Gå til innhold

Grafikkort på nederste Pci-e slot,ok?


Knopfix

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde nettopp et POV 6600GT som gikk i stykker fikk bilde på skjermen men ikke innstallert drivere,da restartet maskinen og jeg fikk kun det bilde man bruker uten driver innstallert.

I den forbindelse satte jeg inn GT kortet i nederste Pci-e slot og reultatet ble det,samme,blåskjerm og restart under innstallasjon av driver.Fikk bilde ihvertfall med et kort på den nederste.

I full fart kjøpte jeg nytt kort fordi jeg skulle på LAN.

Det ble et HIS X800XL,bedre enn 6600 GT ja :D

HIS kommer jo med egen kjøler som tar et slot,den er helt topp,støyløs og blåser lufta ut av kabinettet.

Men pga av jeg har Asus A8N Deluxe SLI så har jeg fjernet den bråkete chipsetvifta og satt inn en passiv Zalaman som tyter ut og kræsjer i kjøleren til grafikkortet.Da tenkte jeg hvorfor ikke prøve nederste i mellomtiden,og jeg fikk bekreftet at det fungerte til tross for at manualen til hovedkortet sier at det ikke går.

Kanskje det funker nå pga av bios oppdateringer?

Fikk i 3Dmark 2005,ca 5300 peng og ca 11300 i 3Dmark 2003,det er vel ganske likt det man får med øverste slot?

Testet 3Dmark med dette oppsettet på et LAN mot en som hadde et 6800GT på øverste slot og nesten identisk maskin oppsett,jeg slo han med 300 poeng hehe.

Spørsmålet er om jeg burde ha den på nederste slot eller prøve å sette den øverst,da må jeg bytte chipsetkjøler i tilfelle.kan det bekreftes at jeg vill oppnå høyere ytelse?

En annen ting som jeg har oppdaget er at jeg ikke får kjørt en HF2 benchmark,vet ikke hva grunnen er ellers så fungerer spill veldig bra.

 

Winchester 64 3500

2*512 HyperX dual

Asus A8N Deluxe SLI

HIS X800XL

OCZ Modstream 520W

Operativ system og spill på raptor 74GB

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil gå greit viss dere setter hovedkortet til SLI modus. Da vil nederste slot få "8x" båndbredde. Dersom dere setter hovedkortet til normal modus så vil den nederste sloten bare ha "1x" båndbredde.

 

Et 8x PCI-E spor holder i lange baner for å drive alle dagens skjermkort.

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Det vil gå greit viss dere setter hovedkortet til SLI modus. Da vil nederste slot få "8x" båndbredde. Dersom dere setter hovedkortet til normal modus så vil den nederste sloten bare ha "1x" båndbredde.

 

Et 8x PCI-E spor holder i lange baner for å drive alle dagens skjermkort.

5234278[/snapback]

 

Jeg har ikke hovedkortet i SLI, men det funker helt greit, hvis man ser bort fra ytelsesdroppen min. Vil SLI-kjøring kurere dette mener du? For i så fall blir jeg nødt til å bøye meg ned og ta av sidedøra på kabinettet og ta ut det dumme kortet og reboote og... uff :sleep:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...