Gå til innhold

IBM mod. Bilde-hardware update. (23/03)


Anbefalte innlegg

For dem som ikke har fått med seg del en av min planleggning, så kan den finnes her

 

For å kutte ned på kostnadene mine, så skal jeg før jeg kjøper et helt nytt kabinett til 1000,-. Prøve å bruke et kabinett jeg fikk fra jobben i dag. Dette er et veldig gammelt IBM kabinett, som jeg egentlig ikke tror er stort nokk faktisk. Men man kan jo prøve seg?

 

Først noen bilder.

 

BILDER:

 

2d1d25fe.jpg

Inni

 

6f308541.jpg

Front

 

2aa0c48d.jpg

Baksiden

 

c0ae5959.jpg

Naken Front

 

 

Det første som må gjøres, er å tette igjen hullene på toppen av kabinettet.(Som visther)

 

- Hvordan burde jeg gjøre dette?

 

Det som jeg og innser i forhold til planen min, er at bak viften(som suger ut luft) ikke har plass bak, og av den grunn må være i toppen av kabinettet.

 

- Hvor stort utfall vil dette gi på luftstrømmen?

 

I og med at jeg bare har 2 "cd-rom" slots. Så må jeg demontere også temperatur styringen.

 

- Forslag til hvor den skal stå?

 

Og så var det den delen sikker alle har lagt merke til. FRONTEN

 

Hvordan skal dette bli bedre? :hmm:

Jeg tenker to tanker.

 

* Kutte den helt av, dvs det som sikker ut.

* Prøve å beholde den, men gjøre den mindre og mer rund.

 

- Noen andre forslag eller synspunkter?

 

I tillegg, så lurer jeg på om jeg skal dekke hele kabinette med plexi, utpå selve kabinettet. Men det er KUN en tanke. Tviler litt på hvordan det vil bli.

 

 

Sånn, jeg tror vel det er alt jeg lurer på til nå. Hvis noen har noe flere forslag til ting som må gjøres, så kom med de. Gjerne en link til utførelse o.l.

 

 

Mvh bIsk0p

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig gammelt? Det har jo viftehull bak og greier, da kan det ikke være veldig gammelt ;)

Men det ser da ut som vanlig atx-standard kabinett? Da skulle det vel være plass til alt du trenger inni der, hvis du ikke hadde planlagt noe spesiell HW?

 

Hullene i toppen tetter du lett med stålplast, legg eventuelt en sånn filterstoffmatteting på innsiden, da blir det skikkelig solid.

 

Du kan jo sette temperaturstyringen nede på fronten et sted?

 

Kanskje vifta bak kan plasseres helt nederst, blir det plass da? Spørs hvor mange pci kort du skal ha. På pcen min har jeg bare vifte foran og i toppen, funker fett det.

Lenke til kommentar

Joda, det er nokk ganske så gammelt. Det stod en PIII prossessor inni. Den har stått på jobben i langt over et år. (Det var etter reprasjon)

 

Det er litt tynnere enn normalt, så jeg er litt redd for at Ninja CPU kjøleren kommer til å slite litt med plassen, men da bygger jeg bare rundt den i side døra:)

 

Tempstyringen, skal jeg ha på toppen, det er den analoge temp måleren jeg lurer på. Jeg har tenkt litt på å ha denlitt lengre nede. Men det blir litt upraktsik når jeg skal finne ut temperaturen. Det hadde vært lettere å brukt LCD displayet til å vise temp tror jeg. Mulig jeg gjør det, og dropper den analoge tempmåleren.

 

 

Videre til å ha vifta i PCI slotten, så tviler jeg på at det vil gå så bra. I og med at det er en 120mm vifte, og vil da ta 3-5 plasser. Men vil tro at det blir i toppen ja. Sette en vifte grill over. :hmm:

 

Jaja.

 

Noen med forslag til fronten?

Lenke til kommentar

I og med at det orginalt skal være en dør der, så må jeg få vekk kantene iallefall. Så mangelen på døra ikke blir så stor. Men jeg vet ikke hvordan :(:blush:

 

Jeg har _ikke_ peiling på sparkling og lignende. Jeg tviler på at det å lage en front av metal blir det første alternativet, stort sett pga mangel på verktøy.

 

THAT TO DO?

Lenke til kommentar

Nope, har ikke dremmel. Men har en gigantisk drill som gamlingen brukte når han borra hull i veggen til sentralstøvsugeren, men ikke stort nokk borr til 120mm vifter da:( Men det burde nå være mulig å kjøpe.

 

Hva er best btw? Bruke dremmel eller stort nokk borr til å lage hull til vifter?

Lenke til kommentar
Hva er best btw? Bruke dremmel eller stort nokk borr til å lage hull til vifter?

Jeg syntes helt klart at du skal kjøpe en dremel, siden den kan brukes til mye annet også. Selv har jeg et hullbor sett, og det blir veldig lite brukt. Dessuten koster vel hullbor som tar metall veldig mye?

Vær litt forsiktig når du kapper i plast med dremel siden plasten lett smelter. Smelta plast i øye har en lei tendens til å skade hornhinna. :blink: Lag heller hullet litt mindre enn du trenger, og slip av resten med en slipebit på dremelen. Da blir hullene veldig fine også.

Lenke til kommentar
Ehhh? Hva har man beskyttelsesbriller for? Beskyttelse er første bud innen Casemodding.

Enig, det var det jeg ville poengtere. Fikk et pent kutt i fingeren da jeg holdt på med dremel i går, flyvende metallbiter er ikke så gøy uten hansker. Beskyttelsesbrilla hadde jeg forøvrig på.

Lenke til kommentar

Dono. Noe lakk greier jeg fant på jernvaren her.

 

Her er resultatet når jeg brukte denne lakken sist. Greit for nøyd med den.

 

 

Noen som har forslag til navn på casemodden? :)

 

Det skulle være Black-silvercase, men skulle da være med det silvercase kabinett. Black-IBMcase er lixom ikke helt det samme :|

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...