Gå til innhold

TEST: Motorola Moto G6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, har Motorola nå også gått for glassdesign? Æsj, det er en av tingene jeg liker med min G4 pluss, at den ikke har glass på baksiden..

 

greit å nevne at etter at motorola blei kjøpt av lenovo så er det slutt på raske android oppdateringer, jeg har g5 plus og sitter fortsatt med 7.0. Dette er kanskje ikke så viktig for mange, men hadde jeg vist det når jeg kjøpte min g5 plus, så hadde jeg kjøpt en annen mobil.

Android 7.0 på min G4 Plus også. Det er i det minste likt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvordan fungerer den til å holde telefonsamtale med?

 

Jeg har en Moto G4 Plus fra før, og den er skikkelig dårlig, både til å høre motparten i, men også for motparten til å høre meg. Har en kjip Samsung galaxy ace 4 som er mye bedre på dette.

 

Er ellers ganske fornøyd med G4 plus-en, men samtalekvaliteten er et stort minus.

 

Har dere ikke testet dette på G6 Plus?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Testet G4+ og G5+ og begge modellene hadde hva som virker som varmeproblemer og skjermen "fryser".

Dvs. tar man foto på varme sydhavsøyer med G4+, vil skjermen fort fryse og man må reboote. Bruker man G5+ med Google Maps i bil, vil den normalt innen en time "fryse" og må rebootes (skjermrespons er null, mens strømknapp virker). Oftest er telefonen varm når dette skjer, men ikke alltid.

Frysetilstandene gjør den ekstremt treg, dvs. google maps kan fortsette skravle i bakgrunnen selv om skjermen er svart og man kan trykke på den uten effekt. Trykker man på strømknappen av/på, så vil skjermen ofte slås av og på med forsinket effekt.

En annen G5+ hadde problemer med å motta samtale, man kunne ikke trykke for å svare. Man måtte starte telefonapp, og der velge å delta i den innkomne samtalen - dette problemet kunne fikses ved å tømme mobilens cache.

Virker som et kvalitetsproblem. Lar man være å bruke GPS i særlig grad, og tar kun fotos i Europa - er nok telefonen ganske grei. Tar ikke verst bilder uten OIS.

Har også Lenovo tab4 nettbrett, som har et snodig problem med lydutgangen. Man må av og til plugge den i 2 ganger, ellers blir lyden svært lav.

Endret av Jan Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har den VoWifi?

Iflg Telia og Telenor er det ingen Motorola-telefoner som støtter Wifi-tale eller 4G-tale. Men listene deres er litt utdaterte så det kan likevel være muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor sier alle at kamera i g5 plus er god. Jeg har g5 plus som min back up telefon i tilfelle min oneplus gud forby må repareres en eller annen gang og jeg syns kamera er veldig dårlig og jeg må undestrekke at det er det eneste som jeg syns er dårlig på denne telefonen. Resten sfeks performance med å bla gjennom menyene går kjemperaskt og uten stans i det hele tatt, fingeravtrykk respons, surfing og alt annet

er fantastisk bra faktisk og bedre enn i mange dyrere telefonene jeg har hatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor sier alle at kamera i g5 plus er god. Jeg har g5 plus som min back up telefon i tilfelle min oneplus gud forby må repareres en eller annen gang og jeg syns kamera er veldig dårlig og jeg må undestrekke at det er det eneste som jeg syns er dårlig på denne telefonen. Resten sfeks performance med å bla gjennom menyene går kjemperaskt og uten stans i det hele tatt, fingeravtrykk respons, surfing og alt annet

er fantastisk bra faktisk og bedre enn i mange dyrere telefonene jeg har hatt.

 

Enig med deg der. Kameraet er ikke fantastisk i mine øyne heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt at det ligger omtrent 1 år i etterslep på android-versjon. Så nå når versjon 8.x kommer i fullt slipp, så venter 9.0 (P-versjonen) :p

 

Ellers greie nok specs. som jeg nok hadde vært villig til å betale for for over et år siden :wallbash:

Men, nå vil jeg jo helst vite når en kan få android 9.0 på annet enn Google Pixel og sånt.

 

Har et spørsmål, og det er hva er prisforskjellen mellom 64 og 128 lagring?

https://www.gsmarena.com/motorola_moto_g6_plus-9001.php

 

 

Internal 64/128 GB, 4/6 GB RAM

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bra i teorien, men mangel på OIS er merkbar. Samt at GPS i både G4+ og G5+ frøs etter kort tid (max 1 time). Slik at man må reboote mens man kjører bil med Google navigation. Likeledes, samme skjer om man bruker kamera til foto i varme feriestrøk.

 

Håper dette er fikset i G6+, men ser ikke at noen reviews nevner slikt - da de normalt ikke tester GPS eller på sydentur.

 

Nærliggende å vurdere Oneplus6, men den koster kr 2000 ekstra. Den har OIS og toppspesifisert mobil uten tekniske svakheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg forstår ikke hvorfor sier alle at kamera i g5 plus er god. Jeg har g5 plus som min back up telefon i tilfelle min oneplus gud forby må repareres en eller annen gang og jeg syns kamera er veldig dårlig og jeg må undestrekke at det er det eneste som jeg syns er dårlig på denne telefonen. Resten sfeks performance med å bla gjennom menyene går kjemperaskt og uten stans i det hele tatt, fingeravtrykk respons, surfing og alt annet

er fantastisk bra faktisk og bedre enn i mange dyrere telefonene jeg har hatt.

 

For prisen, virker kamera bra. Men Oneplus er bedre, og dyrere. At mobilen fryser ved bruk av GPS i en times tid, er også irriterende om man bruker GPS/navigasjon. Sendt min til reparasjon 4 ganger for dette (fikk nytt IMEI/main board), og til slutt fikk tilgodelapp - fremfor penga tilbake :-(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bra i teorien, men mangel på OIS er merkbar. Samt at GPS i både G4+ og G5+ frøs etter kort tid (max 1 time). Slik at man må reboote mens man kjører bil med Google navigation. Likeledes, samme skjer om man bruker kamera til foto i varme feriestrøk.

 

Håper dette er fikset i G6+, men ser ikke at noen reviews nevner slikt - da de normalt ikke tester GPS eller på sydentur.

 

Nærliggende å vurdere Oneplus6, men den koster kr 2000 ekstra. Den har OIS og toppspesifisert mobil uten tekniske svakheter.

 

Min G5+ har fungert utmerket til navigasjon med Google maps, har brukt den utenlands og i Norge.Ingen frys...Samme med Sygic og Here navigasjonsapper.

Lenke til kommentar

Iflg Telia og Telenor er det ingen Motorola-telefoner som støtter Wifi-tale eller 4G-tale. Men listene deres er litt utdaterte så det kan likevel være muligheter.

Testet min nyinnkjøpte G6+ nå nettopp i et område uten Telenordekning. Og ja Wi-Fi tale fungerer faktisk, har abonnement hos Talkmore btw.

Aktivering av dette ligger litt langt inne i Wi-Fi innstillinger.

post-110320-3266_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Testet min nyinnkjøpte G6+ nå nettopp i et område uten Telenordekning. Og ja Wi-Fi tale fungerer faktisk, har abonnement hos Talkmore btw.

Aktivering av dette ligger litt langt inne i Wi-Fi innstillinger.

Nice. Da har den vel også støtte for 4G-tale?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...