Gå til innhold

Microsoft utvider kampen mot pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For Windows 2000 sin del så skal jo en stor oppdatering lanseres i midten av 2005. Dette ser jo ut til å treffe ganske bra med den nevnte lanseringen.

 

Tror nok at det er oppdateringspakken som vil få sånn kontrollmekanisme, eller hva tror dere? (var det ikke en Rollup lansering istedetfor Service Pack?)

 

Og det selv om en Rollup eller hva det nå enn kalles, kun skulle inneholde sikkerhetsoppdateringer og ikke nye funksjoner i følge Microsoft. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor mange lisenser kan man få tak i om man kjøper WinXP Pro Norsk OEM? Det står 3 lisenser i produktbeskrivelsen, men at det kun følger med én litt lenger oppe. Hvor får man da tak i de to siste?

 

Edti: Prisforskjellen mellom Retail og OEM er jo rett og slett latterlig. Win XP Pro OEM + denne blir 1500-1600 spenn, mens Win XP Pro Retail koster 3400 spenn, altså over det dobbelte av OEM. :ohmy:

 

Lurer fælt på om jeg skal gå over fra Win2000 til Win XP Pro. :hmm: Liker egentlig ikke barnehageutseendet til XP, og heller ikke alle menyene som dukker opp i hytt og pine (brukervennlighet my ass). XP tar visstnok mer ressurser også.

 

Har XP Pro akkurat like mange (profesjonelle) verktøy som Win2000 (mtp. nettverk, servere osv.)?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg prøvd 2 metoder. På den ene PC'en lot jeg oppdateringene laste ned manuellt for å lagre disse på CD-R. Da gikk de fleste oppdateringene for Juni pakken ann å laste ned uten trøbbel. Men for Windows installer oppdateringen var en nødt til å taste inn key-kode som fulgte med original emballasjen.

 

Men så brukte jeg windows update på en annen pc, og da installertes også Windows installer oppdateringen seg uten at en behøvde å taste inn key-kode. Kanskje windowsupdate var i stand til å identifisere lisensen under installasjonen.

 

Den nye update.*.*.* tjenesten har jeg ikke prøvd. :roll:

 

Det er allerede blitt innført sjekking med denne Juni pakken ihvertfall, og om det er snikinnført enda tidligere må en bare gjette seg til.

 

Jeg snakker om Windows 2000 Professional her og ikke Windows XP. For Windows XP har jo allerede hatt en ekkel verifisering allerede fra fødselen av (at en må ringe Microsoft, eller benytte internett innen 30 dager for registrering). Det var jo så mye enklere å forholde seg til Windows 2000 opp til i dag, om en er enten en ærlig eller en pirat bruker. Vi får se hvor rigid denne innføringen med kontroll vil vise seg å være på sikt.

 

Greiere med opensource programvare og operativsystemer hvor en slipper all registrering i grunn.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...