Gå til innhold

Maks antall tegn pr post/maks antall quotes?


Anbefalte innlegg

Prøvde å svare på et innlegg her i sted og fikk en post som var på rett over 8000 tegn og 12 quotes. Fant ikke akkurat frem til hvor feilen oppsto, men kom oppmot 10 quotes og 6000 tegn før det oppsto hvis jeg ikke husket feil.

 

Feilen var i bunn og grunn at quotene ikke ble "quotet" riktig. Jeg fant ingen feil i quoteing og alt ble perfekt når jeg delte de i 2 poster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ligger en maksbegrensning i antall quotes ja, men blir det et stort problem er det raskt å fikse opp i. ;)

 

Å sitere totalt 6000 tegn høres for meg veldig mye ut, og da er det sikkert ikke dumt å dele det opp i 2 poster.

5056950[/snapback]

 

Totalt var det 8k tegn og det var quotes fra 1 post som var på ca. halvparten av teksten :D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Det ligger en maksbegrensning i antall quotes ja, men blir det et stort problem er det raskt å fikse opp i. ;)

 

Å sitere totalt 6000 tegn høres for meg veldig mye ut, og da er det sikkert ikke dumt å dele det opp i 2 poster.

5056950[/snapback]

Jeg tillater meg en kjempebump her. :innocent:

 

Akkurat denne 10-quotes-regelen er et gjengående problem på PRS, hvor folk er glad i å sitere enkeltavsnitt for å kunne kommentere dem hver for seg. Og det er mitt intrykk at det absolutt rammer de som bruker quotes på denne (fornuftige) måten oftere enn de som siterer ukritisk og ender opp med endeløse quotes inni quotes. Sistnevnte kan vi jo i alle fall rapportere siden det bryter retningslinjene, og de blir gjerne rapportert lenge før de kommer til 10, så der har ikke denne grensen noen preventiv effekt.

 

Så snille admins: Kan dere tenke dere å øke denne settingen noen hakk? :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Kan man ikke heller begrense quote-nesting til f.eks. fire nivåer da?

6445412[/snapback]

Fire nivåer? Om du spør meg burde grensen settes på to nivåer med sitater, mens grensen for sitater burde være på 50~. Dermed slipper vi problemene vi ser i dag.

Lenke til kommentar
Kan man ikke heller begrense quote-nesting til f.eks. fire nivåer da?

6445412[/snapback]

Fire nivåer? Om du spør meg burde grensen settes på to nivåer med sitater, mens grensen for sitater burde være på 50~. Dermed slipper vi problemene vi ser i dag.

6449617[/snapback]

Her stemmer jeg for et kompromiss, nemlig en grense på tre nivåer.

 

Kan så være at det er vanskelig å kode, men nå er det en stund siden det har blitt kodet noe i brukernes favør og som merkes godt. Denne nivåfunksjonen vil jo til og med hjelpe moderatorene selv...

Lenke til kommentar

Nettopp. Blir det egentlig kodet noe særlig om dagen? Jeg og helt sikkert andre brukere ønsker å vite hva dere gjør bak i kulissene til enhver tid, for dere administratorer gjør sikkert en god del ting vi ikke merker stort til. Forøvrig sa dere for lang tid siden at dere stadig forbedret forumets ytelse, er dette en evigvarende prosess, er dere ferdig med dette og når er dere evt. ferdige?

Lenke til kommentar
Nettopp. Blir det egentlig kodet noe særlig om dagen? Jeg og helt sikkert andre brukere ønsker å vite hva dere gjør bak i kulissene til enhver tid, for dere administratorer gjør sikkert en god del ting vi ikke merker stort til. Forøvrig sa dere for lang tid siden at dere stadig forbedret forumets ytelse, er dette en evigvarende prosess, er dere ferdig med dette og når er dere evt. ferdige?

6495690[/snapback]

Det er ikke noe eget Drift & Utviklingsteam for Diskusjon.no. Drift har ansvaret for samtlige søsternettsteder, og det er mye arbeid som må gjøres der. For eksempel arbeides det mye med vårt publiseringssystem disse dagene. Det blir imidlertid gjort mye med forumet også, og som du sier er det mye av det som ikke brukerne nødvendigvis legger merke til. For eksempel er det foretatt utallige ytelsesforbedringer, slik at repsonstiden på forumet skal være så rask som mulig. Både "mine innlegg" og "favoritter" er utviklet av Drift & Utvikling, for dette er ikke noe som følger med i IPB.

 

Drift-teamet har selvsagt begrensede ressurser. Selv om man gjerne skulle kunne gjennomført alle mulige (og umulige) forslag må man prioritere det viktigste. Men det er dermed ikke sagt at dette forslaget ikke vil bli iverksatt! Det er på ingen måte opp til meg, så det er sagt.

 

Edit: Glemte en "ikke".

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Det er da vel en "Mine innlegg" -funksjon på andre IPB -forumer vel?

Jaja, honnør til drift om det er noe de har utviklet :)

 

"Mine favoritter" -funksjonen er ikke blitt varslet på en god nok måte, så det er altfor mange folk som ikke er vant med eller bruker denne funksjonen. Enda ser jeg tåpelige "må ha denne i mine innlegg" -innlegg. Så med den funksjonen føler jeg forumstyret har gjort en for dårlig jobb, jeg synes favoritter -funksjonen burde integreres mer med "mine innlegg".

 

Jeg føler at det kanskje kunne vært vel så viktig med en mann eller to som kunne utgjort et eget drift -team med kun fokus på forbedring av forumet.

 

Det med forbedring av responstid var forøvrig det jeg hintet til og spurte spørsmål om Dahl ;)

Lenke til kommentar
Jeg føler at det kanskje kunne vært vel så viktig med en mann eller to som kunne utgjort et eget drift -team med kun fokus på forbedring av forumet.

6495734[/snapback]

Gi Drift ubegrenset med ressurser, og dette er ikke noe problem. :)

 

Nå går vi imidlertid off-topic. Fy, slem André.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Quotes per post vil bli fikset _nå_, når det gjelder nesting av quotes skal dere ikke se bort ifra at jeg får gjort noe der og, for det rett og slett irriterene med etlinjes-svar etter quote i quote i quote (osv...)

 

Forøvrig er det jeg som er dedikert drifter for forumet (som regel), jeg jobber deltid med det og det blir uansett en prioritering hva vi skal ordne med, for det vi gjør må og lønne seg basert på hvor mye tid som legges i en oppgave. Som tidligere nevnt har vi fått inn Simen1 til å hjelpe med administrative oppgaver så jeg får mer tid på tekniske dubbeditter, dog tar det tid å sette seg inn i ting og tang.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...