Gå til innhold

Dette betyr at brettbare mobiler snart kommer for fullt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med brettbare og bøyelige skjermer så dukker det opp et problem som jeg lurer på hvordan de skal få løst. Hvordan skal de forhindre riper på skjermen når de ikke bruker glass?

 

Har sett diverse forlag på former for hard coating som er bøyelig og vist nok med god holdbarhet. Ser også at noen tenker at man bretter skjermen innover slik at den er beskyttet av mobilen selv når den ligger i lomma. Da gjerne med en ekstra skjerm på utsiden. Men, sistnevnt løsning byr på noen flere utfordringer i selve brettingen. Videre ser jeg flere som vurderer å bruke flere skjermer fremfor en brettbar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Med brettbare og bøyelige skjermer så dukker det opp et problem som jeg lurer på hvordan de skal få løst. Hvordan skal de forhindre riper på skjermen når de ikke bruker glass?

Skjermbeskytter man kan bytte ut med jevne mellomrom. En slik mobil vil være nødt til å ha myk skjerm, noe som betyr riper om du ikke legger på en ekstra beskyttelse.

Lenke til kommentar

Har sett diverse forlag på former for hard coating som er bøyelig og vist nok med god holdbarhet. Ser også at noen tenker at man bretter skjermen innover slik at den er beskyttet av mobilen selv når den ligger i lomma. Da gjerne med en ekstra skjerm på utsiden. Men, sistnevnt løsning byr på noen flere utfordringer i selve brettingen. Videre ser jeg flere som vurderer å bruke flere skjermer fremfor en brettbar.

Der eksisterer flere modeller som har flere skjermer fremfor en brettbar.. En grunn til de ikke har slått an.. For det ser fælt ut med delt skjerm..

Lenke til kommentar

Vi har sett en prototype som kommer til å være forferdelig i lang tid. Kommer til å være så latterlig mange skader og problemer, ikke minst problemer med å få tak i deksler og beskyttelse. Jeg jobber som mobilreparatør og ser en potensielt meget stor inntektskilde.

Tja.. Mulig. Men du glemmer jo at disse produktene blir ganske grundig testet før de blir lansert så man nettopp ikke skal få så mye problemer selv om det er føestegenerasjon. Og det er jo også produsenten selv som må dekke reperasjons kostnader eller nye enheter den første perioden. Så hvem vil vel lansere ett problem produkt?

Lenke til kommentar

Tja.. Mulig. Men du glemmer jo at disse produktene blir ganske grundig testet før de blir lansert så man nettopp ikke skal få så mye problemer selv om det er føestegenerasjon. Og det er jo også produsenten selv som må dekke reperasjons kostnader eller nye enheter den første perioden. Så hvem vil vel lansere ett problem produkt?

Er jo ingen som VIL lansere et problemprodukt. Men det skjer jo støtt og stadig. Biler blir tilbakekalt, noten tok fyr, iPhone bendgate etc.

 

Personlig tror jeg bøybare telefoner er noe tull. Blir hypet som 3D TV men tror ikke det vil bli en hit

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er jo ingen som VIL lansere et problemprodukt. Men det skjer jo støtt og stadig. Biler blir tilbakekalt, noten tok fyr, iPhone bendgate etc.

 

Personlig tror jeg bøybare telefoner er noe tull. Blir hypet som 3D TV men tror ikke det vil bli en hit

Får bare se hva som skjer.. Foldbare mobiler har nok ett marked men hvor stort får tiden vise

Drømmer om en foldbar mobil med 3 busslommer og 10 kameraer. Bør koste 20.000.

Lenke til kommentar

Der eksisterer flere modeller som har flere skjermer fremfor en brettbar.. En grunn til de ikke har slått an.. For det ser fælt ut med delt skjerm..

Det ser fælt ut fordi OS og Apper ikke er laget med dette i tankene og mang gjerne viser appen delt på to skjermer. Hvis det er et system bak så blir det fort noe annet. Altså, en app per skjerm eller en app som utnytter to skjermer med forskjellige visninger i begge.

 

Spill kan man kanskje tenke seg har en skjerm der ting skjer, og en skjerm med kontrollere. Eller hva som helst. Da har man plutselig nytte av den ekstra skjermen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...