Gå til innhold

TES: Jeg har laget min første black soul gem


Anbefalte innlegg

Har gjennom oppdrag i Mages Guild fått oppskriften på hvordan lage black soul gems.

 

 

 

Dra til et sted med utendørs alter beregnet til dette, f.eks. Dark Fissure som jeg brukte. Har funnet 3 av de 4 altrene så om noen trenger veganvisning kan jeg bidra med det.

 

Jeg fikk dette til å fungere ca kl. 01.00 AM, natt til Loerdas. Det var halvmåne men vet ikke om månen har noe å si.

Legg grand soul gems i alteret og kast en soul trap på alteret etterpå.

Da skal du finne at alle grand soul gems er blitt Black soul gems.

 

 

 

håper dette hjelper noen. Har ikke prøvd å fange mennesker enda, men vil gjøre det om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Black soul gems kan oppbevara humanoids. Vanlege grand soul gems kan ikkje det, og heller ikkje Azura's star. Las ein plass på elderscrolls forumet at det var ein måte å gjere Azura's star "stor" nok til humanoids, men stod ikkje korleis og heller ikkje om det var noko som allerede var inni spelet eller om du måtte "hax0ra" litt. Var svar på ein request til mod på azura's star som gjorde det.

Lenke til kommentar

Hei, kjempegøy; kan du forklare hvordan man finner disse?

Etter det jeg har lest er de akurat like som grand soulgems og du får grand souls fra dem, fordelen er at du slipper å finne og drepe de mektigste monsterene for å få en grand soul. Du kan bruke banditter, tiggere eller trolig arena fanboy for å lage disse.

Desuten er det gøy å ta soultrapp på findene sine.

Iriterer meg at du ikke kan se hva du fanget i soulgem. I Morrowind hadde jeg en samlig med soulgem fra navngitte mostere.

Lenke til kommentar

Kanskje på tide med en liten update nå der jeg forteller hva jeg har funnet ut.

 

Hvilken natt man kan lage black soulgems varierer. Iallefall i dark Fissure der jeg har gjort det. én natt i uka kommer det en lys ned på alteret og det er den natta du må vente på. Du kan legge mange grand soul gems i alteret, men du må kaste en soultrap for hver sten du vil omforme.

 

Black soul gems har i liket med Grand Soul gems mulighet å lade opp charged items med 1600.

 

Det er som nevnt 4 alter. Jeg har funnet 3 av de og merket de av på kartet under

 

 

1. Dark Fissure - Sør Øst for Chaydinhal

2. Wendelbek - Et godt stykke øst for Bravil

3. Fort Istirus - Sør Vest for Skingrad

th_95295_Alter.jpg

95295_Alter.jpg

 

 

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...