Gå til innhold

Kommer en brettbar Surface-telefon med Android i 2019?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, etter alle ryktene om andromeda den siste tiden så er det først når det blir snakk om android at tek skriver noe av det. Greit nok.

 

Personlig har jeg svært liten tro på at MS tar dette steget og lanserer en surface/andromeda enhet med android. Det er masse enheter med android, og kommer også varianter med flere skjermer. Surfaceserien er også i veldig stor grad et proof of consept merke for Windows. Så jeg klarer ikke å finne att eneste logisk svar på hvorfor MS skulle konkurrere i dette markedet.

 

Videre vet vi MS jobber aktivt med å kjøre Windows på enheter med mindre formfaktor, også med to skjermer. At de ikke er ferdig med dette er greit nok, men at de skulle droppe alt de har gjort så langt og lansert noe eget med android, nei, den ser jeg ikke. Da har jeg mer tro på kanselering.

 

Problemet til MS er deres posisjon i det mobile markedet, dette blir ikke bedre av å lansere en mobiltelefon med android.

 

Desuten, MS har holdt alt om Surface Phone og Andromeda så tett til brystet at jeg har lite tro på en random ansatt på en MS store plutselig vet hva som skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har dog jobbet med å skaffe seg en presence på Android-platformen, og det er naturlig. Jeg tror likevel ikke at Andro---meda og Surface er det samme sporet.

 

Det er riktig, det var lenge før MS tok en pust i bakken med Windows på mobil at de proklamerte at de skulle være den beste tjenesteleverandøren uavhengig av plattform. Det kan kanskje diskuteres hvorvidt de har lykkes med det, men de jobber i det minste relativt bredt sammenlignet med Google og Apple. De ble da også kritisert for å levere ny og oppdatert funksjonalitet på Android og iOS før WP x.x og Windows 10m.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WSL er jo bare tekstbasert, så det vil være mer realistisk om de kom med noe sånn som Alien Dalvik. 
Men jeg tror ikke det er det heller, for det ville vært en løsning basert på Windows 10 for Mobile, evt. Windows 10 S, ikke Android.

 

Når det er sagt ville en mobiltelefon med Windows 10 S og støtte for Android-apper være godt kvalifisert til å bære "Surface Phone" - navnet. 

 

Kan den oppgraderes fra Windows 10 S til Windows 10 blir den kvalifisert til å hete "Surface Pro Phone".

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Presence? Mener du tilstedeværelse?

 

Ja, tilstedeværelse/deltakelse. Android er en av de største plattformene i dag, og Microsoft skal selge tjenester der også. 

 

Microsoft har jo sluppet en rekke Office-produkter og ikke minst egen Launcher på Android. Jeg ser noe sånn som 84 Microsoft-apper i Play Store nå. 

 

Nå ser det ut til at mange mener Andromeda er en oppfrisket versjon av Microsoft Courier [se bildet], under Surface-merkenavnet. 

 

3945563849_9f8266e56d_o.jpg

 

Det er ikke et utenkelig produkt siden bøyelige telefoner skjermer nå finnes.

 

Men det er altså heller ikke utenkelig at de jobber med mer fotfeste på Android-plattformen også. I tillegg til førstepri: cloud-tjenester og AI. Som nok i første omgang må kunne brukes fra Windows, IOS og Android. Og da må de jo være der. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Om noen er bekymret for at Surface Phone eller Andromeda hva den nå enn blir eller kan bli hetende skal bli kansellert, så kan dere vise MS at dere gjerne vil ha en slik enhet.

 

https://www.change.org/p/all-the-people-who-would-buy-the-phone-show-microsoft-the-demand-for-the-surface-phone-or-andromeda

 

Jeg tror den kommer okke som, men jeg er litt bekymret for at MS vil vente for lenge for å få "alt" riktig denne gangen.

Lenke til kommentar

Det ville jo vært typisk at de satser alt på en ny prosessor som Intel lover, men senere kansellerer. 

 

Vanskelig å si hva de tenker. Det største problemet er fremdeles økosystem, og det kan være de ønsker å vente til PWA applikasjoner får litt mer fotfeste for å kunne importere og tilby de mest vitale applikasjonene i MS Store.

 

Videre vet jeg at Snapdragon 850 er spesielt utviklet for Windows for ARM enheter, og at denne skulle sitte i Andromeda enheten, men så registrerer jeg rykter om at MS tester med neste generasjon Snapdragon 1000 og vurderer å vente til denne er i boks. Selv om Surface Phone første gang skulle bruke Intel så har jeg ikke hørt noe om dette nylig.

 

Samtidig kan det være at det ikke er helt frivillig fra MS side i form av at Windows 10 Core OS og Andromeda builden av denne ikke er helt klar til oktober.

 

I tillegg er jeg stort sett positiv med tanke på siste omorganisering fra MS, men akkurat når det gjelder Andromeda er jeg ikke så veldig sikker.

 

Men, tiden vil vise. Om noen ønsker å se hva MS evt. klarer å få til så skader det ikke å signere på linken over :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...