Gå til innhold

Google for blinde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville skrevet overskriften sånn...

 

"Google driver med utvikling av en søkemotor som skal være spesialisert på søk for svaksynte."

 

eh blinde kan ikke se noe som helst.. :!:

Og de kan heller ikke føle noe tegn eller noe som helst hvis de skulle følt med fingrene på skjermen..vel ikke noe annet at kanskje skjermen var møkkete..

 

prøver ikke å gjøre narr av blinde sånn at det er sagt...hvis noen skulle tro det..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Jeg ville skrevet overskriften sånn...

 

"Google driver med utvikling av en søkemotor som skal være spesialisert på søk for svaksynte."

 

eh blinde kan ikke se noe som helst.. :!:

Og de kan heller ikke føle noe tegn eller noe som helst hvis de skulle følt med fingrene på skjermen..vel ikke noe annet at kanskje skjermen var møkkete..

 

prøver ikke å gjøre narr av blinde sånn at det er sagt...hvis noen skulle tro det..

6525999[/snapback]

Den største utfordringen ligger ikke i konvertere tekst til tale, men å finne frem et innhold på en nettside som den aktuelle brukeren er interessert i. Det er nettopp dette Accessible Search skal forsøke å få til.
Lenke til kommentar

Scortech: Les artikkelen på nytt så skjønner du. Ellers så er "dataskjermer" (digitalt prikkepanel) for blinde et ganske vanlig hjelpemiddel blinde bruker. Jeg kjenner litt ei som er blind og hun har brukt PC daglig i mange år. Tipper hun vil ha god nytte av det nye UI'et fra google.

Lenke til kommentar
G-E-N-I-A-L-T! In your face, VG.no-og-alle-andre-som-driter-tynt-i-god-og-tilgjengelig-kode.

6526202[/snapback]

Så absolutt. Jeg håper at dette vil legge press på at nettsider skal skrive skikkelig kode, og slutte med tullet som blant annet VG driver med.

Lenke til kommentar
G-E-N-I-A-L-T! In your face, VG.no-og-alle-andre-som-driter-tynt-i-god-og-tilgjengelig-kode.

6526202[/snapback]

Så absolutt. Jeg håper at dette vil legge press på at nettsider skal skrive skikkelig kode, og slutte med tullet som blant annet VG driver med.

6527106[/snapback]

 

Tviler på at de gidder å gjøre noe med det bare for en søkemotor Google lager.

Men det er jo og et faktum at mange nettsteder har tåpelig annonsesystemer som også pøser ut elendig kode som ødelegger alt, men bunn i grunn er det også dårlig vg-kode også :)

 

Har selv diskutert mye med ei jeg kjenner som er blind via et diskusjonsforum. Fungerte veldig bra det ja. Har ikke hatt anledning til å se hvordan det fungerer, men virker ganske fasinerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...