Gå til innhold

Microsofts storoffensiv mot pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir hissig når det kommer opp upålitelig statistikk over hvor mange prosent av all bruk som er piratkopiert... :realmad:

 

Forsåvidt enig i at de bør bli tatt så lenge de selger (og ikke deler) piratkopiert programvare.

Endret av briktern
Lenke til kommentar

Rolig nå :)

 

Flott at MS tar en slik offensiv. Det vil skremme en del lisensbrytere over på Open source programvare og OS. De som synes MS sine produkter er verd prisen bør også betale for det. Resten bør heller ta i bruk billigere/gratis alternativer som ofte er fullt på høyde kvalitetsmessig med MS sine produkter. At mange av alternativene er open source er en ekstra bonus. Forhåpentlig vil det også få flere leverandører av programvare og maskinvare til å bedre støtten for alternative OS. Stå på MS :thumbup:

Lenke til kommentar

Microsoft er ein døende kjempe

Dem klarer ikkje å holde tritt ved Linux sin raske framgang. Vista som Microsoft skulle komt med for lenge siden er forsinket ut på nyåret?

 

Teknologier som Aero og minnebrikker som ram(swap) er allerede mulig på linux.

 

Trur nok MS vil slitte litt framover ja.

 

Einaste plassen eg ser suksess for Microsoft er i spillegenren der ser ut til å ha bra suksess.

 

Xbox var jo bare Genial :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes Microsoft er inne på en god sti, de har jo begynnt å tilby beta-programmvare (jeg synes det er en flott ting, så hold kjeft;)) til folk som har gyldig Windows (eller hacket Geniune Verification...) og dette er egentlig en ganske god motivasjonsfaktor, da får man faktisk noe ekstra i tilleg til god samvittighet.

 

At de går ut mot bedrifter som kjører piratkopiert programvare er egentlig ikke så veldig rart, da det er disse som forårsaker de store tapene, og iallefall dersom disse distribuerer ut ferdig-PCer med pirat-Windows.

 

<off-topic>

Det å utsette Vista er vel egentlig ikke en veldig dårlig ting, Windows XP funker jo knall, og det er vel ingen umiddelbar hast med å få ut Vista ennå. Bedre å få ut et stabilt og sikkert OS, enn noe som er rushet ut. Eneste som er litt synd er jo at de har droppet mange av de nye funksjonene som WinFS.

 

Og forøvrig gleder jeg meg til den dagen hvor Mac-brukere, Linux-bruker og Windows-brukere klarer å ignorere hva alle andre måtet bruke, og istedet være fornøyd med valget en selv har tatt. Mange har forsøkt alle tre platformene, og funnet ut hvilken som fungerer best for en selv. Det er altfor mye arroganse ute å går her. Velg OS utifra hva for bruk du har, og ikke pga. en mobb hyler at du må bytte eller fordi et annet OS er mer "trendy".

</off-topic>

Lenke til kommentar
Fatter ikke at folk klager på Microsoft når det gjelder å ta pirater. De lar jo mannen i gata gå; Det er jo kommersiell bruk som blir stoppet.

6520039[/snapback]

 

Så sant så sant.

 

Burde vært et godt eksempel for alle, ta de som tjener penger på det, og utnytter det til egen vinning.

 

Er ikke den vanlige mannen i gaten som er problemet.

Lenke til kommentar

Ja lykke til sier jeg. Det blir interessant å se hvordan de får bevist sakene. Det er bra om de får ta knekken på denne virksomheten.

 

Det hadde vært fint om de også hadde gjort WPA mindre plagsomt for kundene sine.

 

Og når det gjelder at Vista har blitt utsatt til neste år så synest jeg at det er helt fint, så Microsoft får mulighet til å fjerne flere feil som kan ramme kundene.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvor seriøse disse selskapene er med tanke på det følgende fra artikkelen:

Microsoft har satt i gang totalt 26 søksmål mot selskaper som ulovlig kopierer programvare i USA. Denne aksjonen gjelder amerikanske selskaper som angivelig selger piratkopiert programvare direkte, og som deltar i salg av PC-er med forhåndsinstallert piratkopiert programvare.

 

Jeg ville i hvert fall lurt på hvor CDkeyen min ble av hvis jeg kjøpte en PC med Windows uten CDkey

Lenke til kommentar
Kjøperene har ingen garanti på de er ekte. Det står "genuine Microsoft", men det er ikke enkelt å vite nei.

6520913[/snapback]

 

Tenk så fælt! Der har kundene bladd opp og betalt for Windows i en eller annen butikk, og så har butikkeierne bare stappet pengene rett i lommen. Så går kundene inn på Microsofts nettsider for å laste ned programvare og der får beskjed om at de ikke har en ekte Windows-lisens.

 

Jeg lurer på hva som skjer med de stakkars kundene som har blitt svindlet. Kanskje Microsoft gir dem en lisens gratis? Håper disse kommersielle svindlerne blir spist levende av Microsofts dyktige og store advokatstab.

Lenke til kommentar
Og forøvrig gleder jeg meg til den dagen hvor Mac-brukere, Linux-bruker og Windows-brukere klarer å ignorere hva alle andre måtet bruke, og istedet være fornøyd med valget en selv har tatt.

6518428[/snapback]

Det blir kanskje den dagen MS holder seg til standarder istedet for å redigere litt, late som de laget noe innovativt og nekte alle andre å kommunisere med seg. Så lenge de bruker tid og krefter på å stikke kjepper i hjulene for andre slik at forbrukerne blir sittende igjen med et dårligere produkt enn de kunne pga markedssituasjonen ikke gir dem reelle valg, er MS velyndet hatobjekt og å mene det er da ingenting å skamme seg over.

 

eternal

som tror vi kunne satt idag med et open source alternativ eller et langt billigere kommersielt os som i tillegg til å være mer stabilt, hadde vært mer brukervennlig enn windows - HVIS det ikke hadde vært for Microsoft. - dataverden hadde vært lengre fremme i evolusjonen.

 

 

eneste grunn til at ms er litt tilbakeholdne med å stenge privatpirater ute er at de ikke kan risikere at folk åpner øynene.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...