Gå til innhold

Amobil.no: Amobil med speedometer?


Anbefalte innlegg

Både ITavisen, dinside og fler har suksess med speedometere for måling av opp- og nedlastingshastighet på bredbånd.

 

Hittill har høyhastighetsnedlastning på mobil vært sjelden, men med 3G og EDGE er dette på vei opp. Hva med et lignende speedometer i light-versjon for mobiler på Amobil?

 

Her kunne man valgt om man ønsker å teste hastigheten ved stor eller liten fil, f.eks. vil liten fil passe best til de som ønsker å se hvor rask GPRS man har. De som ønsker mer grundig sjekk av sin 3G-hastighet kan velge stor fil.

 

Siden ville også vært laget med tanke på mobilskjermer, for å gjøre det enkelt i bruk.

 

Noen tanker om forslaget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Såvidt meg bekjent, så finnes det en rekke slike sider tilgjengelige. Jeg har ikke noen URLer i hodet, men det vil overraske meg om ikke Google vet.

 

Problemet med slike tall når det gjelder mobilnettet er at de vil variere veldig mye. Hjelper liksom ikke så mye å måle at man får gode resultater hvis et par av naboene får en MMS i det man skal laste en skikkelig nettside.

 

Og vil man ha et godt resultat, så bruker man selvsagt Opera Mini. Da får man nedlastingshastigheten til transkoderne. Flott om man skal skryte av sin nye telefon til en eller annen n00b. ;)

Lenke til kommentar

Amobil liker ikke ideen, eller?

 

Har nevnt dette veeldig mange ganger selv, og ser interessen fra andre er stor. Ingen kommentar fra Amobil enda..

 

Såvidt meg bekjent, så finnes det en rekke slike sider tilgjengelige. Jeg har ikke noen URLer i hodet, men det vil overraske meg om ikke Google vet.

Regner med det jeg og, hadde nok vært mer spesielt i begynnelsen av 2006 eller lignende. Så vidt jeg vet har vi i hvert fall ingen slike i Norge.

Lenke til kommentar

Hei

 

Først og fremst, takk for et godt og konstruktivt innspill.

 

Et mobilspeedometer er absolutt en god idé, som vi skal ta videre. Det gjenstår å se om vi klarer å løse dette rent praktisk, ettersom en god tjeneste vil kreve et samarbeid med mobiloperatørene, men vi skal se hva vi klarer å få til.

 

Stay tuned. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...