Whalecore Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Som dere sikkert vet kommer det mange MMORPG spill i 2006 / tidlig 07, jeg har lyst å spille noen selv, men vet ikke hvilket. Har lyst å se hvilket MMORPG dere velger, og hvorfor. Overbevis meg og andre på forumet hvorfor vi skal spille akuratt dette spillet. World of Warcraft er det eneste MMO spillet jeg har spillt, spillte til lvl 60 og så gikk jeg lei. Jeg ønsker et spill med flere rollespillelementer, flere yrker, og mindre "lol-kidz". Jeg tror jeg vil gå for Age of Conan, det ser ekstremt bra ut. Se her for film. Er det sånn at du må spille ferdig singleplayer delen og så kan du gå online med andre spillere? Hvordan er det med PvP? Age of Conan Wikipedia Endret 24. juli 2006 av xantir`
oophus_3do Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Mitt neste MMO vil bli Age of Conan. Grunnen til dette er: Bare det att spillet skal være i "mature" form. Så trur jeg att det vil være med på å holde "lol-kidz" unna som du selv sier. Conan i det store og det hele er litt "gammelt" og har ett mer voksent (mature) "communety" enn de fleste andre MMO's som kommer ut. Det att utviklerne er så åpen og er med på debatter i forumet synes jeg er en flott ting. Det viser att dem er villige til å forrandre på ting og lar tilhengerne få være med på å lage dette til ett kjempe godt spill. Spillet fokuserer på PvP, som for meg er noe av det gøyeste i ett MMO. De har også sakt att det er dyktigheten til han/hun som spiller og ikke utstyr (gear/item) som kommer til å være mest avgjørende i en kamp. Det att dem har valgt å innføre en singleplayer del, synes jeg er ganske smart og innteressangt. På den måten så vil man kunne leve seg mer inn i sine karakterer og man lærer mer av lore og den historien man skal delta i. Før man beveger seg ut i farene, utforskningen og kampene som multiplayer delen gir deg. Jeg kan remse opp masse annet positivt ved det spillet. Men det kan jeg kanskje gjøre i en senere post Er det sånn at du må spille ferdig singleplayer delen og så kan du gå online med andre spillere? Hvordan er det med PvP? Ja, en må spille seg "ferdig" med singleplayer delen. Altså fra level 1 til level 20. Men når man spiller singleplayer så vil man kunne snakke med andre venner som også spiller "singleplayer" delen. Så hele singleplayer delen foregår på en server. Der det befinner seg andre spillere også på den samme "realm'en" Er så mange aspekter innen PvP i det spillet, så du må nok spørre litt mer spesifikt.
edds Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Age of Conan blir og mitt neste, av akkurat samme grunner som o(O)phus. Mer modent community (forhåpentligvis), færre lolkidz, etc. Etter det blir det Warhammer Online: Age of Reckoning! Gjenstår fortsatt og se hvordan det ender opp, men jeg må nok ta en titt siden jeg er stor fan av brettspillet. Edds
eXZire Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Age of Conan blir neste God combat, aktiv sikting i både ranged combat og magi, godt community, 20 level singleplayer, fokus på quests, formasjoner, collision detection, sieges... pluss mye mer xantir`: Singleplayerdelen varer 20 levels, og etter dette velger du en klasse og hopper ut i MMO verdenen Selv om folk flest kaller det singleplayerdelen er det ikke sikkert at det kun vil bli singleplayer, du vil antageligvis kunne møte flere folk både her og der.. du kan også snakke med alle folk på serveren akkurat som i en vanlig MMO. Når det gjelder PvP så blir det både sieges, minigames, bar brawling (slosskamper i barer) og åpen PvP i border kingdoms. Det er skrevet et design for full scale open PvP servere, men om dette blir med i launch er usikkert, men kan hende siden spillet er utsatt til mars - mai
akristina92 Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Age of Conan blir og mitt neste, av akkurat samme grunner som o(O)phus. Mer modent community (forhåpentligvis), færre lolkidz, etc. Edds 6549508[/snapback] Vi får se hvor lenge det varer. Straks alle "lol-kidza" får greie på at man kan kappe av diverse kroppsdeler så stormer de nok til.
edds Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Haha, altfor sant. Det vil nok alltids være Lolkidz - men forhåpentligvis vil Burning Crusade holde dem opptatte en liten stund til.
conspiracy Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Age of Conan blir og mitt neste, av akkurat samme grunner som o(O)phus. Mer modent community (forhåpentligvis), færre lolkidz, etc. Edds 6549508[/snapback] Vi får se hvor lenge det varer. Straks alle "lol-kidza" får greie på at man kan kappe av diverse kroppsdeler så stormer de nok til. 6550015[/snapback] Vi får håpe at det blir som det ser ut, at det faktisk krever litt skills å spille det, og at kampsystemet blir litt mer innviklet enn "tab, press 1 and 2 until target or you is dead" som wow hovedsaklig er. AOC bygger veldig på at du trenger an god guild også, noe jeg tror endel shitkids kan ha vansker med å få i orden. Vi får bare håpe på det beste.
