - vanvittig mye feil på 6280!

Lenke til kommentar
Herregud, sjekker de ikke mobilene i det hele tatt før de sender dem ut på markedet eller? Dette er jo ike en vanlig, liten fillefeil, men det er faktisk en feil som ødelegger hele telefonen, og at det er SÅ utbredt er jo sykt.

 

Skjerpings Nokia!

6597736[/snapback]

 

Vi er beta-testere. Alt var så mye bedre i gamle dager da telefonene var ferdig utviklet når de kom i butikken. I dag er det første mann til mølla med å lansere det "hippeste" :no:

Lenke til kommentar

Hadde nokia gjort det enklere å oppdatere firmwaren på telefonen, slik SE har på alle sine nye idag (fota), ville det jo ikke vært så himla gale. Bugs som ble forårsaket av programvaren kunne blitt fikset via å laste ned og oppdatere den. Men slik det er idag, må man levere inn telefonen hos en forhandler eller noe, det koster penger (gjorde det sist jeg gjorde det ihvertfall) og det tar masse tid.

 

Feil på maskinvare er det derimot fint lite å gjøre med, og Nokia burde være nokså forbanna sikre på at alt funker før de selger dem.

Lenke til kommentar

Leverte min inn idag for samme feilen, skulle svare på en tekstmelding, så skrudde telefonen seg av og holdt det gående med av\på hele tiden.

 

Noen som vet om det er mulighet for å hente ut innholdet på telefonen før den erstattes?

 

Hadde selvsagt alle avtaler\kontakter og meldinger lagret på telefonen..

Lenke til kommentar
Men slik det er idag, må man levere inn telefonen hos en forhandler eller noe, det koster penger (gjorde det sist jeg gjorde det ihvertfall) og det tar masse tid.

 

6601079[/snapback]

 

Det koster ingenting så lenge du kan vise til en feil i programvaren. (Skal du derimot ha det gjort bare for å ha det gjort, ja DA koster det.)

 

Der jeg jobber har vi helt sluttet å selge 6280, og anbefaler heller 6233. Riktignok har ikke 6233 3G-kamera i front, men den har heller ikke problemer med å virke som den skal...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...