Gå til innhold

Blogg: Nye konsepter på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper inderlig ingen kommer til å bruke $ på konseptet med `og %!

 

Når vi først snakker om tegn- og datatull, kunne en jo alltids ha laget et eventyrspill bygd på den gamle Databladet-figuren ASCIIladden. Han som ofte befant seg på uteDOSen hvor han la parallelkabler. Men uteDOSen kunne bare ta 640 KB (kilo bæsj), husker jeg ikke helt feil. Karaktergalleriet var større enn det, og introduserte blant annet også Modem Theresa.

 

Finn frem noen gamle Databladet-utgaver og sett i gang med konverteringen. :p

Lenke til kommentar
NATO mot Iran, ja? Kort konflikt.

 

Eg har ein spille-idè/verden eg driv på å arbeide med i desse månader/uker. Skulle gjerne delt det. Men er ganske mykje og tviler på at folk er så oppgløytt på å lese det.

Er vel ikke kort konflikt når Iran har steamrolla hele Midtøsten i forveien?

 

Litt urealistisk men....

Lenke til kommentar

Et hangarskip spill er faktisk en veldig god ide synes jeg, høres artig ut.

 

Planlegg flyangrep,

forsvar skipet mot findens fly, båter og ubåter,

pass på å ha manskap til alle poster,

rekruter nye ansatte,

Forsk på ny teknologi,

reparer skadede fly og selve skipet under oppdrag,

bestill nye/bedre fly,

tjen penger på å samarbeid med AI(eller medspiller) så man kan reparere/oppgradere/utvide...

 

Tenk på den feelingen når du akkurat har oppgradert til en 100 000 tonns flytende flyplass med veteranpiloter i de nyeste og heftigste stelth bombers og euro fighters, samt har leid inn 20 destroyers som eskorterer hangarskipet ditt :love:

 

 

Forsåvidt venter jeg på Flight Passenger Simulator, et spil hvor man har muligfhet til å kjøre verden rundt med fly. Forskjellen fra andre fly simulatorer er at alt du ikke har noen som helst kontroll over flyet, men må sitte passiv under hele spillet.

Hvis det blir en suksess(som det gfarantert kommer til å bli) kommer også Train Passenger Simulator.

Lenke til kommentar
Hmm...vet ikke helt jeg....alle ideene mine ser ut til å dulte borti en annen sjanger på en eller annen måte...

 

Her har vi noe

 

Carrier Commander: I en fremtidig konflikt mellom NATO og Iran leder du et hangarskip. Planlegg oppdrag for flyene dine, inspiser skipet, gjør alt mulig du kan

Carrier commander ;)

Til Amiga :roll: .......

 

Og dette er jo satt i nåtid....blir ikke særlig mye kamp på sjøen, men det kommer til å bli litt luftkamp....du kan kommandere et Amerikansk hangarskip (Verdens Største og Mest Avanserte), et Britisk et (ganske avanserte, men kan bare få Harrier til å lette), et Fransk hangarskip (sånn midt i mellom, men atomreaktoren spyr en gang i blant) eller et Italiensk et (se det Britiske)

 

Det er en karrieremodus, der man kjører gjennom en historie

En Sandbox mode hvor Iran også har masse hangarskip og du bare kan leke deg

Co-Op modus, dere styrer et hangarskip hver

Deathmatch, samme som co-op bare at alle spiller mot hverandre

 

Kampene foregår i Middelhavet, Rødehavet og Persiagulfen

 

Edit: Dessuten heter det Carrier Command, ikke Carrier Commander

 

Edit 2: Lordreanicus: Bare skriv ideen du...leser gjerne gjennom lange dokumenter

Endret av kenneth11
Lenke til kommentar
Forsåvidt venter jeg på Flight Passenger Simulator, et spil hvor man har muligfhet til å kjøre verden rundt med fly. Forskjellen fra andre fly simulatorer er at alt du ikke har noen som helst kontroll over flyet, men må sitte passiv under hele spillet.

Hvis det blir en suksess(som det gfarantert kommer til å bli) kommer også Train Passenger Simulator.

Emm.. hvor kan jeg lese om det? Og hva er vitsen med spillet om du bare skal sitte ombord i ett fly og bli fløyet verden rundt?

Lenke til kommentar

Hva med et spill hvor du for en gangs skyld ikke kan vinne, når du når slutten på spillet, så blir du drept og ondskapen seirer.

 

I oppfølgeren må du selvfølgelig slå deg tilbake fra de dødes verden sammen med avdøde helter fra forskjellige tidsperioder frem til i dag. Når du kommer tibake til din egen verden, altså den fra det forrige spillet begynner dette dreamteamet å bekjempe ondskapen. Denne gangen vinner de, fordi de har plukkt med seg et par hint og tips på veien opp fra underverdenen. Haken ved så mange flotte helter er at kroppene deres smeltet sammen på veien tilbake til live, så du kan kun kontrollere en person av gangen, mens resten er inne i hodet ditt og skriker ut festlige og hjelpsomme replikker nå og da. Denne gangen vinner du.

