Gå til innhold

Netshop kjøper Microplex og Zepto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det ville vært synd om Microplex bare ble spist opp av Netshop. Vi trenger sære sjapper som dem. Men det er veldig positivt hvis Netshop kan selge noen av de vanlige varene, slik at vi kan slippe den ekstra (høye) frakten fra Microplex i tillegg, bare fordi vi ikke vil bruke en boxed cpu-kjøler eller trenger et kulere kabinett.

 

Forresten noen som kan si noe om når vi vil begynne å se Microplex' varer på Netshop.no?

Lenke til kommentar
Zepto er jo sjef! Synd hvis de blir borte til fordel for Netshop sine bærbare byggepcer. Jeg mener selv at Zepto er bedre enn Netshop sine. men Zepto kunne også vært et par tusingen billigere.

5989398[/snapback]

 

har en zepto laptop, og har aldri vært spesielt fornøyd. Blir nok første og siste gang jeg handler zepto. Vil jeg ha det rimelig blir det whitebox (alternativt dell), vil jeg ha kvalitet blir de Lenovo.

 

Ser også på dette som positivt om det resulterer i lavere fraktpris fra Microplex. Og i henhold til artikkelen så skal Microplex fortsette som før, og det er jo veldig bra! :)

Lenke til kommentar

Det var som bare, fikk kaffen i halsen da jeg leste at Netshop hadde kjøpt opp Zepto. Siden Zepto opprinnelig stammer fra vårt trivelige naboland og er ganske stort, lurte jeg på hvordan i h... Netshop hadde samlet penger nok til det stuntet.

Er jo forklarelig når det bare gjelder den Norske delen. Trodde forresten ikke Zepto var innteressert i å splitte selskapet sånn, med mindre de oppererer med en slags fransise(sorry, mangel norsk/fransk ordbok) for hver filial/land.

Lenke til kommentar

*gape*

 

 

oi!

 

 

Den kom uventet gitt!

 

 

Jaja, håper(som flere har nevnt) at vi kan slippe unna den dyre frakten hos microplex, ved å handle samme vare hos Netshop(og kanskje litt andre ting :)).

 

 

Lurer på om Netshop eierne vil la Microplex sine varer vises i Prisguiden.

Lenke til kommentar

Når 38 brukere leser dette kl 0915, er det tydelig at dette kom uventet. Jeg håper ikke Netshop skal selge mer Lian Li produkter, men at Microplex får beholde dette for seg selv. Evt. kan Microplex droppe alle jallatingene som Raidmax og Sunbeam osv, og kun satse på skikkelige produkt som Lian Li, Aqua Computer, DangerDen og Swiftech; lage et nisjemarked for det.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Jeg håper at dette kan føre til billigere produkter fra Zepto, de er jo ikke akkurat billigst på markedet. Jeg har alltid likt Netshop og håper de klarer å beholde den nokså folkelige stilen sin selv etter dette oppkjøpet. Jeg håper ikke bedriftene slås sammen med det første (dette skjer vel heller ikke ifølge artikkelen), men hvis dette må til for at forbrukerne skal få lavere priser, er det helt greit. Jeg håper dette blir et fruktbart samarbeid for alle parter, og dette samarbeidet vil garantert stå enda sterkere nå som de får et enda bredere utvalg av varer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...