Gå til innhold

Netikette og retningslinjer oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NB: Dersom du har et skriveproblem, men ønsker allikevel å benytte forumet, ser vi at du helst bruker en elektronisk ordbok før du poster, f. eks. den du finner i Word. Vi vil oppfordre til at du la til informasjon i signaturen din om ditt skriveproblem, slik at du ved en senere anledning vil slippe at kanskje noen tar det opp. Vi vil påpeke at du verken trenger bruke Word eller signaturen slik vi her foreslår dersom dette ikke er ønskelig. Vi opplyser kun om at det er teknisk mulig, slik at vi kan slippe eventuelle uheldige situasjoner i fremtiden. Situasjoner som kan skape et unødvendig problem både overfor moderatorene og deg selv.

 

Vel, hvis det er så viktig for dere at folk ikke skal skrive feil kan dere kanskje få til en ordbok-funksjon lik den "i f. eks word" her i forumet :ermm:

Lenke til kommentar

Det er ikke så viktig for oss som leder forumet spesielt, den der er vel for at dere brukere skal slippe å måtte irritere dere så ofte over skrivefeil. Dessuten er det vel et enormt arbeid å lage en ordbok-funksjon, langt mer arbeid enn jeg kan tenke meg noen her gidder sette seg ut på?

Lenke til kommentar

Vedr. personlig foto er informasjonen i retningslinjene og den som kommer opp ved endring/bytte av personlig foto, forskjellig.

Greit nok at en skal følge retningslinjene, men det hadde nok ikke skadet å oppdater informasjonen der også ;)

 

Filen som benyttes til personlig foto skal følge reglene for avatarer med unntak av: maksimal bildestørrelse: 100x100 piksler og maksimal filstørrelse: 20 kilobytes. Personlig foto er i utgangspunktet ment for et bilde av deg selv, men små avvik aksepteres.

Fotoet kan ikke være større enn 50 kB, eller 200 ganger 200 pixler.

Både filstørrelse og selve bilde størrelsen er forskjellig.

Lenke til kommentar
NB: Dersom du har et skriveproblem, men ønsker allikevel å benytte forumet, ser vi at du helst bruker en elektronisk ordbok før du poster, f. eks. den du finner i Word. Vi vil oppfordre til at du la til informasjon i signaturen din om ditt skriveproblem, slik at du ved en senere anledning vil slippe at kanskje noen tar det opp. Vi vil påpeke at du verken trenger bruke Word eller signaturen slik vi her foreslår dersom dette ikke er ønskelig. Vi opplyser kun om at det er teknisk mulig, slik at vi kan slippe eventuelle uheldige situasjoner i fremtiden. Situasjoner som kan skape et unødvendig problem både overfor moderatorene og deg selv.

Jeg syns dette bør bør omformuleres ellerno..

 

1. Enhver typograf med litt respekt for seg selv vet at ordboken i Word ikke er blandt de beste.. ( ;) )

 

2. Oppfordre til å oppgi i signaturen eventuelle problemer du har..? Greit nok at det står at man ikke trenger, men syns heller ikke forumet bør bruke ordeet oppfordre. Det er ikke sikkert alle er like stolte av sine problemer heller..

Om jeg hadde vert blind, så hadde ikke jeg gått rundt med en stor lapp på ryggen "JEG ER BLIND!!!!!!". Om noen hadde problemer eller ikke skjønte hva jeg ville, så kunne jeg svart om de spurte. Ikke alle trenger å vite det, igrunn..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Hvis du har et spørsmål om f. eks. programvare så skal ikke dette postes i "Annet om Hardware" eller "Internett og Nettverk",(...)
Det eksisterer ingen kategori som heter "Internett og Nettverk"....

 

Eksempler på gode emner:

 

    * Windows 2000 krasjer under oppstart (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE)

 

Dette er et bra emnefelt. Her står feilen du får, når du får den, samt den relevante informasjonen om hvilket operativsystem du har

...og den får heller ikke plass i emnefeltet. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...