Gå til innhold

Senker kravene til GeForce 6800 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye av poenget var ikke strømforbruket direkte, men at strømmen måtte taes over to forskjellige kurser ut fra strømforsyninga (mao. hver sin kabel fra PSU)

 

Nå er det slik at 350W PSUer, som regel ikke har fryktelig mange slike kabler/kurser. Det er ikke slik at man kan ta ubegrensede mengder strøm ut av en kontakt (350W ut av en slik kontakt, ville fått hele dritten til å smelte) Og man trenger alltids en eller to til harddisker/CD/DVD. Større PSU har som regel mange kurser ut, og derfor blir det ikke noe problem.

 

Det nVIDIA nå har gjort, er å gjøre slik at kortene funker med bare en kontakt, og da burde det gå med en standard 350W. Likevel, man bør IKKE koble noe som helst annet på den strømkabelen som går til skjermkortet ... da vil nok ikke kortet få nok strøm og maskina nekter å starte.

Lenke til kommentar
stiller meg litt skeptisk til det...

 

110 w gjennomen kabel med areal på maks 0,5mm2...det blir nesten 10 A på 12 V...kan love at kabelen blir varm

Kabelen blir da ikke varm!

Neivel ?

Har du noengang prøvd å starte en gjenstridig bil bed tynne startkabler?

 

Det funker omtrent som varmekabler :p

Lenke til kommentar
stiller meg litt skeptisk til det...

 

110 w gjennomen kabel med areal på maks 0,5mm2...det blir nesten 10 A på 12 V...kan love at kabelen blir varm

Kabelen blir da ikke varm!

Neivel ?

Har du noengang prøvd å starte en gjenstridig bil bed tynne startkabler?

 

Det funker omtrent som varmekabler :p

tenk at det skal gå en strøm som vanligvis er beregnet til 1,5mm2-kabler...du vet at det er nødt til å bli varmt....

Lenke til kommentar
stiller meg litt skeptisk til det...

 

110 w gjennomen kabel med areal på maks 0,5mm2...det blir nesten 10 A på 12 V...kan love at kabelen blir varm

Kabelen blir da ikke varm!

Neivel ?

Har du noengang prøvd å starte en gjenstridig bil bed tynne startkabler?

 

Det funker omtrent som varmekabler :p

tenk at det skal gå en strøm som vanligvis er beregnet til 1,5mm2-kabler...du vet at det er nødt til å bli varmt....

Mulig varme kabler hadde vært et problem om det hadde hatt et konstant forbruk på 110W, men nå er vel det maks forbruk?! Når man jobber med et word-dokument så regner jeg med at kortet får nok strøm fra agp-sporet.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Mulig varme kabler hadde vært et problem om det hadde hatt et konstant forbruk på 110W, men nå er vel det maks forbruk?! Når man jobber med et word-dokument så regner jeg med at kortet får nok strøm fra agp-sporet.

Når du spiller; starter du bare spillet, spiller i 0,1 sek og quiter ?

 

Det er helt åpenbart at maskinen bør tåle å spille ørten timer i strekk. Hva ville skje om nVIDIA lanserte et produkt som bare kunne brukes i ørsmå perioder av gangen? Det kommer alltid til å være en eller annen somp som vil spille i 37 timer i strekk ... og hvis skjermkortet/maskinen/huset hans brenner ned pga nVIDIA, så ville ikke jeg vært nVIDIA :roll:

Lenke til kommentar
Mulig varme kabler hadde vært et problem om det hadde hatt et konstant forbruk på 110W, men nå er vel det maks forbruk?! Når man jobber med et word-dokument så regner jeg med at kortet får nok strøm fra agp-sporet.

Får vel noe over 30 watt ut av agp sporet , hvis jeg husker rett . Og 60 via en molex kabelen dvs litt over 90 watt totalt (dette varierer fra strømforsyning til strømforsyning) . Noen som vet hvor mange watt nvidia 6800 drar ? . Leste på b3d at NV Gfx 6800 fikk artifacts ved at man benyttet bare en molex . Trur den er litt tvilsom av nvidia de nye kravene der :hmm:

Lenke til kommentar
Mulig varme kabler hadde vært et problem om det hadde hatt et konstant forbruk på 110W, men nå er vel det maks forbruk?! Når man jobber med et word-dokument så regner jeg med at kortet får nok strøm fra agp-sporet.

Når du spiller; starter du bare spillet, spiller i 0,1 sek og quiter ?

 

Det er helt åpenbart at maskinen bør tåle å spille ørten timer i strekk. Hva ville skje om nVIDIA lanserte et produkt som bare kunne brukes i ørsmå perioder av gangen? Det kommer alltid til å være en eller annen somp som vil spille i 37 timer i strekk ... og hvis skjermkortet/maskinen/huset hans brenner ned pga nVIDIA, så ville ikke jeg vært nVIDIA :roll:

Spiller aldri 0,1 sekund ;) Men kortet drar neppe 110W konstant under spilling heller, vil tippe 110W er "worst case scenario"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...