Gå til innhold

Vellykket opplåsing av 6800LE, hvordan permanent?


Anbefalte innlegg

Jeg har et litt eldre Gainward 6800LE som jeg uten problemer får låst opp de "hemmelige" pipelines på som gir en pen ytelsesøkning. Av forskjellige grunner kunne jeg tenke meg å prøve og gjøre denne endringen permanent, f.eks. i form av en bios oppdatering.

 

Det burde vel i teorien være mulig, men jeg har søkt litt rundt på forskjellige forum uten å finne noe fornuftig svar. Er det noen som har prøvd dette og evt. hvor jeg kan få tak i en "ferdig moddet" bios?

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort det på kortet mitt, det er et script som følger med rivatuner som du kan kjøre på bios-fila til kortet ditt. Skal se om jeg finner navnet, redigerer posten etterpå...

 

Edit: Ok, sånn gjør du det:

 

1. Ta en kopi av biosen på kortet med NvFlash (lag en oppstartsdiskett, legg de to filene i zip-fila på disketten og restart med disketten i, start fra disketten, kommandoen er "nvflash -b navn.rom" hvis jeg husker riktig, så har du en backup av biosen på kortet som heter navn.rom...).

 

2. Kjør dette scriptet på bioskopien din: (der rivatuner er innstallert)\PatchScripts\NVIDIA\NV40BIOSHwUnitsMaskElimintor\

 

Laste ned NvFlash

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har gjort det på kortet mitt, det er et script som følger med rivatuner som du kan kjøre på bios-fila til kortet ditt. Skal se om jeg finner navnet, redigerer posten etterpå...

 

Edit: Ok, sånn gjør du det:

 

1. Ta en kopi av biosen på kortet med NvFlash (lag en oppstartsdiskett, legg de to filene i zip-fila på disketten og restart med disketten i, start fra disketten, kommandoen er "nvflash -b navn.rom" hvis jeg husker riktig, så har du en backup av biosen på kortet som heter navn.rom...).

 

2. Kjør dette scriptet på bioskopien din: (der rivatuner er innstallert)\PatchScripts\NVIDIA\NV40BIOSHwUnitsMaskElimintor\

 

Laste ned NvFlash

5654797[/snapback]

Wow, det her er jo bra guide det, må prøve det selv på min gamle LE kort.

Lenke til kommentar

jeg laget en nvflash boot disk

men fikk detten besjeden egentlig før også da

c:\cwsdpmi.swp

sier dette deg noe.

 

eller lurer jeg på hvordan bios volt(modd) med nibitor funker

kan settes helt til 1.5

mitt asus 6800 le er på 1.2 volt

hørt andre sitt er på 1.1 volt

 

da jeg må gjøre noe spesielt for å få 1.3 volt og 1.5 volt i extra options

Lenke til kommentar
BIOS vmod funker fint det, men du bør ha litt bra kjøling.

Hørt asus kortene er litt spesielle, kan hende det ikke fungerer med det.

5705703[/snapback]

 

 

http://www.mvktech.net/content/view/14/37/

vanlig

leadteak annerledes

kansje asus også har noe sånn anerledes

asus kortet er på 1.2, hva var ditt på økonom normalt?

denne volten går kun på cpuen, har ingenting med ram å gjøre?

hører noen sier 1.4 er for 400mhz

ser du kjører 1.3. hvilken kjøler

asus har jo kobberkjøler, så har jeg kjøleribbe på bakplaten + ramsinks.

 

gpu blir alldr mer en 51 grader rammen har vært oppe i 67 med fps showet

rthdribl_1_2

som gir maks temp både på cpu og gpu

 

 

når kommer denne montro?

http://www.planet3dnow.de/news_images/VF900_1.jpg

Lenke til kommentar
http://www.mvktech.net/content/view/14/37/

vanlig

leadteak annerledes

kansje asus også har noe sånn anerledes

asus kortet er på 1.2, hva var ditt på økonom normalt?

denne volten går kun på cpuen, har ingenting med ram å gjøre?

hører noen sier 1.4 er for 400mhz

ser du kjører 1.3. hvilken kjøler

asus har jo kobberkjøler, så har jeg kjøleribbe på bakplaten + ramsinks.

