Gå til innhold

Blogg: Ta av dere hattene! (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg spår stor flopp

 

Grunn: Kontroll og konkurenter

Hva skulle grunnen være for det? En som har Revolution vil kunne spille alle spill som portes fra andre maskiner. Men en som har PS eller Xbox vil ikke kunne spille spillene som bruker denne kontrollerens potensiale.

 

Slik jeg ser det er det Nintendo som har overtaket her.

Lenke til kommentar
Jeg spår stor flopp

 

Grunn: Kontroll og konkurenter

Ser ikke hvordan det skulle bli en flopp, for tidlig å si ennå. Det er avhengig av utviklerene. Du er bare redd for forrandring. Dersom du bare utforsker mulighetene og tenker litt så vil du etterhvert skjønne hvilke unike muligheter dette vil tilby spill.

 

Til og med en rekke utviklere er begeistret over kontrollen og dens muligheter. Dersom Nintendo får økende støtte fra utviklere så har faktisk Nintendo fordelen i neste generasjon på flere måter. Og klarer de levere grafikk som ikke er lengre enn et steinkast unna konkurrentene så har de tatt Sony og MS på senga.

 

Det du burde gjøre er å takke Nintendo for at de fortsetter å innovere innenfor spillbarhet og muligheter slik de har gjort nå i 20år. Det er de som har gitt deg D-padden, skulderknappene, analogstikken og rumblemuligheter.

Lenke til kommentar
Er desverre redd for at dette kommer til å bli en flopp :cry: , mangen mennesker vill være for redde for forandring og la være å kjøpe konsollen... selv gleder jeg meg bare julling til å få prøve Revolution....

Jeg tror ikke at folk er redde for en slik forandring, for som Nintendo presiserte kommer jo også en konvensjonell kontroller til å være tilgjengelig..

 

Jeg tror ihvertfall ikke at den flopper :)

Lenke til kommentar

flopp? jeg ser enorme potensialer til nintendo her!

 

Uten expansion vil kontrollen være helt ekstrem på spill som f-zero/wipeout, du kan enkelt å greit tilte "flyet" opp og ned, svinge og vri flyet med enkle bevegelser og gass på knappen under kontrollen.

 

vil bli ny standard på 1st-person shooters, styre med expansion og bevege kontrollen som en mus på skjemren!

 

partispill... trenger vel ikke mye fantasi for å se et hav av muligheter der!

 

skrekkspill som resident evil, blir kult hvis du kan gå rundt med expansion og bruke kontrollen som lykt/pistol da man kommer til å få en følelse at spillet blir mer interaktivt.

 

golf, tennis, ping pong, starwars, bord-tennis, sm-sex, osv er som skapt for kontrollen!

 

tenk hvor stror følelse du kommer til å få av forskjellige items/våpner i spill, ta zelda oot for eksempel: når du rir hestenbruker du kontrollen som sverd og til å daske hesten med for å få opp farten, når du skal fiske kan kontrollen bli gjort om til en fiskestang, pil og bye: holde knappen inne og trekke kontrollen bakover for å selv bestemme styrken i pilen, osv.

 

tror det er mange som dømmer for didlig og mange som ikke har nok kreativitet til å se hvor langt dette kan gå og ser på kontrollen kun som en slags eye-toy sak. selvfølgelig kommer det til å by på mye hodebry blandt spillprodusenter på mange forskjellige sjangre, men alt i alt har nintendo overtaket;

 

spill i dag som kommer ut til ps2 kommer ofte ut til xbox eventuelt gc, men selv med exclusive spill er spillopplevelsen stort sett den samme. for alle som kjøper to konsoller vil nintendo kanskje bli andrevalget blandt de som per i dag har en anti-nintendo holdning.

 

flopp eller ikke: JEG GLEDER MEG!

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Kunne nesten ikke sagt det bedre selv=)

Nintendo har lagt opp til i utgangspunktet enkelthet, med mulighet for avanserte ting som skjer på skjermen alikevel. Og samtidig har de lagt opp til mer kompliserte ting, med hjelp av addon for de som ønsker det :)

Gleder meg til å teste dette ut og få vite om flere tilleggs-greier.

Hva om de har mulighet til å lage noe som tracker hodets bevegelse i tillegg til hånda di?

Se rundt deg med hodet, og samtidig kunne styre rundt med hånda også.

:D

Så mange muligheter :D

Lenke til kommentar

De som sier at dette kommer til å bli en flopp, greier dere i det hele tatt å se omfagnet av dette her. Eller kanskje xbox/PS-fanboys sitter å skjelver nå. Nintendo har faktisk klart å komme opp med noe helt unikt. De har noe konkurentene ikke kunne drømt om å lage en gang. Og jeg sier, det er flere punkter som kommer til å gjøre at Revolution blir en stor suksess.

 

1. Kontrollen med extansions gir nye muligheter!

 

Se for dere følgende scenario. Du har kontrollen, expansion med analog stikke, og en hode-tracker. Hode-trackeren krever kun ørsmå bevegelser slik at du bare kan snu hode litt før du ser deg rundt i spillet. Med den analoge sticken kan du gå fram og til bake osv.

