Gå til innhold

Spillere klager på at Valves kortspill Artifact krever betaling for «alt» – nå gjør Valve endringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt gjort å rote det så mye til, når det finnes gode eksempler på hvordan man gjør det. Hearthstone f.eks. er ganske rettferdig, gratis om man gidder å legge tid i det, eller man kan bruke penger og få tak i kort på den måten. Har selv brukt en del penger på Hearthstone, men de siste utvidelsene har jeg stort sett bare spilt og låst opp kort gratis på den måten.

Lenke til kommentar

Godt gjort å rote det så mye til, når det finnes gode eksempler på hvordan man gjør det. Hearthstone f.eks. er ganske rettferdig, gratis om man gidder å legge tid i det, eller man kan bruke penger og få tak i kort på den måten. Har selv brukt en del penger på Hearthstone, men de siste utvidelsene har jeg stort sett bare spilt og låst opp kort gratis på den måten.

 

Hvis du gjør overslag på hvor mye det "koster" for en legendary i HS, så vil du se at du må åpne (om du har uflaks) 160 packs. Siden "pity timer" ligger på 40 pakker. Så siden man da av en eller annen grunn på duste 4 legendaries for å ha nok til å crafte 1, så er ja... Jeg orker ikke tenke på hvor mye 160 packs koster i HS, for de prisene de opererer med der hører ingen plass hjemme.

 

Det valve har gjort som er lurt er å ha åpent marked, det lar oss spillere bestemme hva vi selv vil ha. Jeg tror om du tar bare det man må ut med for å bestille 2 "exp" i hearthstone, og bruker på det åpne markedet i artifact, så vil du sitte igjen med mer enn du både trenger og vil ha i utgangspunktet.

Er man som du argumenterer med "god" i artifact, så slipper man noen gang å kjøpe spill for "ekte" penger på steam, og man kan få refundert arena tickets og selge lootet fra begge 2 packs.

 

Jeg skal ikke whiteknighte artifact så veldig, jeg vil mer poengtere hvor grådig og elendig hearthstone er som eksempel.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvis du gjør overslag på hvor mye det "koster" for en legendary i HS, så vil du se at du må åpne (om du har uflaks) 160 packs. Siden "pity timer" ligger på 40 pakker. Så siden man da av en eller annen grunn på duste 4 legendaries for å ha nok til å crafte 1, så er ja... Jeg orker ikke tenke på hvor mye 160 packs koster i HS, for de prisene de opererer med der hører ingen plass hjemme.

 

Hvis du skal gjøre overslag så bør du gjøre dem bedre enn det du viser her. Et vanlig overslag på hvor mye en pakke kort i HS er verdt er 100 dust, ikke 10 som du går ut i fra (den absolutt minste verdien er 40, fire ganger høyere enn ditt overslag). 16 pakker burde gi deg nok til å lage en legendary. Nå skal det sies at en trenger en del av de andre kortene også, men det går fint an å lage billige og effektive stokker uten å bruke så alt for mye tid.

Lenke til kommentar

Money, money money!

Valve har vel gjort det klart at de egentlig bare er ute etter de 30% de får for spill solgt på steam. Og at å faktisk lage spill er masete og kjipt og vil uansett ikke gi de like mye penger som de 30% de får av å ikke gjøre noenting bortsett fra enkel vedlikehold a steam.

 

må du slutte å ljuge. De tar opp til 30% (30/25/20), og kjøper du steam keys eksternt tar de ingenting betalt.

De er en av medlemen i Khronos(/Vulkan) (som alle kan få nytte av). Stor bidragsyter til Wine (gjennom dems Proton prosjekt) og en drøss med steamworks verktøy.

OG hvis du nå tenker på epic store som bedre, så er ikke det sant heller (med mindre du liker å betale "transfer fee")

 

edit:

sorry ass, så ikke at dette var en zombie-tråd får etter å ha skrevet kommentar. 

 

OT:

Artifact så kult ut, men med en idiotisk betalingsmåte. ikkje vits å kjøre digitale kortspill som om de var virkelige!

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...