Gå til innhold

SAMLETEST: Årets beste gamingmus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt folk som spiller med så få knapper på musen. Før ble de kalt "MMO mus" hvor de ofte hadde opptil 15 ekstra knapper på siden. Men idag har jo og enkle skytespill mye knapper og avanserte kontrollere, så jeg har nesten ikke kommet over et eneste spill hvor jeg ikke trenger de. ?

Lenke til kommentar

Razer mamba er den værste musa jeg noen gang har testet, kun grunnet programvare. Måtte koble ut og inn senderen fra maskinen etter oppstart for at den skulle registrere DPI endringer. Dette skjedde nesten hver gang jeg slo på maskinen.

I tillegg til at “grip” gummien på sidene avler svette og blir sinnsykt glatt. Tung er den også.

 

Dette er ihvertfall mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Razer mamba er den værste musa jeg noen gang har testet, kun grunnet programvare. Måtte koble ut og inn senderen fra maskinen etter oppstart for at den skulle registrere DPI endringer. Dette skjedde nesten hver gang jeg slo på maskinen.

I tillegg til at “grip” gummien på sidene avler svette og blir sinnsykt glatt. Tung er den også.

 

Dette er ihvertfall mine erfaringer.

Har en kablet versjon å synes den fungerer greit. Har ikke giddet å laste ned Synapse til den siden den blir brukt på laptopen, å der spiller jeg ikke noen spill som krever 100% nøyaktighet. Prøvd den litt til skytespill å der vil jeg ikke anbefale Mamba. Når man løfter musa så hopper pekeren alle veier, så aimen blir helt off. Ellers er det en veldig behagelig mus å bruke, mye bedre enn G502 som jeg bruker på hovedmaskinen. 

 

Edit: Med behagelig mener jeg komfortabel.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Har en kablet versjon å synes den fungerer greit. Har ikke giddet å laste ned Synapse til den siden den blir brukt på laptopen, å der spiller jeg ikke noen spill som krever 100% nøyaktighet. Prøvd den litt til skytespill å der vil jeg ikke anbefale Mamba. Når man løfter musa så hopper pekeren alle veier, så aimen blir helt off. Ellers er det en veldig behagelig mus å bruke, mye bedre enn G502 som jeg bruker på hovedmaskinen. 

 

Edit: Med behagelig mener jeg komfortabel.

 

Som sagt skyldes mye av frustrasjonen SW. Med trådløs Bluetooth variant må man installere SW for full funksjonalitet. Når du sier at du også har problemer med at den vandrer når den løftes, bekrefter du egentlig at det er en drittmus i kablet versjon også. Bra du synes den er behagelig/komfortabel da ihvertfall, det synes ikke jeg.

 

Gikk fra Mamba til Zowie EC1-A uten SW. Har ikke vært mer fornøyd med en spillmus siden Logitech G5. Anbefales for store/ mellomstore hender med full grip.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt folk som spiller med så få knapper på musen. Før ble de kalt "MMO mus" hvor de ofte hadde opptil 15 ekstra knapper på siden. Men idag har jo og enkle skytespill mye knapper og avanserte kontrollere, så jeg har nesten ikke kommet over et eneste spill hvor jeg ikke trenger de. ?

 

Vel tror mange som spiller fps foretrekker å bare ha et par knapper på siden. Jo fler knapper man trykker på musa(spesielt på siden) jo mer forstyrrer det aimen. Blir mye tommel action med flash, smoke, nade, push to talk og melee alle på musa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...