Gå til innhold

Catalyst 4.8 ute: 12% bedre i Doom 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MCDr se her : http://www.omegadrivers.net/

 

AIT legger ikke ut drivere til laptopper. Du må laste ned fra produsenten av maskina de. De er som regel veldig trege til å oppdatere driverne sine.

Hos http://www.omegadrivers.net/ kan du laste ned siste versjon av ATI's referansedrivere med overklokkingsverkstøy som et tillegg. Har pr i dag ikke lagt ut 4.8 driverne, men det er nok snakk om maks et par dager, så er de der. Du finner 4.7 der nå...

 

Enjoy!

Lenke til kommentar
Wow. Kanskje de somler seg til brukbare Linux-drivere før linux-binaries til Doom 3 gjøres tilgjengelig. Men ærlig talt så er jeg utrolig lei hele møkka

Ja, ATI og Linux er en sørgelig historie. Skal man ha noe som fungerer skikkelig på Linux så bør man heller velge NVIDIA eller Matrox.

Lenke til kommentar

3dmark er directx, ikke OpenGL. Du kan få økning fra 1-5% ifølge artikkelen, men jeg tviler...

 

Det finnes en eller annen fix for doom3, som øker fps betraktelig. Denne fixen kombinert med Cat 4.8, noen som kan teste og sammenligne med et 6800 (f.eks hvis du finner en test som har ca samme system, og poste ditt resultat)

 

Nå kan da ikke ATI være langt bak?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg fikk nesten 200 poeng mer i 3dmark03 og ca 70 i 3dmark01 med følgende oppsett:

amd 64 2800+@2000mhz

512mb kingston value pc3200 ram

9800pro@xt

Hvor stor ytelseforskjell blir det målt i prosent? (Du skriver jo ikke hvor mange poeng du hadde fra før) Hvilke innstillinger ble brukt? standard?

 

PS: For en treffende signatur du har ;)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg fikk nesten 200 poeng mer i 3dmark03 og ca 70 i 3dmark01 med følgende oppsett:

amd 64 2800+@2000mhz

512mb kingston value pc3200 ram

9800pro@xt

Hvor stor ytelseforskjell blir det målt i prosent? (Du skriver jo ikke hvor mange poeng du hadde fra før) Hvilke innstillinger ble brukt? standard?

 

PS: For en treffende signatur du har ;)

Med 9800p er 3DMark03 score sikkert rundt 6000. Dvs at 200 poeng blir i overkant av 3% økning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...