Gå til innhold

SAMLETEST: Aktiv støydemping til under 2000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aktiv støydemping er no' fordømt møl. Det tilsvarer å bytte ut naturlig støy fra omgivelsene med artifacts som er mye mer irriterende.

 

Den eneste støydemping som har noe for seg er den støydemping som fjerner bakgrunnsstøy slik at det blir mulig for personen i andre enden å høre hva du sier når du eksempelvis er på en flyplass eller i et fabrikklokale. Bare i slike tilfeller hvor alternativet er mye verre er det mulig å godta artifacts, men i slike tilfeller stiller en ikke HIFI-krav, men er mer enn fornøyd med at samtalepartner kan høre hva du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig fælt på hvorfor Samsung levels aldri har blitt testet? Er sikker på at de ville score høyt på denne listen.

 

Samsung har aldri vært kjent for god lyd men hadde vært interessant ja. Men ville heller sett Panasonic sine nye headsett blitt testet.

Lenke til kommentar

Aktiv støydemping er no' fordømt møl. Det tilsvarer å bytte ut naturlig støy fra omgivelsene med artifacts som er mye mer irriterende.

 

Den eneste støydemping som har noe for seg er den støydemping som fjerner bakgrunnsstøy slik at det blir mulig for personen i andre enden å høre hva du sier når du eksempelvis er på en flyplass eller i et fabrikklokale. Bare i slike tilfeller hvor alternativet er mye verre er det mulig å godta artifacts, men i slike tilfeller stiller en ikke HIFI-krav, men er mer enn fornøyd med at samtalepartner kan høre hva du sier.

 

Er du mye ute og flyr? Sony sin aktive støydemping er ihvertfall gull verdt for meg, og jeg flyr flere ganger i måneden, også interkontinentalt.

 

Og selv de mindre trådløse øreproppene med aktiv støydemping også fra Sony (wf-1000x) er en fryd å bruke på tog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle gjerne likt at dere testet støydemping i mikrofonene også. Jeg har Bose QC35, og det er null støydemping i mikrofonen.

 

Når jeg bruker det til telefonheadset på jobb, så hører de i samtalen all støy fra langt ute i lokalet like høyt som min stemme. Innebygde mikrofoner i telefonene er mye bedre på støydemping.

 

Er f.eks. Sony bedre på dette?

Lenke til kommentar

 

Aktiv støydemping er no' fordømt møl. Det tilsvarer å bytte ut naturlig støy fra omgivelsene med artifacts som er mye mer irriterende.

 

Sony sin aktive støydemping er ihvertfall gull verdt for meg,

Har du prøvd headset med passiv støyskjerming? Da får du både god lyd og isolasjon mot støy.

 

@Xantippe

Aktiv støyskjerming er dømt til å produsere støy av den ubehagelige, unaturlige typen. Det er en begrensning i teknologien, ikke hvor mye penger du har til rådighet for å utvikle filteret. Alt filteret gjør er å addere støy hentet fra mikrofonen som peker i mot miljølyden, i motfase. Det er effektivt det samme som å heve støygulvet med det doble. Fordi ingen mikrofon har gode egenskaper til å plukke opp lyd slik øret oppfatter den vil den adderte støyen ikke være et perfekt speilbilde av den faktiske støyen og derfra får du den vemmelige artifacts.

Lenke til kommentar

enkleste måten å finne hvilket som passer deg best, gå og prøv dem i butikk!

da jeg skulle ha nye testa jeg så og si samtlige merker og kun sennheiser 4.5btnc passet mitt hode, lydbilde komfort og pris. sonys ble for slapt og satt aldri skikkeligt, audio techica sitt var bass overload, bose sitt var greit men gjorde vondt på det ene øret mitt.

så mitt tips er, gå og prøv selv, bruk tester som en guide til hvilke en bør sjekke ut, ikkje følge blindt.

Lenke til kommentar

Aktiv støydemping er no' fordømt møl. Det tilsvarer å bytte ut naturlig støy fra omgivelsene med artifacts som er mye mer irriterende.

 

Den eneste støydemping som har noe for seg er den støydemping som fjerner bakgrunnsstøy slik at det blir mulig for personen i andre enden å høre hva du sier når du eksempelvis er på en flyplass eller i et fabrikklokale. Bare i slike tilfeller hvor alternativet er mye verre er det mulig å godta artifacts, men i slike tilfeller stiller en ikke HIFI-krav, men er mer enn fornøyd med at samtalepartner kan høre hva du sier.

 

Først sier du at det er no emøl for etterpå å prise det. Ja, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aktiv støydemping er no' fordømt møl. Det tilsvarer å bytte ut naturlig støy fra omgivelsene med artifacts som er mye mer irriterende.

 

Den eneste støydemping som har noe for seg er den støydemping som fjerner bakgrunnsstøy slik at det blir mulig for personen i andre enden å høre hva du sier når du eksempelvis er på en flyplass eller i et fabrikklokale. Bare i slike tilfeller hvor alternativet er mye verre er det mulig å godta artifacts, men i slike tilfeller stiller en ikke HIFI-krav, men er mer enn fornøyd med at samtalepartner kan høre hva du sier.

 

Jeg antar du har prøvd alle støydempende øreklokker som finnes da? Nei?

 

Mine ANC øreklokker har nemlig svært lite "artifacts" som du så fint kaller det, med mindre det er ekstremt høyfrekvente lyder rundt meg, typ kappsag eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aktiv støydemping er no' fordømt møl. Det tilsvarer å bytte ut naturlig støy fra omgivelsene med artifacts som er mye mer irriterende.

 

Den eneste støydemping som har noe for seg er den støydemping som fjerner bakgrunnsstøy slik at det blir mulig for personen i andre enden å høre hva du sier når du eksempelvis er på en flyplass eller i et fabrikklokale. Bare i slike tilfeller hvor alternativet er mye verre er det mulig å godta artifacts, men i slike tilfeller stiller en ikke HIFI-krav, men er mer enn fornøyd med at samtalepartner kan høre hva du sier.

Møl for deg, balsam for sjelen for meg. Betydelig mindre sliten etter en dag på jobb med aktiv støydemping på fra Hegner kommer til jeg går. Støyen fra vei, HVAC og kollegaer er langt langt borte og jeg kommer hjem uten øresus. En drøm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt Denon AH-GC20 i eit åt no og har ikkje hatt dei samme problema som dokke. Og eg har brukt den nesten daglig i heile perioden.

 

Bluetooth har for meg ikkje vore nokke problem. har lagt igjen telefonen i eit rom og gått til eit anna rom uten å miste signal (Igjenom to vegger og ca 7-8 meter i luft

 

Var eit lite problem med ekstra bass i begynnelsen men det var ikkje nokke problem etter at eg skrudde på ClearAudio+ og Automatisk optimalisering. (Sony Xperia Z5)

 

Lurer og på ka musik som var brukt i testen.

Kanskje nokken sanger som har veldig mykje bass fra før av? Hører sjøl på mindre bass avhengie sanger, podcast eller lydbøker.

På fks. Ne obliviscatis 'And Plague Flowers the Kaleidoscope' får eg med heile registere uten at bassen er overdøvande.

 

Det einaste som eg er har merka som negativt er at støydempinga ikkje er som forventa (Siden det er den første hodetelefonen med det så kan eg ikkje sei om det er bedre eller dårligere en andre)

 

Har ikkje hatt mulighet (eller råd) til å teste den mot andre hodetelfoner men for meg har den fungert utmerket så lenge eg har hatt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...