Gå til innhold

Kooperativ flerspiller i GTA: San Andreas (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg forstod det riktig var det jo bare noen utvalgte oppdrag hvor en kammerat kan ta fram kontrolleren for å hjelpe til, noe som ikke er det samme som at man har to spillkarakterer som kan springe rundt i gatene. For å få til ordentlig multiplayer sliter de nok med det samme problemet de hadde i gta3(som av en eller annen grunn ikke var et problem i gta1).

 

Flesteparten av de kooperative oppdragene foregår i kjøretøy, hvor den ene spilleren kjører og den andre skyter. Når det kooperative moduset er åpnet vil oppdrag som benytter seg av denne funksjonen vises på spillkartet.
Lenke til kommentar

Er ikke Co-Op som i gamle dager hvor man var 2 som kunne gjennomføre hele spillet.

 

Ifølge artikkelen der har de ordnet spesielle mini missions for 2 spillere. Er jo ikke det som er gøy.

 

Er oppgitt over utviklere, de skjønner ikke hva spillere vil ha tror jeg ikke. Samme med True Crime på PC som hadde online modus og var likt GTA. Måtte jo være DRØMMEN lissom men så får vi kun spille på trange modifiserte byer uten trafikk bare ... snakk om å ødelegge morroa. Dette vil skje her osså tenker jeg.

Lenke til kommentar
Er ikke Co-Op som i gamle dager hvor man var 2 som kunne gjennomføre hele spillet.

 

Ifølge artikkelen der har de ordnet spesielle mini missions for 2 spillere. Er jo ikke det som er gøy.

 

Er oppgitt over utviklere, de skjønner ikke hva spillere vil ha tror jeg ikke. Samme med True Crime på PC som hadde online modus og var likt GTA. Måtte jo være DRØMMEN lissom men så får vi kun spille på trange modifiserte byer uten trafikk bare ... snakk om å ødelegge morroa. Dette vil skje her osså tenker jeg.

Allt er ikke bare deres skyld da, de har et teknisk problem. All trafikk i disse spilla er autogenerert, grunnen til dette er at det er for mye data hvis all trafikk skulle vært konstant. Men når da man autogenererer trafikk på 2 forskjellige maskiner vil da det være tilfeldig hva trafikk man får på de 2 pc/konsollene og gamet ville gå ut av sync med en gang.

 

Det fungerte av en eller annen grunn i GTA1...hvordan vet bare rockstar, eller kansje ikke de heller vet siden de ikke har klart å få mp i gta3 og gta sa.

 

Ikke en umulig oppgave å lage multiplayer til gta, men det prioriteres tydligvis ikke.

 

Jeg gleder meg til co-op blir en trendy funksjon i spill...

Lenke til kommentar
dykk må huske på at det er svært mykje arbeid med å legge til coop. ikkje bare til gta, men og til alle andre typer spel. det er det som er hovudgrunnen til at coop ikkje er standard.

I GTA SA er det mye jobb ja, mange andre spill kan jeg ikke se hvorfor coop et utelatt av andre grunner enn at det ikke er prioritert. Noen spill som det burde ha kommet coop mode til er f.eks. Painkiller, NWN HotU, FarCry, Gothic, etc....(ble flest pc-spill her, men trender finnes på console også)

 

For noen år tilbake var det trendy og lage 'multiplayer only' spill(ingen tilfeldighet at f.eks. Quake3 vare et reint multiplayer spill), de siste åra har det vært et veldig fokus på singelplayer, og jeg håper nå at fra 2005 vil det bli et fokus på coop-spill(starter med stalker og dungeon lords ;) ).

 

Siden de fleste store spill skal portes over flere platformer, tror jeg vi vil se at trendene vil bli like på pc og console.

 

men pointet mitt som jeg ville si til deg er at det ikke er noe mere hokus pokus å lage coop støtte enn å lage noen andre features i spill, værtfall ikke når spilla ikke har store mengder med autogenerert objekter(da kan det være vanskelig å få ting i sync uten å bruke massiv båndbredde). Men det eneste som stopper coop fra og komme er hva utviklerene vil satse på, og jeg håper trenden er på vei oppover...

Lenke til kommentar

Civilix: det er ikkje coop til stalker. og vil du vite kvifor: det vart for mykje arbeid. dette har utviklarane sagt sjølv. planen var å ha med coop, men dei måtte bare innsjå at det vart for mykje arbeid, og vist dei skulle legge det ved, så ville stalker "aldri" har komt ut.

 

det største problemet med coop er vel å lage ein god ai som oppfatter og reagerer på begge spelarane.

 

du seier at far cry burde hatt coop, og det er eg heilt einig med deg i. det har t.d. komt enkelte coop modar til det, men ingen av desse har vert spesielt bra. kvifor? mest sannsynleg fordi det er for vanskeleg å lage eit godt coop spel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...