Whalecore Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 (endret) Takker for svar, dere svarte på mye jeg lurte på. Etter å sett den filmen (se original post) virker kampsystemet veldig lovendes ut, fikk ikke se noe spellcasting, men bue/sverd så sinnsykt rått ut. Som dere sier: Det er skills som avgjør om du vinner i PvP i motsettning til hvor mange timer man spillt slik som det er i WoW. Liker også det at det går an å customize characteren din såpass mye. Verste som finns på sånne spill er jo å finne en klone av deg selv (WoW). Warhammer Online også ja, får vel lese litt om det. Linker til bra sider/filmer/bilder osv. hadde vært fint. Edit: Kommer det til konsoll? Ser ut som han bruker Joypad til å styre med på demoen hvertfall. Er det bare solo-delen på konsoll da eller? Endret 24. juli 2006 av xantir`
Dragavon Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Eg spiller DDO. Ifølge undersøkelser så er majoriteten av spillerene 25-35 årgamle. De fleste er folk som har spilt d&d før, og det er også derfor eg spiller det. Det er veldig få unger der, de fleste forsvinner veldig kjapt, fordi de ikkje finner noen som vil spille med de. Du finner en rogue ved navn Dragavon på Aureon, om du prøver det
conspiracy Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Takker for svar, dere svarte på mye jeg lurte på. Etter å sett den filmen (se original post) virker kampsystemet veldig lovendes ut, fikk ikke se noe spellcasting, men bue/sverd så sinnsykt rått ut. Som dere sier: Det er skills som avgjør om du vinner i PvP i motsettning til hvor mange timer man spillt slik som det er i WoW. Liker også det at det går an å customize characteren din såpass mye. Verste som finns på sånne spill er jo å finne en klone av deg selv (WoW). Warhammer Online også ja, får vel lese litt om det. Linker til bra sider/filmer/bilder osv. hadde vært fint. Edit: Kommer det til konsoll? Ser ut som han bruker Joypad til å styre med på demoen hvertfall. Er det bare solo-delen på konsoll da eller? 6550618[/snapback] Spell systemet til AOC ser veldig spennende ut, da du må kombinere flere spells for å få tilgang på de virkelig kraftige, på det meste er det snakk om combo'er på 20 "trykk" eller spells eller hvordan man skal skrive det. Det skal endel til før du finner en clone i AOC, da du skal få arr etter kamper du er i, og i utgangspunktet skal toon systemet i AOC ha masse egenartede ting du kan gjøre med din toon. Noe wow manglet utrolig mye av, hver gang du gikk inn i en by så du 300 kopier av deg selv, ofte med akkurat samme gear også, da det var begrenset hva som var verdt å bruke. Jeg vet ikke med andre folk, men jeg gleder meg som en unge til AOC, litt synd det ble utsatt et halvår.
Dragavon Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 DDO - Dungeons & Dragons Online? 6550933[/snapback] Schtemmer!
wewwen Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 ingen, har ikke tid og har lest mange skrekk historier om MMORPG spill.
oophus_3do Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Magic i Hyboria er ikke som "vanlig" magic man har spelt med så mange ganger før. Det vil ikke være så mye av slik magic man finner i WoW f.eks. Der man skyter diverse ting stort sett. Magic skal være skummelt og farlig. Og det meste går nok utover deg selv. Om du blir større og sterkere f.eks. Se da på to av de "artene" man kan velge.. Der man shapeshifter selv og går meele. Måten man gjør magic på er å gå inn i en slags transe, da man kun kan stå stille og "planlegge" hvordan man skal ta de nermeste fiendene. Da bruker man en såkaldt spellweave, hvor man butter forskjellige magic former ned i en combo linje. Og diverse utløses mot fienden etterhvert som man sloss mot dem. Er man for grådig og putter for mye magic inn i sin "statistikk-linje" så vil man få dette på seg selv. De utløses da mot deg (og kanskje partyet du er i ) istedet for fienden.
araziel Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Blir nok AoC på meg også når det kommer, vil gjerne teste beta før jeg kjøper tho. Er ikke _helt_ overbevist ut fra det jeg har sett. For eksempel har man jo knapt sett in-game magi, og bueskytinga virka, vel, ikke helt sleek. Det er også en hel del spørsmål som står igjen etter å ha lest/sett det funcom har gitt ut av info. Community blir nok bedre enn i WoW uansett hva som skjer, og innen support skal det svært lite til for å overgå WoW. Siden AoC uansett ikke vil ha i nærheten samme kundemasse får vi håpe det blir mye bedre.
