Gå til innhold

Er svart og Hvit farger?


Ballus

Er svart og hvit farger?  

494 stemmer

  1. 1. Er svart og hvit farger?

    • Ja.
      231
    • Nei.
      232
    • Ingen formening.
      31


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kalles farger, men er ikke farger, som resten har sagt. Hvitt er blanding av alle sammen, mens sort er fravær. Men man svarer selvfølgelig ikke "Den har ingen farger. Ser ganske stilig ut", når noen spør hvilken farge den nye genseren din har. Eller "alle på en gang!" med en hvit genser.

Lenke til kommentar
svart= ingen farger

 

hvit=alle farger

 

Derfor regnes det ikke som farger. Hvis du legger sammen alle fargene, skal du teknisk sett få hvit, og hvis du ikke har noen skal du få svart ;)

 

Står sikkert noe om det på wiki :p

6363907[/snapback]

Hvis man legger sammen alle fargene får man vanligvis brunt eller grått.

 

Svart og hvit er ikke farger, de er nyanser.

Lenke til kommentar

Svart og hvitt regnes i mediabransjen og vitenskapen ikke som farger. :)

Dette er fordi svart og hvit er brytninger av lys, eller fravær av det, hvilket svart representerer. Hvitt er en flate som reflekterer rent lys, uten noen nyanser.

Svart kalles populært en "key-color", fordi det er på denne alle farger baserer seg.

 

 

Tror jeg da, om jeg ikke har vissvasset meg her nå. ^^

Lenke til kommentar

Sort er ingen farger. Hvit er alle farger.

 

En "sort" ting vil absorbere alt lyset, og derfor ikke sende lys tilbake noe lys i det hele tatt. Derfor ser man egentlig ikke tingen, og den oppfattes som svart.

 

En "hvit" ting vil reflektere alt lyset, og derfor sender den tilbake alt lyset. Da ser den hvit ut.

 

En "blå" ting vil reflektere kun blått lys, og derfor ser den blå ut.

 

Fakta er at, siden sort ikke er noe som helst, så er det iallefall ikke en farge. ;)

Lenke til kommentar
Vis meg en gjenstand som ikke reflekterer noe lys så skal jeg gå med på at svart ikke er en farge  :hmm:

6364492[/snapback]

 

"Black hole", eller hva faen det finnes, de store tingene ute i universet, som absorberer alt, inkluder lys. De er jo svarte.

 

Kan og være pga at de absorbere alt rundt seg, derfor ser de ut som et hull, og hullet absorberer vell ikke farger? Derfor er det svart :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...