Gå til innhold

Google utvikler Linux-variant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare nyskjerrig, men har Ubuntu tatt igjenn Red Hat Enterprise?

 

Kanskje de lager et internt utviklings os for Linux :D

Fler av tjenestene deres er laget komatible for Linux, bortsett fra programmene dems som stort sett er for Windows. Ser mest ut som om de først og fremst ønsker å få økt kunnskap om Linux og hvordan det er bygd opp, og det kommer jo godt med hvis man skal utvikle på Linux. Bra at de baserer sin distro på en Debian variant, men hvis du skal basere det på Ubuntu og gi det du til folkemassene ser jeg ingen grunn til å bruke det fremfor Ubuntu med mindre de kommer opp med et nytt GUI eller prøver å fange en ny målgruppe.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Google.com har sikkert nok penger til å ansette Linux kyndige mennesker om de ser at det kan være smart. Jeg holder muligheten åpen for at vi kan se et alternativt OS. Håper det blir litt konkurranse.

 

Den størse kneiken blir å få eksisterende windowsprogrammer portet over på Linux. Brukervennligheten tenker jeg de også må bearbeide en del før de får suksess.

 

Jeg kan tenke meg at å bygge inn en windows emulator i Goobuntu hadde vært en fin løsning. For eksempel et lite samarbeid (VMware det hadde vært noe det), eller egenutvikling av det.

 

Brukerflaten på Linux er jo på høyde med Windows sin omtrent. Det som skjuler seg under brukerflaten bør de arbeide med å forenkle noe før de selger eller gir OS'et vekk til mannen i gata.

 

Google.com har vist oss sitt potensiale, så det kan jo tenkes at det er mange samarbeidspartnere som kan fristes litt til å bli med på produktet for å få større utbredelse med produktene sine.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Bare nyskjerrig, men har Ubuntu tatt igjenn Red Hat Enterprise?

 

Ja, sjekk i den høyre menyen på denne siden:

http://distrowatch.com/index.php?dataspan=52

5533081[/snapback]

Det viser ikke antall brukere, bare hvor mange som har klikket linken til ubutnu på deres side tror jeg.

 

Red Hat har mest support på kommersielle programmer til linux tror jeg og blir mer brukt på buisiness siden og kanskje ikke personer som er så mye på www.distrowatch.com.

Lenke til kommentar

Det som ble avkreftet var rykter om en konkurrent til Windows, som de fleste nyhets-sider sier skal denne Linux-distroen kun brukes internt.

 

"Google Confirms Using Ubuntu Linux, Won't Say Why

 

Reports are circulating about Google's readying a desktop competitor to Microsoft, but a Google spokeswoman says the Linux use is for "internal" use only. "

 

Så dette stemmer bra med hva som ble avkreftet for en stund siden. Hvem vet? Hvis de klarer å lage en bra distro med noe nytt å by på kan det kanskje komme ut en dag også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...