Whalecore Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Skrevet 24. juli 2006 ingen, har ikke tid og har lest mange skrekk historier om MMORPG spill. 6551135[/snapback] Hehe. Det er ikke farlig, slapp av. Alt du trenger er litt viljestyrke så går det fint. Altså, grunnen til at MMO er blitt såpass "farlig" (dårlig passende ord) er at World of Warcraft er så sinnsykt avhengighetsskapende. Du vil spille å spille mer og mer for å få bedre gear og komme i høyere level. Forhåpentligvis blir Age of Conan litt annerledes der det ikke bare er hvilken lvl og hvilket gear du har som har noe å si.
oophus_3do Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 ingen, har ikke tid og har lest mange skrekk historier om MMORPG spill. 6551135[/snapback] Det er det som er så flott med AoC. De sier selv att spillet er laget slik att en gjennomsnits mann som kun har tilgode å spille rundt 10 timer i uka, lett kan få være med å kjempe blandt "hard-core" spillerne. Det kommer litt på deg selv, om du har lett for å lære gode taktikker eller er flink og smart i slossingen din, som utgør hvem som vinner. Items skal ikke ha allverden å si ute på "battlefield".
spamkua Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 EVE Online Er en av mine favoritter! Et kjempe pent spill med utrolig mye bra ved seg, klarer egentlig ikke ramse opp så mye her, men kan jo nevne at det er et veldig mye høyere snitt alder på spillerne der, 25-30 kan jeg tenke meg. Dette medfører at man får et sundt og godt community. Hele greia handler om sci-fi, og selv om det kansje ikke er helt i din bane vil jeg anbefale å prøve det. Frihet er vel hovedtrekket ved EVE, du kan gjøre nesten vad som helst hele tiden, og vi slipper endelig løs fra lvl systemet. Alt dreier seg om skills som man trener, og trene disse kan man gjøre mens man er offline. Så skal du på hytta? Ikke noe problem bare å sette på en skikkelig lang og krevende skill og så er den ferdig når du kommer hjem =) Mange velger kansje å kjøre PvE som det kalles, altså queste fra NPC, eller kansje ta på seg cargo missions fra andre spillere, som det er lagt opp til i spillet. Eller kansje man vil være bounty hunter, alle kan sette bounty på noen som dreper en, den som da dreper denne personen får pengene rett på konto! Noen er banditter som lever av å drepe og stjele penger og "ore" fra miners ol. Noen er jo miners også da. Det går ann å leve av å være "guildmaster" eller corporations som det heter i eve. Og da bli rik på donationer og medlemsavgifter til corp. Man kan f.eks sette avgiften til 1% av alt medlemene tjener, da trenger du jo bare 100 aktive medlemmer for å ha en "årslønn" De som driver de virkelige store corp er styrtrike og bruker mye penger på å leie inn mercs i krig mot andre corps. Så da er det noen som lever av å være leisoldater også. Som sagt frihet er stikkordet. Og når det er tusenvis av solsystemer og galakser ol. som man kan utforske, og massevis av nyyydelige skjermbilder som glir forbi i det man warper seg gjennom solsystemet. Ta en kikk da vel!
conspiracy Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 ingen, har ikke tid og har lest mange skrekk historier om MMORPG spill. 6551135[/snapback] Det er det som er så flott med AoC. De sier selv att spillet er laget slik att en gjennomsnits mann som kun har tilgode å spille rundt 10 timer i uka, lett kan få være med å kjempe blandt "hard-core" spillerne. Det kommer litt på deg selv, om du har lett for å lære gode taktikker eller er flink og smart i slossingen din, som utgør hvem som vinner. Items skal ikke ha allverden å si ute på "battlefield". 6551178[/snapback] Ikke glem at det skal fokuserer hardt på crafting, i stedet for drops, så du kan slippe unna den endeløse farmen du hadde i wow. Og du kan velge forskjellige roller i guild sammenheng, f.eks master, der du får en AI til å samle stein mens du er offline. Ser veldig bra ut alt i alt.
edds Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Crafting. Savnet det i WoW; Crafting var jo praktisk talt ubrukelig der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå