Gå til innhold

Hvor mye Tyrkisk Pepper til en halv liter...


Orjanp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å¨blande en pose tyrisk pepper i en halv liter med bare litt over halv sprit og så litt cola..

En kompis av meg pleier å ha i litt vann i kjele og slenge hele tyrisk pepper oppi å koke te de bli smelta og så fylle de i spriten.. blir mer tykk smak, men faen så god!

Lenke til kommentar
Tyrkisk pepper? Snakker vi de små, svarte, übersalte kulene man stapper i kjeften for så å få tårer i øynene? :p

5582660[/snapback]

 

Du må ha truffet på noe annet enn det jeg spiser på. :tease:

 

Skal du lage sånn drink eller? :hmm:

5582687[/snapback]

 

Skal lage tyrker ja.

 

P0080.jpg

 

?

 

Dansk utgave, btw.

5582691[/snapback]

Der har du den.

 

Han mener vel ikke de småe, myke kulene, men de litt større harde kulene, med sterkt pulver i. Hvertfall det jeg har hørt brukes til å lage Tyrkisk Pepper.

5582692[/snapback]

Stemmer nok det.

 

Jeg pleier å¨blande en pose tyrisk pepper i en halv liter med bare litt over halv sprit og så litt cola..

En kompis av meg pleier å ha i litt vann i kjele og slenge hele tyrisk pepper oppi å koke te de bli smelta og så fylle de i spriten.. blir mer tykk smak, men faen så god!

5582727[/snapback]

Jeg brukte å knuse dem, og la dem ligge noen dager i spriten. Må bare passe på å blande det godt med jevne mellomrom, så løser det seg opp. Kanskje jeg skal prøve koketipset nå siden jeg har litt dårlig tid. Skal være klart til i morgen.

 

Rimelig god respons på relativt kort tid må jeg si. :)

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Jeg brukte å knuse dem, og la dem ligge noen dager i spriten. Må bare passe på å blande det godt med jevne mellomrom, så løser det seg opp. Kanskje jeg skal prøve koketipset nå siden jeg har litt dårlig tid. Skal være klart til i morgen.

 

Rimelig god respons på relativt kort tid må jeg si. :)

 

Ørjan...

5582876[/snapback]

Koking er et must, ingenting slår en varm tyrker blandet med hb :love:
Lenke til kommentar

Skal du har tyrker så lager man sjæl. For all del ikke kjøp Hot n' Sweet.

 

-tjallas oppskrift-

 

2 poser tyrker

1 Halvflaske sprit (foretrekker Hammer (40%)

1 boks med Hockeypulver

 

Ha litt vann i en kjele så den så vidt dekker dropsene, og sett plata på svak varme (suger å svi/brenne tyrkern). Smelt en pose om gangen. Husk å røre mye. Når du har smelta alle dropsa så setter du kjela til avkjøling og venter til væska har kommet under 60 grader (sprit kondenserer over av en dyrkjøpt erfaring). Hell oppi sprit og hockeypulver og kos deg!

Lenke til kommentar
Det selges da Tyrker på polet?

 

Og hvis du har dårlig tid så er vel sånn ekstrakt som de selger på enkelte velassorterte dagligvarebutikker og vinbryggesjapper et alternativ?

5583652[/snapback]

 

Har smakt ferdigkjøpt. Er ikke i nærheten av det samme. Mye bedre med hjemmebakt. ;) Har ikke så dårlig tid at jeg ikke når det til i morgen kveld.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Hei, en pose med tyrkisk pepper holder nok sansynligvis til en halv liter med drikke tror jeg, liker å ha mye tyrkisk pepper jeg men er vel ikke nødvendig men ta heller litt mer enn litt for lite hehe.. Beste resultatet jeg har fått med tyrkisk pepper er å knuse de bare litt og rise det sammen med vodka og la det ligge noen dager, da får du det lille ekstra hehe..

Men hvis du har dårlig tid så bare knus tyrkisk pepper opp litt, og shake det sammen med noe vodka i ei tom glass flaske og legg flaska i oppvaskmaskinen faktisk hehe, da får du ganske bra tyrkisk pepper på kun et par timer.. Du kan også som nevnt over her ha oppi litt hockey pulver eller anet får å gi en liten anen smak som du kanskje syntes kan være bedre, vet også om noen som bruker litt doc oppi også men det er vel bare smak og behag og gir vel ikke en så stor forskjell men er jo morro å prøve det uansett..

Anbefaller deg også å prøve fishermans den er på under 22% så den kan du få kjøpt på polet hvis du er over 18 og under 20 veldig god den.

Endret av santaxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...