Gå til innhold

Manhunt under kritikk i Storbritannia (PC/PS2/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne saken er ikke unik.

Folk som uten videre legger skylden på dataspill/Hollywood/Black Sabbath bør tenke seg om både en og ti ganger.

 

Kanskje foreldre bør ta litt mer ansvar? Og med ansvar mener jeg ikke "gå til angrep på underholdningsindustrien", jeg mener at foreldrene har et større ansvar for oppdragelsen av barnet.

Å overlate oppdragelsen til TV og dataspill, for så å skylde på [sett inn navnet på spillet/filmen den skyldige hadde brukt mest tid på de siste 2 ukene] når den siste skruen faller ut.. latterlig, spør du meg.

 

Dette er selvfølgelig et samfunnsproblem.

Karrieren står i fokus, lykke blir målt i penger og materielle verdier, noe som betyr mindre tid til smårollingen.

 

Jaja.. bryr ikke meg. Totalt ødelagt og nummen av inntrykk fra TV og dataspill, kan jeg bare stå å se på mens verden aksellererer ned i avgrunnen..

Lenke til kommentar

Bra innlegg fretex.

 

Foreldrene blir bare påvirket av media. De ser på kveldsnyhetene eller i avisene at det har kommet et nytt og voldelig tvspill, da tenker de at dette blir et stort problem fordi de ikke skjønner spill-kulturen. Videre blir de påvirket av debatter som legger skylden på musikk, film og spill, og eneste måten de finner ut av dette er gjennom en eller annen form for media. Media bruker sex og vold som salgsargumenter, dette blir bevisst valgt inn fordi aviser selger i flere eksemplarer om det står noe der som kan sjokkere leserne.

 

Politikere og slikt er også et problem, de ser litt av et spill og bestemmer seg for å mene et eller annet om det spillet. F.eks GTA 3 som VG Nett viste til en eller annen politiker. VG Nett viste bare de voldeligste tingene i spillet og gjorde dette for å få en reaksjon. "Å så grusomt, dette må vi bannlyse" - Det virker nesten som de tror at de som spiller disse spillene tror at det er virkelig, og ikke skjønner at det bare er et spill... Det blir nesten slik at de som er sterkt i mot disse spille nesten er slik de som blir påvirket av dem og begår mord, de skjønner ikke at det er et spill laget for underholdning. Litt sterk og ubegrunnet påstand, men det er tross alt bare bits&bytes og normale mennesker skjønner dette.

Lenke til kommentar

fretex_

 

Mine tanker :yes:

Bra skrevet

 

Den sprøe ungen som, foreldrene på mange måter har brakt fram, var total avhengig av spillet. Og i foreldrenes viten! Dette burde være straffbart.

 

prikkèLèprikk ;)

 

 

Hvor mange unger tror dere vil bli fortalt om denne hendelsen?

Burde de kanskje få det med seg?

Lenke til kommentar

Nå er det ingen her som kjenner foreldrene til drapsmannen/gutten, så det blir feil å dømme dem som mislykkede foreldre. Kanskje er de helt brillefine foreldre som var tilstede for barnet under oppveksten, hjalp ham med lekser, satte grenser, irettesatte ham når han hadde gjort noe galt.. eller kanskje var de slemme foreldre som lot sønnen gå for lut og kaldt vann, noe som etterlot ham med dype arr i sjelen.

 

Selv godt oppdratte barn vokser opp til å bli drapsmenn/kvinner.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som hadde planer om å forhåndsdømme foreldrene.

 

at det satte grenser blir til liten grad, da ungen var avhengig av spillet, og dette var noe foreldrene uttalte.

 

det er tross alt bare bits&bytes og normale mennesker skjønner dette

 

Derfor burde unger i disse viktige delene av oppvekst ikke ha 24/7 tilgang/mulighet for slike spill. Dette er det foreldrene som må passe på.

Ungene må se den virkelige verden når det vokser opp.

Lenke til kommentar

At foreldre ikke vet hva barna deres spiller er problemet her. Hvis foreldrene hadde ment at spillet ikke skulle finnes i deres hus, måtte poden funnet seg i det.

 

At de skylder på spillet er bare å gripe etter halmstrå. Ingen kan forstå hvordan man begår en slik handling, og når foreldrene finner spillet på hans maskin er jo saken klar.

 

Men jeg tror ikke dette blir noe mer utav en en døll VG-forside.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nei dette blir for dumt

 

Ifølge foreldrene var han avhengig av det brutale spillet Manhunt, så med andre ord visste foreldrene hva han satt å spillte 24/7? Da er det vel ikke bare gutten det er noe i veien med...

Lenke til kommentar

Fatter ikke at butikkene gir etter, og fjerner spillet fra hyllene.

 

Jeg hadde aldri gitt etter, og kanskje tapt penger på at en eller anen person som ikke er rett oppi hode sitt driver å tar liv av kompissen sin etter å ha spillt.

 

Deretter finner folk på å gi spillet skylda slik at folk fjerner det fra hyllene. Hvorfor ikke klage til de som laget våpnene han brukte istede? Skal man kanskje begynne å fjerne kniver og diverse utstyr fra hyllene også nå?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...