Gå til innhold

Asus med nForce4 Pro-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jo ikke dette noe serverhovedkort. Hovedkortet er nok beregnet på de som ønsker et rimelig hovedkort med støtte for 2 Opteron prosessorer.

 

Det er bare den nederste delen av hovedkortet, den delen som stikker ut ca. 1-1,5 cm, som gjør at det faller utenfor ATX spesifikasjonene. Det bør derfor ikke være noe problem å få plass til hovedkortet i de fleste ATX kabinetter.

 

Test hos GamePC.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke dette noe serverhovedkort. Hovedkortet er nok beregnet på de som ønsker et rimelig hovedkort med støtte for 2 Opteron prosessorer.

På Asus sitt NCCH-DL, et Xeon-hovedkort som koster den nette sum av 2400 på flere nettbutikker, er det inkludert 2 stk PCI-X i tillegg til 2 vanlige PCI-porter, pluss AGP. Og PCI-E x4 er jo etterfølgeren til PCI-X. Dette hovedkortet tilhører samme klasse, og da er ikke et par PCI-E x4 for mye forlangt. Vi ser jo nForce4 Ultra hovedkort med denne porten.

Lenke til kommentar

Sikkert vel å bra dette ASUS kortet, men jeg skal heller ha Tyan Thunder K8WE, greit nok det koster 4300,- men det er støtte for 16GB RAM, SLI muligheter og SCSI støtte.

 

Det som er pent med Tyan Thunder K8WE er at det er 2stk nForce4 Pro chipset så det er støtte for 2stk PCIe 16x lanes.

 

Kommer til å svi hardt i lommeboka :cry:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Merkelig design, kompakt med likevel E-ATX og 2+4 minnebanker :hmm:

 

Med "DL" i navnet så blir nok dette et hovedkort først og fremst rettet mot overklokkere og ikke til seriøs bruk. Når det er sagt så synes jeg det er flott at Asus endelig kommer med dual Opteron-hovedkort, det har jammen tatt sin tid! Skyldes det bestikkelser/trusler fra Intel mon tro? :hrm:

 

Dere finner forresten en tidlig test av dette hovedkortet her:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...usnf4pro&page=1

 

Selv synes jeg at Tyan Thunder K8WE (S2895) virker best, men også Abit WN-2S+ og Iwill DK8ES virker bedre enn dette hovedkort etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...