 

gpu blir alldr mer en 51 grader rammen har vært oppe i 67 med fps showet

rthdribl_1_2

som gir maks temp både på cpu og gpu

 

 

når kommer denne montro?

http://www.planet3dnow.de/news_images/VF900_1.jpg

5705826[/snapback]

 

Mitt er et Gainward 6800LE og har standard 1,1V.

Ja, dette er spenninga på kjernen.

Ja, kan vel kanskje si 1,4V i bios (ca. 1,32V målt med multimeter) er for 400MHz.

Jeg har montert en Athlon 1GHz boxed-kjøler med vifte på 5V og kjører rundt 40 grader idle og 50 load. Jeg har gjort den 'ordentlige' voltmodden, liker det bedre. 1,4V i bios er omtrent 1,32V i virkeligheten. Så modden min blir omtrent det du får med '1,4V' i biosen.

Når jeg kjører 1,3V kan jeg benche 3Dmark05 på 415-420MHz. Kjører til vanlig på 400MHz med 1,3V.

 

Tror du kan sette litt høyere spenning uten at det er farlig, du kan jo prøve 1,4V i bios.

Når det gjelder den kjøleren har jeg ingen anelse, men den så jo kul ut :cool:

http://www.frostytech.com/permalink.cfm?NewsID=47784

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har gjort det på kortet mitt, det er et script som følger med rivatuner som du kan kjøre på bios-fila til kortet ditt. Skal se om jeg finner navnet, redigerer posten etterpå...

 

Edit: Ok, sånn gjør du det:

 

1. Ta en kopi av biosen på kortet med NvFlash (lag en oppstartsdiskett, legg de to filene i zip-fila på disketten og restart med disketten i, start fra disketten, kommandoen er "nvflash -b navn.rom" hvis jeg husker riktig, så har du en backup av biosen på kortet som heter navn.rom...).

 

2. Kjør dette scriptet på bioskopien din: (der rivatuner er innstallert)\PatchScripts\NVIDIA\NV40BIOSHwUnitsMaskElimintor\

 

Laste ned NvFlash

5654797[/snapback]

Du, jeg har kopi av biosen til kortet mitt, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre i punkt 2, kan du forklare litt mer? Kjører foresten GPUen min på 1,5V og 400MHz (sitter en kjøler fra en GW FX 6800Ultra)

Lenke til kommentar

Ok, gå til mappen hvor script-filen din ligger, eks: C:\Programfiler\Rivatuner\PatchScripts\NVIDIA\NV40BIOSHwUnitsMaskElimintor\

Og åpne filen "NV40BIOSHwUnitsMaskEliminator.rts".

 

Når du har åpnet den trykker du på "countinue" og velger BIOS-backupen din. Så er det bare å flashe kortet ditt med den redigerte BIOSen.

 

Hehe, kjøler ja, har nettop montert en Tt TR2 M6 Socket 754/939/940 kjøler på kortet mitt, med 80mm vifte.

Den holder GPU på 33 grader idle og 39 grader load med romtemp på 20 grader. 1,4v på GPU. Festet med strips, så tjener nok litt på temp hvis jeg ordner med skruer. Topp GPU kjøler for 45 kroner :)

Lenke til kommentar

hadde 400/800

men satt ned til 300/700 ser ut til at jeg begynner å få artifacts

 

har også byttet psu står at den leverer over 12V på en sånn review

det var en hiper 580

kan det være årsaken, virker som det begynner å komme et par lynraske artifacts.

 

coolbits detect gir maks 330 768 forskjellig

307 330 etc

 

hva har dere fått på autodetect i coolbits nevn variasjonene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...