Gå til innhold

De artigste dingsene vi så på CES Unveiled


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, den reiseadapteren ser jo ut som galskap. Jeg syntes de små individuelle allerede er for store. Nok av andre ting å fylle kofferter og bager med... Og så skal du ha en rimelig spesiell reiseplan for å trenge mer enn 1, maks 2 adaptere.

 

Kanskje den blir mindre hvis du før avreise bare klasjer sammen de modulene du trenger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil prøve den synstesten. Jeg har mine tvil om at den er så nøyaktig når du kommer lengre opp på styrken. Med -8 så kan jeg se for meg en del variasjon i resultatene.

 

Med -8 så tviler jeg på at du egentlig klarer se så mye i utgangspunktet...

 

:-D

 

Tror det meste ligger i appen, men dingsen skal gi deg riktig omgivelseslys og lik avstand til skjermen, slik at resultatene faktisk kan beregnes ut fra noen fastsatte verdier, slik at justeringen din derfor tar utgangspunkt i en felles referanse. Men så lenge den ikke tar hensyn til skjeve hornhinner, så er den rett og slett ubrukelig til annet enn å fortelle deg at synet har endret seg såpass at du trenger nye briller/linser.

Lenke til kommentar

 

Hehe, den reiseadapteren ser jo ut som galskap. Jeg syntes de små individuelle allerede er for store. Nok av andre ting å fylle kofferter og bager med... Og så skal du ha en rimelig spesiell reiseplan for å trenge mer enn 1, maks 2 adaptere.

 

Kanskje den blir mindre hvis du før avreise bare klasjer sammen de modulene du trenger

Ja, kanskje det. Skal ikke påstå at jeg vet svaret 100%, men jeg antar det motsatte; at modulene ikke er laget for sømløst å passe med alle de andre. Ser ikke slik ut på bildet heller. Uansett, trenger som aller oftest bare 1, og det finnes veldig små individuelle på markedet... Uansett så leste jeg litt på nettsiden deres nå, og jeg tror hovedargumentet for den adapteren er at den har innebygd powerbank. Da blir jo situasjonen en heeeelt annen. Det kan jeg absolutt se poenget i.

Lenke til kommentar

Hehe, den reiseadapteren ser jo ut som galskap. Jeg syntes de små individuelle allerede er for store. Nok av andre ting å fylle kofferter og bager med... Og så skal du ha en rimelig spesiell reiseplan for å trenge mer enn 1, maks 2 adaptere.

 

Den store forskjellen er vel at dette adapteret støtter *alle* land i verden. De fleste "normale" adaptere støtter 150-160 land, men for å støtte de siste 30-40 landene trenger man ganske mange spesielle varianter.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil prøve den synstesten. Jeg har mine tvil om at den er så nøyaktig når du kommer lengre opp på styrken. Med -8 så kan jeg se for meg en del variasjon i resultatene.

 

Med -8 så tviler jeg på at du egentlig klarer se så mye i utgangspunktet...

 

:-D

 

Tror det meste ligger i appen, men dingsen skal gi deg riktig omgivelseslys og lik avstand til skjermen, slik at resultatene faktisk kan beregnes ut fra noen fastsatte verdier, slik at justeringen din derfor tar utgangspunkt i en felles referanse. Men så lenge den ikke tar hensyn til skjeve hornhinner, så er den rett og slett ubrukelig til annet enn å fortelle deg at synet har endret seg såpass at du trenger nye briller/linser.

For ikke å snakke om på skoler, sykehjem osv osv osv. Det å kunne raskt og billig finne ut om det kan være lurt å sende eleven/gamlingen til optiker eller ikke. Det fremstår som en glimrende måte å grovsortere.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om på skoler, sykehjem osv osv osv. Det å kunne raskt og billig finne ut om det kan være lurt å sende eleven/gamlingen til optiker eller ikke. Det fremstår som en glimrende måte å grovsortere.

 

Jo, der kan den helt klart være bruk for. Jeg tok egentlig for meg nytten for en privatperson, men det tilfellet der åpner opp for noen kundegrupper som jeg ikke tenkte på, siden det krever app på mobil, og leser på mobil.

 

Vil dog tro en enkel manuell sjekk som de gjør nå, er langt billigere og dermed foretrukket. Tilnærmet gratis for legen, og raskere, men ikke like nøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...