Gå til innhold

Test: En titt på Nokia 6233


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver dere i overskriften at Nokia 6233 kommer med miniSD, når dere senere i artikkelen skriver det riktige: nemlig microSD? Og så lurer jeg på hva dere mener med at den kun har 6MB internminne. Nokias hjemmesider sier at den skal ha hele 70MB internminne, noe dere også skriver i nyheten dere linker til om telefonen... Den skal da ha 70MB internminne, skal den ikke?

Lenke til kommentar
Samtlige av telefonene har et klassisk design med fem-veis piltast i midten, stor skjerm over og et helt ordinært tastesett.

Stusset litt over denne. Man kan da ikke si at 6230 og 6230i hadde store skjermer? Tror dere har sagt annet før.

 

Spennende modell det her :)

5838355[/snapback]

 

Hva er det som er spennende med den?

:whistle:

(eller hva er det 6233 har som ikke 6280 har?)

 

Tidligre var det slik at :

K700 var konkurent til 6230

K750 var konkurent til 6230i

Men så kommer denne...

6233 blir da en konkurent til T610, som jo er en mid end fra SE?

K800 blir jo for høyt specsa til 6233?

 

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

;)

Lenke til kommentar
6233 blir da en konkurent til T610, som jo er en mid end fra SE?

5840228[/snapback]

K610i mener du kanskje? ;)

 

Vil si K610i og 6233 er en grei sammenligning. 6233 har kanskje QVGA, VGA-video, EDGE og S40 3rd, men K610i har kamera for videotelefoni, autofokus, flash, makro-modus, er 20 gram lettere og mindre, har bedre tale- og standbytid og RDS-radio. Dessuten er K610i mye heitere.

 

For de som lurer, mener å huske K610i var priset til 2400 kr og det er da 400 kr under 6233. ;)

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis noe så veldig spennende med denne telefonen. Men liker designet veldig godt, har den funksjonaliteten jeg er på utkikk etter. Og jeg liker ikke "blokkene" til SE. Så dette er telefon for meg. Er bare en smakssak. Den har jo litt mindre funksjonalitet enn 6280, har ikke kamera i front. Klarer meg fint uten det :)

Lenke til kommentar
Hva er det som er spennende med den?

:whistle:

(eller hva er det 6233 har som ikke 6280 har?)

5840228[/snapback]

Bedre byggekvalitet, muligens? Og hvis ikke Nokia skal skyte seg i hue, så har den bedre kamera også. Dette er de to punktene som gjorde meg lunken på 6280. Og hvis du absolutt skal sammenlikne med SE, så har jo 6233 nytt UI, da... :p

Lenke til kommentar
Var på Elektrofil i dag, de hadde ikke noe 6233 der og Nokia folka der sa den ikke kom før i August. Nei, ikke noe april-spøk, desverre :(

5849649[/snapback]

August?

 

Får håpe de Nokia-folka kan like lite som alle andre Nokia-folk på slike messer og Nokia-forretninger. August hadde jo virkelig vært ille.

Lenke til kommentar
Var på Elektrofil i dag, de hadde ikke noe 6233 der og Nokia folka der sa den ikke kom før i August. Nei, ikke noe april-spøk, desverre :(

5849649[/snapback]

August?

 

Får håpe de Nokia-folka kan like lite som alle andre Nokia-folk på slike messer og Nokia-forretninger. August hadde jo virkelig vært ille.

5850005[/snapback]

 

Var det de sa. Men nå sa de at E60 skulle komme den 15. denne måneden, så vet ikke hvor mye man skal stole på dem. Han sa i tillegg at de ikke hadde en 6233 fordi det bare var et par fungerende prototyper i Europa. Den tror jeg ikke helt på...

Lenke til kommentar

August?!?! Amobil skrev jo april i sin omtale... men begynner jo på samme bokstav, så sikkert lett å bland :p

 

Nokias hjemmesider sier jo andre kvartal 2006... Noe som jo betyr april, mai eller juni. Da syns jeg august blir litt sent i forhold til dette. Har skikkelig lyst på denne mobilen, men hadde håpet å kunne få kloa i en i juni i hvertfall... :cry:

Lenke til kommentar
Hvis det stemmer at Vodafone har enerett på salg av Nokia 6233 i sin egen utgave kalt 6234 i fire måneder (mener jeg å ha lest), og 6234 kommer i f.eks. april..så blir det først i august den blir tilgjengelig for andre enn Vodafone!

5855876[/snapback]

 

Det stemmer at de skal ha det ja, men er jo mulig Nokia har gått litt bort fra dette siden dette er blitt ganske så mye forsinket. Vodafone skulle jo ha 6234 i salg i første kvartal. Jeg ble bare litt overrasket når de sa August siden amobil sa April. Så gjenstår det å se hvem man skal stole på...

Lenke til kommentar
Ved siden av kamera og god skjerm, stiller 6233 med mp3-spiller av beste sort.

 

Hvordan kan dere si 6233 har en "mp3-spiller av beste sort" når navigeringsmulighetene er elendige? Man kan ikke navigere etter artist eller album, og man kan ikke søke etter sanger. Den har med andre ord ikke utviklet seg stort siden 6230.

Lenke til kommentar
Ved siden av kamera og god skjerm, stiller 6233 med mp3-spiller av beste sort.

 

Hvordan kan dere si 6233 har en "mp3-spiller av beste sort" når navigeringsmulighetene er elendige? Man kan ikke navigere etter artist eller album, og man kan ikke søke etter sanger. Den har med andre ord ikke utviklet seg stort siden 6230.

5858386[/snapback]

 

Den har samme spilleren som 6280. Har ikke hørt så mye klaging på den enda...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...