Gå til innhold

Munkekappe og/eller Munkekutte


Anbefalte innlegg

Noen som har peil på hvor jeg kan få kjøpt meg ei skikkelig munkekutte/kappe? Sånn at jeg kan gå rundt på mørke kvelder å skremme vettet ut av anstendige, "normale" mennesker? En svart og oversized en...

 

Eller sånn at jeg kan føle meg vel når jeg og vennene setter i gang med spillene våre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er vanskelig å få kjøpt.

Men du kan sy en sjøl.

Finn noe ok stoff (eller feks et pledd), lag en "engler i snøen"-form og fyr opp Singer'n. Hette kan du enten sy fast (og bruke samme stoff) eller lage en løs "overdel" i en annen farge.

Tau til belte får du til en ti'er meter'n på Jernia.

Lag den litt romslig eller så blir den lei å få på. Spesielt viktig er å ha god klaring til armhulene.

Gjør et søk på "Fransiskaner" eller "Frans av Asissi" så finner du noen bilder.

Munkemoten har ikke forandret seg så veldig siden 1200-tallet. ;)

 

Ja, jeg kan bruke en symaskin.

Ja, jeg har laget munkekutte.

Nei, jeg er ikke munk.

Lenke til kommentar

Sjekk også www.laiv.org. Levende rollespill-portal med mange linker. Finner sikkert noen tips der også, ellers funker Bachs forslag utmerket. Husk å prøve kutta før du syr den sammen, bruk f.eks. nåler til å holde den sammen. Beregn alltid litt ekstra stoff, bedre å lage den for stor enn for liten

Lenke til kommentar

Du må huske at vanlig fløyel blir ødelagt i regnvær. Så skal du bruke den ute må det lages i spesialbehandlet fløyel isåfall. Sånt er ikke billig. Kapper m/hette som selges i butikker går for 3-4000. Bodymap, Wolf's Lair selger sånt og mase anna gothutstyr.

 

http://www.bodymap.no

http://www.wolfslair.no/index2.htm

 

Sjekk under Products/jackets&cloaks

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...