Gå til innhold

Kritisk hull i Windows 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne sårbarheten gjør at uvedkommende kan få tilgang til PCen. Brukeren trenger ikke å foreta seg noe for at innbruddet skal skje, derfor er dette ganske alvorlig og det kan misbrukes med for eksempel en orm. Det som gjør saken ekstra ille er at komponenten det gjelder går ikke an å slå av eller fjerne fra Windows.

Dette lukter noe voldsomt av problemer med RPC. Dette er i så fall ille for de som har PCer med public IP-adresse og uten brannmur, samt i de tilfeller f eks en trojaner klarer å "snike seg inn" bak brannmuren/NAT, men jeg føler meg i hvert fall rimelig trygg fortsatt.

Lenke til kommentar

Jeg har antivirus, antispyware og tre brannmurer (router, på hovedkortet og software). Likevel har en jeg vet om(en hacker altså) null problem med å komme innpå pcen min. Jeg bruker windows XP, som skal være "sikkert", men det er det absolutt ikke i det hele tatt. Jeg kan si så mye som at det er prosedyrer i windows-kjernen som gjør windows et lett bytte for hackere...

Lenke til kommentar
Skremmende at det fortsatt finnes sikkerhetshull i Windows 2000, selv etter alle disse årene. Tenk hvor mange feil det må ha vært i det når det akkurat hadde kommet ut på markedet :no:

Mange feil var det nok da windows 2000 kom ut, men "få" var klar over hullene, så få utnyttet de. Noen av hullene kan også ha kommet underveis i oppdatéringer av ulike programmer i windows. Og desverre, der er fortsatt mange hull igjen, la oss håpe at sikkerhetsselskapene finner de først. Men det er ikke vanskelig å finne hull i ei sil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...