 

Med dette kan du lage tidenes Star Wars spill. Kontrollen vil fungere som lasersverd, med analoge sticken beveger du deg, og med hode-trackeren ser du deg rundt osv. Det er jo bare helt rått. En slik oppsettning vil fungere med alle typer sverdspill. Det blir en helt ny opplevelse. med dagens game-pad-er sitter ud og trykker a a a bb xx osv. Og sverdet svinger etter hiva du trykker. Nå vil du kunne svinge sverdet akkurat som du vil!

 

Du kan lage et interkativt fiskespill. Du kan spill tennis/squash/bordtennis osv. FPS vil nå gå som en drøm. Du sikter enkelt og greit ved å sikte. Ikke noe tull som at du må dra en spake den ene veien så siktet går dit.

 

2. Folk kommer til å velge Revolution som sin andre-konsoll!

 

Folk som bestemmer seg for å kjøpe xbox 360/PS3 og en konsoll til vil mest sannsynlig kjøpe Revolution som sin andre konsoll. Xbox 360 og PS3 har begge som mål å oppdatere grafikken så mye som mulig, og levere dette i samme gamle type spill, med samme type kontrollsystem. Hva er poenget med å ha to konsoller som leverer akkurat det samme? Jeg tror da at mange synes det kan være greit med en revolution som vil gi dem en anderledes opplevelse.

 

 

Jeg skal ikke si at Revolution ikke kan floppe. Det vet man jo ikke. Jeg er dog veldig sikker på at Revolution kan bli en meget populær og gøyal konsoll som gir nye opplevelser!

Lenke til kommentar

Det er faktisk så at den massive mediaomtalen denne kontrolleren får burde jo være en liten pekepinn på om den blir poplær eller ikke. Det er så mye snakk rundt den at folk nærmest "tørster" etter å få hvite hvordan dette kommer til å være - alle liker forandring. Innerst inne så digger alle en forandring, de bare vet det ikke helt selv enda - slik jeg ser det er jo dette nærmest menneskelig natur.

 

Jeg synest personlig at kontrollen virker veldig morsom og underholdende, det finst mange som deler min oppfatning og som er like nyskjerrige som meg - da er vel egentlig det meste sagt, er det ikke?

Lenke til kommentar

Veldig stort potensiale for denne kontrolleren tror jeg. Eye-toy har jo allerede vist at en slik intuitiv form for kontroll over hva som kjer på skjermen er noe som "vanlige mennesker" tar til seg veldig lett. Sånn sett synes jeg kontrolleren er helt genial og åpner for mange nye muligheter.

 

Det som heller bekymrer meg er den tekniske kvaliteten på produktet. På en tradisjonell kontroller eller mus/tast kombo har du så godt som ingen unøyaktighet utover det du selv klarer å prestere. Når du derimot skal begynne med slike bevegelses og rom-sensorer så er det ern stor sjanse for at det vil forekomme feil-lesninger, og det vil evt. være en stor kilde til ergrelse bland gamer-delen av konsumentene som krever litt mer enn gjennomsnittet. Hva er vel mer irriterende enn om racer-bilen din plutselig svinger ut i grøften i midten av løpet fordi sensoren ikke klarte å finne ut hvor kontrolleren lå i rommet? De som har prøvd eye-toy vet hvilke tekniske begrensninger som kan lage problemer...

 

Men ja, av med hatten til Nintendo. Dette virker faktisk revolusjonerende både på godt og vondt. selv om det i utgangspunktet bare er en videreutvikling av eksisterende teknologi, så vil effekten av det kunne bli veldig stor.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jupp, at teknikken fungerer som den skal, kommer til å være helt nødvendig. Men gitt at Nintendo i stadig større grad, og lenge, har fokusert på kvalitet i alle ledd, er jeg ikke veldig bekymret. (Sjekk bilderaten på førstepartsspill på GC, f.eks., eller måten analogstikka deres er den beste av variantene for PS, Xbox og GC.)

 

Gitt inntrykkene til de journalistene som alt har prøvd systemet, ser det ut til at min tro på Nintendo ikke vil gjøres til skamme. Jeg tror de vet hva som må stemme, og jeg tror de er villige til å sette himmel og hav i bevegelse for å få det til å fungere slik de vil.

Lenke til kommentar
Kunne nesten ikke sagt det bedre selv=)

Nintendo har lagt opp til i utgangspunktet enkelthet, med mulighet for avanserte ting som skjer på skjermen alikevel. Og samtidig har de lagt opp til mer kompliserte ting, med hjelp av addon for de som ønsker det :)

Gleder meg til å teste dette ut og få vite om flere tilleggs-greier.

Hva om de har mulighet til å lage noe som tracker hodets bevegelse i tillegg til hånda di?

Se rundt deg med hodet, og samtidig kunne styre rundt med hånda også.

:D

Så mange muligheter :D

eller hva med (for de som må spille på den tradisjonelle måten):

 

EDIT: source: http://cube.ign.com/articles/651/651559p1.html

post-75-1127050966_thumb.jpg

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...