Gå til innhold

Gigabyte GA-81955X Royal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men å lansere ett hovedkort uten mulighet for SLI er vel litt kjipt.

 

Finnes det noen Intel hovedkort med både dobbel kjerne støtte og SLI støtte?

Hvis ikke så kan man ikke få opptimal ytelse i forhold til en AMD basert maskin, med X2 4800 og 2x 7800 GTX.

 

Edit: Overskrift, Gigabyte skuffer sjeldent?!! Gigabyte har for det meste skuffa meg hver gang. Gigabyte sine AMD K8 hovedkort var bare sorgen syns jeg.

Gigabyte har fått ett frynsete rykte i mine kretser iallefall.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett mer detaljer om lydløsningen på hovedkortet. Og test av cpuforbruk på lyden vs Audigy. Og støtter den virkelig EAX 4/HD ? I følge realtek så gjør den ikke det: realtek alc882

edit: Lasta datasheet, og der står det at dolby digital live foregår i software.. O.O ? Kan umulig være bra for FPS :no:

Endret av w00tson
Lenke til kommentar
Men å lansere ett hovedkort uten mulighet for SLI er vel litt kjipt.

 

Finnes det noen Intel hovedkort med både dobbel kjerne støtte og SLI støtte?

Hvis ikke så kan man ikke få opptimal ytelse i forhold til en AMD basert maskin, med X2 4800 og 2x 7800 GTX.

 

Edit: Overskrift, Gigabyte skuffer sjeldent?!! Gigabyte har for det meste skuffa meg hver gang. Gigabyte sine AMD K8 hovedkort var bare sorgen syns jeg.

Gigabyte har fått ett frynsete rykte i mine kretser iallefall.

Ser ingen grunn til å lage et hovedkort for SLI, det vil jo uansett kun være en veldig begrenset kundegruppe som ønsker seg SLI og da er nok dette hovedkortet mer rettet på "alle" en på en liten gruppe med 3dmark fanatikere.

 

Genialt at det støtter 12 disker.

Grei test.

Lenke til kommentar
Men å lansere ett hovedkort uten mulighet for SLI er vel litt kjipt.

 

Finnes det noen Intel hovedkort med både dobbel kjerne støtte og SLI støtte?

nForce4 SLI Intel Ed. har jo SLI og støtter dobbel kjerne CPU (shoot me if I'm wrong).

Lenke til kommentar
Cpu spenning  :thumbup:
    *  FSB-frekvens fra 100 til 600 MHz i steg på 1 MHz.

    * PCIe-frekvens fra 80 til 150 MHz i steg på 1 MHz.

    * Minne-FSB-multiplikator med verdier på 1,5-2-2,5-2-2,66-3-3,33 og 4.

    * Minnespenning (over normal) fra 0,1 til 0,6 volt i steg på 0,1 volt.

    * PCIe-spenning (over normal) fra 0,05 til 0,035 volt i steg på 0,05 volt.

    * FSB-spenning (over normal) fra 0,05 til 0,035 volt i steg på 0,05 volt.

    * CPU-spenning (over normal) fra 0,8375 til 1,6000 volt i steg på 0,0025 volt.

Så Du kan ha to forskjellige V på CPU? :hmm:

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Det perfekte hovedkortet synes jeg, det eneste jeg synes testen mangler ( eller jeg bare ikke har klart å lese det) er om HK støtter store CPU kjølere allà Zalman CNPS7000B-Cu eller lignende. Hadde det vært mulig å skrive en liten notis om det?

 

De som snakker om SLI, og ytelses og slikt glemmer at det er en svært stor gruppe som heller vil ha funksjonalitet over ytelse any day of the week. Jeg er en av de. Dette kortet er på papiret nesten perfekt for meg såfall. 12 disker er sweet, og FW 800 ++++

 

Hvis jeg bare hadde hat peng til det så hadde jeg kjøpt det så fort at visa kortet hadde fått brenn merker.

 

Edit: Ønsketenkting at dette hadde vært et P-M HK. det hadde vært wikked, men P-D er vel heller ikke noe dumt.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

briktern: Les hva som står under grafen du henviser til.

 

w00tson: Det du sier om EAX er korrekt og er rettet opp i testen. Feil bør selvfølgelig ikke forekomme og jeg beklager dette. Når det gjelder grundigere testing av lydløsningene har vi ikke kapasitet til dette, og må dessverre henvise til mer spesialiserte sider.

 

Angående FSB-spenning: Dette er nok ikke prosessorens spenning (ofte omtalt som vcore), men derimot spenningen på signalet mellom nordsiden og prosessor.

 

nForce 4 SLI Intel Edition støtter Pentium D, som altså har to kjerner, men hovedkortene som benytter dette brikkesettet trenger ikke gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...