Gå til innhold

Fullstendig overgang til 90 nm SOI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan svare meg på hvor lang tid Socket 754 fortsatt skal være i "drift"?

Sikkert en god stund ennå. Det er budsjett-plattformen til AMD og vil nok være med oss helt til en stund etter at sokkel S1 har blitt lansert som budsjettsokkel. Dette skal etter veikartene skje i løpet av 1. halvår 2006, trolig helt mot sommeren. Så jeg vil tippe det tar ca 1,5 år før sortementet av sokkel 754-prosessorer krymper bort fra prislistene i nettbutikker.

 

Navnet Sempron kan godt hende det overlever overgangen til sokkel S1.

Lenke til kommentar
Nå blir neste steg 65nm, men hvor lang tid vil overgangen trolig ta?

De aller første 90nm-prosessorene til AMD ble lansert for ca 15 måneder siden, så jeg vil gjette på at overgangen fra 90 til 65nm også vil ta omentrent like lang tid. Dvs. fra de første 65nm prosessorene dukker opp til de slutter helt å produsere 90nm. Jeg er ikke helt sikker på når de første 65nm-prosessorene blir lansert siden jeg har hørt så mange datoer i det siste, alt fra "1. halvdel 2006" til "midten av 2007".

Lenke til kommentar

Hva bør jeg gjøre? Sitter med et Epox 8rda3+ hovedkort. Med nforce 2 ultra chipset, sammen med en XP2600 cpu. Funderte lenge på å oppgradere systemet totalt. (nesten bokstavelig talt nytt system) Men i forbindelse med studier skal jeg heller kjøpe bærbar neste måned og satse på "mindre" oppgraderinger på den stasjonære, eks. ram, skjermkort harddisk osv. I og med at det sansynligvis blir en god stund til jeg tar meg råd til en flunkende ny stasjonær, ville det vært lurt å bare "maks" oppgradert systemet mitt med en XP3200 cpu? Og hatt et slikt system til jeg hadde kjøpt en ny stasjonær tidligst om et år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...