Gå til innhold

dolby digital headphones til xbox 360


Anbefalte innlegg

Så var tiden inne å prøve noe nytt. Tusla bort til elkjøp og skaffet meg disse

CREATIVE HQ-2300D 5.1 DOLBY DIGITAL HEADSET

Prisen ligger på 795 over disken eller 649 hvis du handler over internett

 

Alt jeg har og si så langt. Damn nice! :w00t:

Har spilt COD2 nå og med dolby digital lyd tar det skikkelig av. Nå kan jeg sitte i stua sammen med samboeren som sitter og ser på tv. Alikvel dundrer det i 5.1 digital lyd helt uforstyrret.

 

Utstyret kobles fra VGA kabelen med en optisk lyd kabel til en bitteliten forsterker som er mindre en mobil telefon. Så kobler du hodetelefonen til den lille forsterkeren.

Bruker du scart ledning til tv så får du optisk lydutgang til advanced scart.

Den lille forsterkeren har dolby digital, dts for digital lyd og dolby pro logic II for analog.

Den drives av 2 stk AA batteri som sies skal vare 10 timer ved bruk.

 

Lydkvaliteten er helt topp. Anbefales til alle som ikke har råd til et digital lydanlegg eller ønsker å spille med beste lyden uten å tenke på naboen (eller samboeren i mitt tilfelle)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse ser jo helt geniale ut. Hvordan synes du sourround-feelingen er? Høres det ut som om lyden kommer fra den siden den skal? Eller oppleves lyden som vanlig stereo?

5725630[/snapback]

 

Du hører 360 grader. Lyden er helt perfekt. Men du må bruke optisk kabel for å få dolby digital

Lenke til kommentar
Vil ha!

 

Bruker komponent-kabelen til flatskjerm....hvordan koble..... :hmm:

5726045[/snapback]

 

Vet ikke om komponent-kabelen har optisk utgang. Hvis den har det skal det være en sort firkantet hull ved enden av kabelen som kobles til xbox 360. Har advanced scart kabel og VGA kabel og de har

Lenke til kommentar
Hmmm...det er jo digital 5.1-lyd men vet ikke om den kan kobles til.....

5726145[/snapback]

 

 

Det skal være fullt mulig det. Alt du trenger er en optisk kabel fra komponentkabelen til høretelefonene, så skal det funke fint.

 

Optiske kabler koster en hundrings på f. eks. Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
Ok. Skal sjekke når jeg kommer hjem.

 

Er det en slik en?

5726257[/snapback]

 

Se litt lenger ned på siden. Den du trenger er Optisk fiberkabel for enheter med 3,5 mm kontakt, f.eks. bærbar minidisc, walkman etc. Lengde 1,5 m.

 

Forsterkeren har 3.5 mm inngang

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Har ikke handlet ennå, men sjekket og fant en utgang på komponentkabel-delen som står i selve 360. Regner med at denne utgangen er optisk. Samtidig oppdaget jeg en optisk inngang på flatskjermen min :) Nå har ikke jeg surround, men litt bedre lyd burde jeg vel få?

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Har ikke handlet ennå, men sjekket og fant en utgang på komponentkabel-delen som står i selve 360. Regner med at denne utgangen er optisk. Samtidig oppdaget jeg en optisk inngang på flatskjermen min :) Nå har ikke jeg surround, men litt bedre lyd burde jeg vel få?

5730243[/snapback]

 

Nja, blir vel ikke noe merkbart bedre hvis du kjører 2.1 lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...