Gå til innhold

Omtale av TOCA Race Driver 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ventet en stund på dette spillet. Det ble tydeligvis ikke helt som jeg hadde forventet meg. Jeg hadde ønsket meg mer mulightet for innstillinger osv enn det første spillet i serien. Jeg kan ikke begripe at Codemasters ikke kan ta`n helt ut? Men for all del, det er sikkert et fint bilspill. Det jeg likte med demoen, var den fine kjøre-følelsen. Men denne gangen tror jeg heller at jeg venter på GTR...

Lenke til kommentar

Likte spillet veldig godt jeg...

MEN liker ikke den bugen/feilen i spillet at det hakker på enkelte steder på hvert eneste brett...

Hadde dere problmer med dette når dere testet det???

 

Venter på GTR jeg oxo, helt klart!! :D

 

mvh. w0d00

Lenke til kommentar
Likte spillet veldig godt jeg...

MEN liker ikke den bugen/feilen i spillet at det hakker på enkelte steder på hvert eneste brett...

Hadde dere problmer med dette når dere testet det???

Jeg likte også spillet veldig godt, men som sagt mangler det en god del for å være den ultimate racingsimulator. Nei, jeg opplevde ikke slike problemer, det fløt helt flott hele tiden faktisk.

Lenke til kommentar

Har selv pr i dag nesten spillt gjennom karriere modus (93%), og har ikke merket noe til hakking. (9800xt @ 1152x864 beste instillinger på alt)

 

Er meget fornøyd med spillet, men de kunne godt spart seg for rally delen av spiller, for det var helt talentløst.

 

Og jeg er enig i at det skulle vært flagg regler o.l.

Har kjørt "hardt" for å komme så langt ;)

Lenke til kommentar

Ok, flere jeg har snakket med nå som ikke har dette problemet, og di har 9800pro.

Jeg her 9800XT... Hmmmm... Kan det være feil under installasjon??

Kan det være feil på CDen??

Isåfall, hvis jeg skal installere det på nytt, går det ann å ta vare på de 39% jeg har fullført?? Hvilken mappe skal isåfall ta vares på???

 

mvh. w0d00

Endret av w0d00
Lenke til kommentar
er det mulig å bytte spillet???

 

Det kan ikke være noe annet enn at det er noe galt med CDen...

Hvis det virkelig er noe galt med CD-en bør du selvsagt få byttet det, men det er veldig sjelden det er feil på ei skive. De blir tross alt trykt, og skal i utgangspunktet være 100% identiske.

 

Før du prøver å få byttet den bør du i alle fall prøve nye skjermkortdrivere og lydkortdrivere. Jeg foreslår også at du tar en titt på lydoppsettet. Jeg husker ikke hvordan det ser ut, men det er alltids en del som får problemer når EAX er aktivert i diverse spill. Du bør kanskje også sjekke at det ikke kjører noe program i bakgrunnen som terroriserer opplevelsen for deg.

 

Spillet flyter i 70-90 fps på en XP2800+ med Ti4600, så det er helt klart ikke for svak hardware, nei. :)

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg det inegrerte lydkortet til DFI Lan PartyII, Har et SB Live 5.1 kort i maskinen også, men ingen drivere til dette er installert fordi jeg ikke finner riktig driver på creative.com... :(

 

Er vel noe med at jeg ikke har riktige versjon..

 

Sitat fa Creative.com:

 

This release is only for Sound Blaster Live! 5.1 users who have drivers with the following file version numbers:

5.12.01.0290

5.12.01.0291

5.12.01.0296

To check your driver's file version number, see Notes below.

Fix

Resolves lagging issues between video and audio when playing back DVD-video

Requirements

Microsoft® Windows® XP, Windows 2000, Windows Me (Millennium Edition), Windows 98 SE (Second Edition)

One of the file versions listed above

Note

If your driver version is not mentioned above, you need not download this web release.

To check your file version:

Click Start -> Settings -> Control Panel.

Double-click the System icon.

Click the Hardware tab and then click the Device Manager button (For Windows Me or Windows 98 SE, click the Device Manager tab).

Double-click the Sound, Video and Game controllers icon.

Right-click the audio driver icon.

Click Properties.

Click the Driver tab.

Click the Driver Details or Driver File Details button.

Select c:\windows\system32\drivers\ctaud2k.sys.

The file version is displayed as 5.12.xx.xxxx or 5.12.xx.xxxx-1.42.yyyy (replace xx.xxxx with the last 6 digits from the version number list).

"Sitat slutt"

Endret av w0d00
Lenke til kommentar
Jeg sammenlignet bildene fra Xbox til PC, og for meg, så Xbox screenshotene bedre ut, enn versjonen på PC.

 

Er det det, eller er det bare meg som ser det sånn?

Spillet ser, som jeg skriver i omtalen, bedre ut på PC enn på Xbox (meget pent på begge plattformer, dog). Screenshots er ikke rettferdige, spesielt ikke hvis du sammenligner offisielle Xbox-shots (som ofte er i langt høyere oppløsning enn hva vi faktisk har på en TV) mot egne screenshots tatt med Fraps. ;)

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
sjekk i panseret, du ser gjenskinn av folka bak gjerdet, men ikke bilen foran:

 

bilde

 

:laugh:

Uff da Codemasters... :blush:

 

Har et annet problem jeg...:

 

Brukte først det integrerte lydkortet på LanPartyUltra II HK mitt...

Da hakket spillet på enkelte steder....

 

Så nå har jeg funnet CDen til SB Live 5.1 Digital kortet mitt, og installert driverne..

 

Problemet nå er at lyden i spillet er helt rotten!! :thumbdown:

Det er en "skurrelyd" hele tiden.... :no:

 

Hva er galt nå da måntro???

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ønskelisten for TOCA Race Driver 3: Speil, flaggregler, BTCC og kvalifiseringsrunder i karrieremodus.(sitat)

 

enig med deg der,alt kan bli litt bedre :thumbup:

 

fins sikkert bedre spill når det kommer til realisme

men synes de har gjort en bra jobb iallefall bedre enn

toca race driver 1.

 

mye spill får pengene,og lett og komme i gang.

 

ps:skulle vært mye mere oppsett for bilene,og dette var

helt avgjørende i løpende.ikke kjøre timetrail for og justere

dette :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...