 

Neste spill: Da du endelig vinner finner de (mye) eldre heltene ut at denne verden ikke passer for dem. Så du må ut å finne en måte å splitte kroppene på.

Lenke til kommentar
Hmm...vet ikke helt jeg....alle ideene mine ser ut til å dulte borti en annen sjanger på en eller annen måte...

 

Her har vi noe

 

Carrier Commander: I en fremtidig konflikt mellom NATO og Iran leder du et hangarskip. Planlegg oppdrag for flyene dine, inspiser skipet, gjør alt mulig du kan

Carrier commander ;)

Til Amiga :roll: .......

 

Edit: Dessuten heter det Carrier Command, ikke Carrier Commander

 

Amiga ja....

 

Det var et artig spill. Skulle ønske at noen kunne lage dette spillet for dagens moderne krav........

 

Jeg hade en følelse at AI jukset,eller kanskje jeg var dårlig :p

 

 

Harpoon er et spill der du spiller moderne sjøslag. Så vidt jeg husker kan det spilles på win98, kanskje også på winxp.

 

 

ps Carrier commander versus Carrier commander var bare for å vise deg at det finns ingne nye ideer :roll:

Lenke til kommentar
Hva med et spill hvor du for en gangs skyld ikke kan vinne, når du når slutten på spillet, så blir du drept og ondskapen seirer.

 

I oppfølgeren må du selvfølgelig slå deg tilbake fra de dødes verden sammen med avdøde helter fra forskjellige tidsperioder frem til i dag. Når du kommer tibake til din egen verden, altså den fra det forrige spillet begynner dette dreamteamet å bekjempe ondskapen. Denne gangen vinner de, fordi de har plukkt med seg et par hint og tips på veien opp fra underverdenen. Haken ved så mange flotte helter er at kroppene deres smeltet sammen på veien tilbake til live, så du kan kun kontrollere en person av gangen, mens resten er inne i hodet ditt og skriker ut festlige og hjelpsomme replikker nå og da. Denne gangen vinner du.

 

Neste spill: Da du endelig vinner finner de (mye) eldre heltene ut at denne verden ikke passer for dem. Så du må ut å finne en måte å splitte kroppene på.

Det med at du dør mot ondskapen er jo ikke akkurat nyskapende. Det var akkurat dette som skjedde i første episode av Doom 1, for da dør du. Så må du krige deg gjennom helvetet for og unslippe i de to neste episodene, i senere doom spill er da verden invandert av de demonene du sloss i helvete fordi du åpnet en poral til jorden når du dro tilbake til jorden etter og ha unsluppet helvetet og du må sloss mot de på jorden.

 

Men interessant med det med at du slår deg sammen med tidligere fallne krigere og sånn :)

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

Denne tråden har jeg ventet på! :w00t:

 

Nye spill er for like, som kommersielle Hollywood-filmer, bare dårligere... (ikke alle, da). Et spill hvor man ikke vinner er en grei start... Man vinner egentlig ikke helt i HL1. Altså, man redder kanskje verden, men hovedpersonen går det nå litt dårlig med, uansett hva man velger på slutten.

 

Kunne ikke flere ha laget eksperimentelle spill som bryter med det vi er vant til? Spill hvor man ikke skal drepe eller fange, spill hvor man ikke får poeng, spill hvor man er blind, spill hvor man løper i taket eller svømmer i jord som en muldvarp... Spill som ikke varer lenger enn en litt lang film og kan rundes på en kveld, men som tar igjen kvalitets- og prismessig. Spill med impresjonistisk grafikk eller Picasso-stil. Spill hvor man er en viking som voldtar rødhårete nonner og dreper alt med øks, akkompagnert av svartmetall... :p

 

Jeg har spilt flere selverklærte snikespill hvor man ikke trenger å snike. Det burde det bli en slutt på. En annen ting er at lyddemperen på en pistol egentlig bare halverer lydstyrken (-3dB). Det er ikke til sniking, men for bedre vern av hørselen og sånt. Det hadde vært fetere med blåserør med giftpiler (les Mengele zoo, dere som har vokst fra spill...), laservåpen, enhånds-armbrøst (Deus ex har det, men det er liksom litt kjipt) etc.. Rett og slett mer realistiske snikespill. Nå kom jeg på noe fett... RTCW er et fett spill. Nazi-estetikken er der, men man kan skyte den i filler, det finnes brett hvor man møter 8-10 tyskere samtidig i trange korridorer og kan bøye seg ned og spraye dem i hodet med MP40, det er så lett.. og minst ett brett hvor man tenke annerledes, snike. Også er det flere steder hvor man kan overraske soldatene med kniv, det gir et sånt kick. Jeg synes ikke at zombiene/mumiene er så ille heller, hvis man bruker flammekaster og tesla (hvis jeg ikke husker feil). Og de kvinnelige soldatene er "fine". :p

