Gå til innhold

Avventer DDR2 grunnet forsinkelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg (og sikkert mange andre) venter til det blir noen ytelsegevinst eller prisfordel på å gå over til DDR2.

 

Per i dag så er responstiden på DDR2 så dårlig at ytelsen faktisk vil bli dårligere i mange tilfeller. Det er beregnet at minnebrikkene må opp på en intern hastighet på 166-200MHz (dvs. DDR666-DDR800 eller ennå et navn: PC5333-PC6400) før båndbredden blir så høy at den oppveier ytelsemessig for den dårligere responstiden til brikkene.

 

Ergo: Gidder ikke jeg (og sikkert mange andre) å kjøpe DDR2 før de når denne hastigheten OG prisen står i stil til ytelse og alternativer.

Lenke til kommentar
QUOTE (Da_Assassin @ 09/07/2004 : 14:11)

Er litt spesiell problem stilling, her skal vi bytte til ny teknologi, som er yter dårligere enn den gamle... sprøtt... 

 

 

På sikt vil det ikke gjøre det...

 

Så hvis jeg kjøper et system med DDR2 , så vil ytelsen "komme" seg med tiden? :D

Som en slags vin med andre ord da...

Lenke til kommentar
Så hvis jeg kjøper et system med DDR2 , så vil ytelsen "komme" seg med tiden? :D

Som en slags vin med andre ord da...

Godt sagt, men jeg håper ikke du tok det så bokstavelig :roll:

 

Mente selvfølgelig at DDR2 vil etterhvert få has på ytelsesproblemene og da har DDR vært et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Godt sagt, men jeg håper ikke du tok det så bokstavelig 

 

Mente selvfølgelig at DDR2 vil etterhvert få has på ytelsesproblemene og da har DDR vært et steg i riktig retning.

 

Hehe , var bare litt flåsete på den tiden av døgnet! :innocent:

Tror jeg skjønner at det kan være litt greit å vente litt! Ser også at prisene på Pci-Ex kort virker litt høye enda og...

Lenke til kommentar
QUOTE (Da_Assassin @ 09/07/2004 : 14:11)

Er litt spesiell problem stilling, her skal vi bytte til ny teknologi, som er yter dårligere enn den gamle... sprøtt... 

 

 

På sikt vil det ikke gjøre det...

 

Så hvis jeg kjøper et system med DDR2 , så vil ytelsen "komme" seg med tiden? :D

Som en slags vin med andre ord da...

Neppe ... Det er jo ikke slik at brikkene DINE blir noe bedre, selv om Samsung lanserer noen nye produkter.

 

Men helt seriøst; hvem gidder å kjøpe seg DDR2 bare for å få høyere båndbredde-tall i Sisoft Sandra? Man kjøper selvfølgelig det som gir best ytelse generelt sett i maskinen.

Lenke til kommentar
Er litt spesiell problem stilling, her skal vi bytte til ny teknologi, som er yter dårligere enn den gamle... sprøtt...

Vel, kun de mindre smarte velger å nedgradere ytelsen fordi ting er nyere og dyrere.

 

Vi andre (jada jeg inkluderer meg selv :p ) beholder det gode gamle til det faktisk er noen grunn til å oppgradere. F.eks ved at ytelsen er bedre, strømforbruket lavere, prisen er lavere etc.

Lenke til kommentar
Hvis man har et Abit AA8 kan man bruke DDR, eller må man ha DDR2?

Abit AA8 DuraMAX har følgende spesifikasjopn på minnet i følge hjemmesiden:

4 x DDR2 SDRAM DIMM (up to 4 GB, ECC support, dual-channel mode organisation possible);

Det står altså ingenting om DDR. Dette tyder veldig sterkt på at kun DDR2 er støttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...