Gå til innhold

Nokia 6233 Bugs&Ønsker


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har hatt 6233 en stund nå og er kjempe fornøyd, men er et par små ting som kunne vært forbedret! Derfor tenkte jeg å lage en post hvor folk kan poste bugs og ønsker i ny firmware(er jo mulig vi har en nokia annsatt her inne=)).

 

Så alle kan jo bare poste under, så kan jeg oppdatere etterhvert denne posten.

 

Siste FW versjon er: 03.70

 

Ønsker:

* Når man legger inn bursdager i kontakten, mulighet for å bli automatisk satt inn i kalender.

* Mulighet for å justere lys styrke og varighet på bakgrunns lyset.

* Flere detaljer i selve medlingen, ikke måtte gå inn på meldingsdetaljer for å få info.

* Ved skifte av tema, går ringelyden tilbake til default, ønske om å beholde gammel ringelyd.

* Gå rett til telefonbok når man skal sende mld, ikke måtte velge kontakter først.

 

Bugs:

* Feil klokkeslett i meldings detaljer, mulig dette er opertørens feil.

* Ringer stigende selv om man har satt den på Ring.

 

Dette er det jeg har kommet over så langt, hvertfall som jeg husker nå!

Endret av b-ill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som plager meg mest er når noen ringer deg, så ringer tonen som stigende når du har satt den på "Ring". Har samme problem angående feil klokkeslett når jeg går inn på meldingsdetaljer.

6585501[/snapback]

 

Ikke at det har så mye med dette her å gjøre, men min 6280 viser også feil meldingsdetaljer. Fint om noen kunne funnet ut hvorfor dette skjer:)

Lenke til kommentar

Har hatt Nokia 6233 i over en måned og er kjempefornøyd med den! Det er tydelig at nye mobiler med masse funksjoner og store skjermer krever mye batteri. Med lite bruk varer batteriet opp mot fire dager.

 

Jeg bruker bluetooth headset, og hører en del på musikk. Men jeg har ikke fått radioen til å virke på headsettet (HS-54W). Når jeg velger radio kommer det bare opp en melding om å "Koble til ekstrautstyr". Er det noen som vet hvordan man får koblet seg opp for å høre radio?

Lenke til kommentar
Har hatt Nokia 6233 i over en måned og er kjempefornøyd med den! Det er tydelig at nye mobiler med masse funksjoner og store skjermer krever mye batteri. Med lite bruk varer batteriet opp mot fire dager.

 

Jeg bruker bluetooth headset, og hører en del på musikk. Men jeg har ikke fått radioen til å virke på headsettet (HS-54W). Når jeg velger radio kommer det bare opp en melding om å "Koble til ekstrautstyr". Er det noen som vet hvordan man får koblet seg opp for å høre radio?

6588171[/snapback]

Hei, for å få radioen til å funke, må du bruke det headsettet som følger med, pga at antenna til radioen sitter i kablene på headsettet.

Lenke til kommentar

Nå fant jeg akkurat ut at hvis jeg kobler til det medfølgende headsettet så kobles bluetooth automatisk ut. Når jeg så kobler fra det medfølgende headsettet igjen, kobles ikke bluetooth-headsettet automatisk inn. Den enkleste måten å få koblet til igjen bluetooth er å slå bluetooth-headsettet av og på.

 

Litt dumt at bluetooth-headsettet kan miste kontakten uten at man er klar over det. I dette tilfellet kom det opp melding på mobilen om at bluetooth-headsettet ble frakoblet. Hos meg har dette skjedd et par ganger uten at jeg har vært borti mobilen, selv om jeg har vært godt innenfor dekning på 10 meter.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg ser det, er noen av disse bugsene/problemene ganske like som på 6280.

 

På den er det en løsning for meldingstidspunktproblemet. Nemlig -

Sett tidssonen på GMT +2, så skal det vises rett. Synd at det er så kronglete å måtte bla seg frem til der det står da. :(

Lenke til kommentar
Såvidt jeg ser det, er noen av disse bugsene/problemene ganske like som på 6280.

 

På den er det en løsning for meldingstidspunktproblemet. Nemlig -

Sett tidssonen på GMT +2, så skal det vises rett. Synd at det er så kronglete å måtte bla seg frem til der det står da. :(

6590191[/snapback]

Vi ER jo faktisk i gmt + 2 nå - CEST (Sommertid). Om vinteren er vi GMT+1 :).

Lenke til kommentar
Den ser jo best ut i sølv uansett da. Hva med bakdekselet blir det løst?

6592397[/snapback]

 

Bakdekselet på min sorte 6233 sitter som støpt, heller ingen ulyder fra det. Synes jo 6233 helt klart er tøffest i sort. Smak og behag!

 

Var inne på det i et tidligere innlegg: det er jo mulig at flippen som skal holde dekselet på plass har blitt bøyd/skadet på de som har dette 'løst-deksel' problemet. Dette er jo tross alt spinkelt plaststoff som ikke tåler allverdens av pressing eller bryting.

 

Har forøvrig ingen problemer med min 6233, fungerer svært bra. God lyd i telefonen. Det virker som det er en god antenne, har stabil dekning på et sted der det tidligere var mere ujevnt med min gamle telefon.

 

Er enig med en som nevnte her at det er dumt at tonevalgene endres når man endrer tema. Er jo forståelig at det skjer når man endrer profil (er vel en av hensiktene med profiler), men at det også skjer ved endring av tema er ikke like greit.

 

Et forbedringsønske ifm sending av meldinger: synes det burde vært direkte tilgang til telefonboken i Til: feltet, altså at man kan trykke direkte på en knapp og komme rett i telefonboken. Slik det er nå må man trykke Legg til når man står i Til: feltet, deretter pil ned to ganger til Kontakt, så trykke, så åpnes telefonboken. Men kanskje det finnes en snarvei jeg ikke vet om?

 

I går så jeg Dagsrevyen på telefonen, det var jo tøft! Godt bilde og god lyd. Koster litt, men... (har Tele2)

Lenke til kommentar

Kjøpte min 6233 på lørdag 29/7, og jeg opplever at batteriet ikke holder lenge i det hele tatt, holder i 24 timer +/- noen timer. Andre som har det samme problemet? Er det grunnlag for å få ny telefon, evnt. batteri? Er ellers meget fornøyd med telefonen.

Endret av Lokila
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...