 

Jeg har en seriøs idé (ikke idè) om hvordan et MORPG "for massene" burde ha vært: En veltrent karakter skal ikke være hundre ganger bedre enn en nybegynner. Tre komplette nybegynnere burde klare å kverke en storspiller hvis alle er like flinke. I stedet for levler kan man ha en total ferdighetsnivå-kapasitet, eventuelt én innenfor hvert hovedområde, som avhenger av rase/art, kjønn og kanskje alder. Om man er god med øks og sverd, gir det en totalt større styrke-kapasitet, som går på bekostning av for eksempel magi-kapasiteten. Det skal være lett å trene seg opp til et høyt totalt nivå, men ingen kan være best i alt. Faktiske sikteferdigheter skal ha vel så mye å si for utfallet av en kamp som "statsa" til "charactersa". Noen ferdigheter passer inn i mer enn én hovedkapasitet, da påvirker de flere (av en eller annen grunn minner det meg om virtuelle mapper). Dessuten kan man lett skifte spesialisering. Man opparbeider ferdighetene ved å bruke dem, som i Morrowind. Jeg vedlegger en ufullstendig tekst-fil med en mer detaljert beskrivelse av et testsystem.

Skillsystem.txt

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

jeg liker det konseptet der ingen blir "best" men det er dine egne ferdigheter som er på spill. Face of mankind er det første FPS mmo jeg har spillt, her er det ikke karakteren som blir bedre, det er musbevegelsene din og hvor god du er på "triggeren" (musegnappen). På dette spillet får du experience, men denne blir ikke brukt til å oppgradere karakteren, du vokser level for å få mer respekt og mer makt. En rank 1(R1) må bruke oppdragene som en R4-7 legger ut.

 

Dette syns jeg er genialt!

 

hmm.. man har jo egentlig ganske få spill der du kombinerer for eksempel FPS/3Person og strategispill. Testet ut Savage her en dag, ideen likte jeg, men ble litt ensformig.

 

Ide? hva med å bruke mytologi? jeg mener.. hvorfor ikke være en gud? (eller flere, eller velge en av mange guder)

Dette ser jeg for meg: Innledning: Man begynner ved Ginungagap, det store intet, med brennende Muspellsheim på den ene siden og frostlandet Niflheim på andre siden. Tiden går og landene møtes, snøen smelter og framm kommer kjempen Ymir og kua Audhumla (les norrøn mytologi =D )

 

Det er her æsene og jotner blir skapt. De første gudene kommer til verda. Odin og hans brødre. Her kan man styre Odin (eller kansje en av brødrene) og gjøre som det står i mytologien. Ymir produserer mange jotner, mens kua produsere æsene. Odin ser at trollene blir for mange og DU må være Odin (eller noen andre) og drepe Ymir (akkurat som i mytologien).

 

Man kan kansje velge historia til en gud? eksempel følge Odin på hans vandring for å søkje etter visdom. Der han møter mime, en jotne som vokter en av vannkildene treet Yggdrasil gir røtter til. Odin bytter øyet mot visdom.

Odin på vandring til menneskeverda for å få barn men kvinnene. Dyrke fram krigere til det siste slagt, Ragnarok! Kansje kan du være med i slagene som FPS? (Ser for meg horder av datastyrte vikinger på hver side, brøøle)

 

Være Thor på sine oppdrag runt for å raide Jotnene. Jakte på midgardsormen?

 

Kort sagt å være en av gudene. Det som hadde vert kult var om man kunne gå med en av gudene, forkledd som menneske, til der de ropte om hjelp. Du springer runt og beordrer vikinger til å hente ved og be andre til å stikke trestolper ned i jorda til mur. Nesten som FPS strategispill. Jeg tror FPS strategispill hadde ver genialt. Når en konge eller en general beordret sine undersotter kunne han ikke fly og ha oversikt over byen =D Han var tistede på bakken, måtte snakke fysisk med folk for å få dem til å jobbe.

 

Slik kan det være 2 sider med spillet, slik som Total war, en diplomatisk/strategisk del (bare at dette hadde ver eventyrene om Odin på vandring og tor som sloss mot midgardsormen) del og en i kamp, FPS.

 

 

Bare idemyldring dette her =D Vet ikke om det er mulig å kombidere eventyr og FPS strategispill på den måten. men det hadde vert kult da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...