Gå til innhold

Superorm på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det som er farlig men denne ormen er at den kan slå av antivirusprogrammet i PCen og den kan også blokkere brukerens tilgang til enkelte websider som tilbyr sikkerhetshjelp. Dette gjør at det kan være vanskelig å søke hjelp når ormen har infisert PCen."

 

 

Og det er noe nytt...? I think not.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har ikke hatt antivirus på år og måneder... Det fungerer fint å ikke utsette seg for det, rett og slett. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg faktisk har hatt virus i maskinen det siste året, men det var lett å ordne. De fleste virusprogrammene man får tak i sløver ned maskinen til et uutholdelig nivå som minner altfor mye om spyware.

Lenke til kommentar
Som jeg alltid har sagt; den enkleste måten å unngå virus på (hos den jevne bruker) er å installere en FW og blokkere port 80 ;)

forklar litt mere, jeg har Zone Alarm Pro. går det ann å blokere port 80 med zone alarm pro? hvertfall hvordan kan jeg gjøre det da?? :ermm:

Lenke til kommentar
Som jeg alltid har sagt; den enkleste måten å unngå virus på (hos den jevne bruker) er å installere en FW og blokkere port 80 ;)

forklar litt mere, jeg har Zone Alarm Pro. går det ann å blokere port 80 med zone alarm pro? hvertfall hvordan kan jeg gjøre det da?? :ermm:

Ja..altså, blokkerer du den får du ikke gjort så veldig mye på nettet :!:

Lenke til kommentar
Noe av det største tullet som er skrevet på hardware-nettverket på lenge :no:

Noen spesiell grunn til at du synes det? :roll:

Hallo? Sitat igjen: "Det som er farlig men denne ormen er at den kan slå av antivirusprogrammet i PCen og den kan også blokkere brukerens tilgang til enkelte websider som tilbyr sikkerhetshjelp. Dette gjør at det kan være vanskelig å søke hjelp når ormen har infisert PCen."

 

Selv VG uttrykker seg mer kyndig.

"Superorm"? Spekulativ krigstype-journalistikk.

Lenke til kommentar

heihei.

 

Jeg må bare spørre om en ting medrørende "Ifølge en talsmann fra antivirusutvikleren Sophos er det gruppen HellBot som har utviklet denne ormen".

 

Jeg har alltid visst at det var folk som lagde virus, men nå som jeg leste at det faktisk var en gruppe lurer jeg på et par ting : Åssen folk lager virus? åssen? og hvorfor i svarteste "¤#¤#%# gjør de det?

 

Vet det ikke finnes no ordentlig svar, men spekulasjoner osv hadde vært fint :yes:

Lenke til kommentar

hei. Virus er ikke så vanskelige å lage i grunn. Virus er jo bare kommandoer, og når man åpner den aktuelle fila som viruset ligger i så vil jo kommandoen(ene) kjøres. å kalle det superorm var vel å ta litt i. de fleste virusene i dag gjør jo det som blir beskrevet her. ikke noe særlig nytt. det man da kan lure på er om dette viruset også angriper andre systemer enn Windows. har ikke hatt virus på min hovedmaskin på veldig lenge. kan egentlig ikke huske sist gang jeg hadde virus på min hovedmaskin.

MEN, man kan faktisk få virus selv om man ikke er kobla til nett også. det visste nok de fleste, men måtte bare minne dere på det :p

selv føler jeg meg ganske så trygg for virus på denne pc`en.

går aldri på noen snuskete sider, tar ikke i mot noe mistenkelige ting (tar ikke i mot noe) :p virusskanner maskina hver dag. holder antivirusprogrammet oppdatert og har 2 brannmurer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...