Gå til innhold

Ingen 90nm Prescott før 2005?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller var denne artikelen litt tynn?

 

"Ingen 90nm Prescott før 2005?" --> komplett har jo flere slike på lager og har hatt det en stund.

 

Er vel kanskje socket 775(eller hva det nå var, 725 kanskje) det er snakk om her.

Klarer aldri å hukse alle de tallene :blush:

Endret av mar
Lenke til kommentar

Har den ikke allerede vært i salg med større kvantum?

 

I følge prisguiden har 6 av 23 nettbutikker Northwood 2,8GHz på lager mens hele 7 av 15 nettbutikker har Prescott 2,8GHz på lager.

Når det gjelder 3,0GHz så har 14 av 35 nettbutikker Prescott-utgaven på lager mens 8 av 14 har Northwood-utgaven på lager.

På 3,2GHz så har 11 av 34 nettbutikker Northwood på lager mens 4 av 8 har Prescott på lager.

På 3,4GHs har 8 av 34 Northwood, mens 2 av 7 gar Prescott.

 

Betyr ikke dette at Prescott er på markedet i stort antall?

 

Edit: Fjernet dere artikkelen fra forrsiden? Hvorfor?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
[quote name='Knick Knack' date='14/05/2004 : 14:59'] hw.no begynner å ligne litt i meste laget på INQ. :cry: [/quote]
Ingen er perfekte ;)

Blir LGA 775 en verdig etterfølger til Socket 478? Det spørsmålet som er i hodet mitt nå. Kommer Pentium M til LGA 775? Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
P4 nærmer seg uansett slutten, det bekrefter også Intels mektige sjef Paul "We do not see the need for 64 bits on the desktop" Otellini nå:

 

Intel's Otellini confirms trashing of Pentium 4

 

Han sier at Intel sine x86-prosessorer skal få støtte for NX-bit etterhvert også, men ingenting om 64-bits støtte på desktop...

Å basere seg på nyheter fra the INQ kan aldri bli mer enn overfladisk.

 

Så her er extreme tech

 

"With the cancellation of Tejas, the speculation has been that Prescott is the end of the product line," Otellini said. "Nothing could be farther from the truth. Prescott is part of a very healthy, very robust family, and we're very excited about it being the mainstream workhorse product line for the next couple of years."

 

In 2005, the first multicore processors will be shipped. By 2006, over half of all notebooks and desktops will ship with a multicore PC, and virtually all servers and Itanium-based mainframes, Otellini said.

 

Additional capabilities that will be turned on in the Pentium 4 later this year include: Advanced Acoustic Technologies, a technology similar to AMD's "Cool 'N' Quiet technology for reducing the fan speed when additional performance is not needed; an upgrade to 2 Mbytes of cache, the EM64T 64-bit extensions, and a better version of SpeedStep.

 

Det mest ironiske her er at extreme tech og the INQ refererer til samme hendelsen. Sier litt om kvaliteten hos INQ eller?

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Det mest ironiske her er at extreme tech og the INQ refererer til samme hendelsen. Sier litt om kvaliteten hos INQ eller?

Tja, som The Inquirer pleier å si "all stories eventually come true". På den andre siden er Extreme Tech kanskje enda mindre troverdig og ekstremt Intel-vennlige for å si det mildt, og var såvidt jeg vet det eneste nettstedet (ved siden av THG kanskje) som dømte Opteron nord og ned i begynnelsen mens de samtidig roste Itanium opp i skyene :roll:

 

Så feil kan man heldigvis ta :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Vil ikke forstyrre diskusjonen, men alvorlig talt snorreh tror du bør bli litt mer kritisk til det du leser.

 

INQ er dataverdens tyske sladremagasiner. Tror jeg leste at Mette Marit hadde 5 aborter på 2 måneder, og de har egentlig et barn til. Men jeg tror ikke på det.

 

Intel kommer ikke til plutselig å stoppe opp desktop CPU utviklingen, med P4 og andre ting de har på gang.

 

Og det er ganske åpenlyst.

Lenke til kommentar

Macfan: Jeg tar all informasjon med en spade salt, men selv om The Inquirer skriver useriøst så betyr ikke det at informasjonen de kommer med er feil. Hype og papirlanseringer har jeg lite til overs for, selv om visse nettsteder blåser det stort opp. Det samme gjelder om Intel kommer med desktop-prosessorer med 64-bits støtte i år:

http://news.com.com/2100-1006_3-5212290.html?tag=nefd.top

 

"We have the ability to turn 64 bits on as soon as the (forthcoming) Microsoft (64 bit Windows operating system) is completed and validated," Otellini said.

 

Xeon "Nocona" som kommer senere skal ha dette implementert, men jeg tviler egentlig fortsatt på om P4 "Prescott" vil få det. Det har forøvrig ryktes om at P4EE for sokkel T skal få 64-bits støtte, men det har på ingen måte blitt bekreftet fra offisielt hold.

Lenke til kommentar
Intel kommer ikke til plutselig å stoppe opp desktop CPU utviklingen, med P4 og andre ting de har på gang.

 

"Essentially, the design paradigm has shifted at Intel and all the resources we have are dedicated to multicore" processors, he said during his presentation. Later, during a question-and-answer session, Otellini said, "We could not ship desktop and notebook processors at 150 watts. We just couldn't do it." Right now, Intel's fastest desktop Pentium 4s, which run at 3.2GHz and 3.4GHz, consume about 90 to 100 watts of power.

"

 

http://news.com.com/2100-1006_3-5212290.html?tag=nefd.top

Lenke til kommentar
...men jeg tviler egentlig fortsatt på om P4 "Prescott" vil få det. Det har forøvrig ryktes om at P4EE for sokkel T skal få 64-bits støtte, men det har på ingen måte blitt bekreftet fra offisielt hold.

Det er vel rimelig åpenbart at 64-bit Prescotter og XP for dem (P4'ene) kommer til å komme sånn ca på samme tid. Trolig hardware'n først siden den er bakoverkompatibel, software'n er ikke det. Dette gjør det ganske logisk å anta at Intel har tenkt å lansere i år.

 

A64 er det til august shippet omlag 3 millioner av (give or take), Intel produserer allerede over 1 million Prescotter i uka, har vondt for å tro at ikke det er dette Microsoft venter på, XP-64, shippet imorgen vil jo ikke selge nok (pga mangler på plattformer) til å betale for reklamenkampanjene engang.

 

Intel bekrefter skjeldent ting fra offisielt hold (før produktet lanseres) så mangel på bekreftelse betyr nært sagt ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...