Gå til innhold

XGI får FIC på laget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste en test av Club3D Volari V3XT hos bit-tech. Var ikke lystig lesing. Jeg forventer ikke at kortet skal være bra i 3D, men se på den elendige video playback-ytelsen.

 

Kan ikke se hvilket marked disse kortene skal gjøre seg bemerket i.

 

In both WMV HD and DVD play back, we experienced large amounts of lag, which rendered the films un-watchable. We were not experiencing lag from the sound source - that came across fine and if you weren't looking at the video, you would assume that it was playing back smoothly. However, this was far from the case, with a very consistent lag being apparent throughout playback. We even went so far as to download a second WMV HD Showcase from the WMV HD website to establish whether we were seeing something that was unique to the chosen video stream.

 

Nei, dette er ikke noe å satse på.

Lenke til kommentar
# FIC XGV364X: Benytter XGI Volari V3-brikken. 200 MHz kjerne- og minnefrekvens. 64 MB minne (64-bit). En ren budsjettløsning, med hardware-støtte for DirectX 8.1.

Med så lav kjernehastighet og 64bit minne så vil nok dette kortet møte hard konkurranse fra integrert grafikk på både ytelse og pris. Jeg kan ikke skjønne hvem de prøver å selge noe slikt til. De er jo dømt til å misskykkes med en slik satsing.

 

# FIC XGV8128X: Benytter XGI Volari V8-brikken. 128 MB minne. 280 MHz kjerne- og 500 MHz minnefrekvens. Støtter DirectX 9.0 i hardware (PS/VS 2.0). HDTV-støtte. Rettes mot "mainstream"-markedet.

 

# FIC XGV8256X: Samme som over, men med 256 MB minne.

Disse kortene har nok mer for seg. Spesifikasjonsmessig så skulle man tro de kan konkurrere i området mellom Geforce 6200TC og Geforce 6600. Men dessverre viser tester at ytelsen er skuffende både i 3D og video. Drivere skal vist også være et betydelig problem. Vi får bare håpe de priser kortene så lavt at det veier opp for disse ulempene for en del kjøpere.

 

Personlig skulle jeg gjerne sett at de lykkes, (flere konkurrenter = mer for pengene for oss forbrukere), men det kan se ut som de må satse langt hardere enn dette for å komme noen vei. For å si det sånn: Jeg hadde ikke satt pengene mine på aksjer i XGI.

Lenke til kommentar
De har uansett ikke sjans i havet med å ta opp kampen mot ATI eller Nvidia,

spesielt ikke siden brikkene til XGI suger hardt i forhold.

Hvordan startet Nvidia og ATI?

 

Bra å se at nye aktører kommer på markedet.

Ja,, det kan ikke sammenlignes faktisk,, Nvidia kom jo på banen i den tiden 3d var i fødselen,, fokus på spill og 3d er helt annet nå, og summene vi snakker i en annen liga. Mye tøffere å komme inn nå. ATI kom heldigvis på banen mens det ennå var nytt, og pengeflommen fortsatt var liten i forhold til nå..

Hadde ATI kommet 1års tid senere hadde de kanskje ikke vært her..

 

Men, det kan, gå, kun hvis de kommer med et pangprodukt og vinner masse oppmerksomhet. Å klatre stigen bak ATI og Nvidia nå, går ikke, da de klatrer fortere.. Det er et økonomisk et løp de ikke kan holde ut i.

 

Hjelper lite å slippe C-produkter,,

De må klaske til med noe helt i toppen,, ellers går det i dass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...