Gå til innhold

Svenske skattemyndigheter slår ned på svart kryptovalutahandel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innrapportering av kryptovalutahandel er jo like tungvint som med aksjehandel. Nå har man jo fått på plass aksjesparekonto endelig. Men, noe tilsvarende engangsinnrapportering finnes ikke for kryptovalutahandel. Det blir fryktelig mange linjer å måtte føre på selvangivelsen da.

 

Så selv om noen kunne tenkt seg å sponset den norske stat med å betale skatt av kryptovalutaspekulasjon, så legger jo ikke akkurat den norske stat særlig tilrette for en forenklet innrapportering.

Lenke til kommentar

Innrapportering av kryptovalutahandel er jo like tungvint som med aksjehandel. Nå har man jo fått på plass aksjesparekonto endelig. Men, noe tilsvarende engangsinnrapportering finnes ikke for kryptovalutahandel. Det blir fryktelig mange linjer å måtte føre på selvangivelsen da.

 

Så selv om noen kunne tenkt seg å sponset den norske stat med å betale skatt av kryptovalutaspekulasjon, så legger jo ikke akkurat den norske stat særlig tilrette for en forenklet innrapportering.

 

Er vel mer lønnsomt for de å heller ta deg, for da får de jo også straffeskatt. Siden du ikke orket å fylle ut alle linjene.

Lenke til kommentar

Sant det (men ikke akkurat meg da). Men, siden jeg ikke har giddet å syssle med kryptovaluta så blir det heller et tap for dem, å forsøke å lete på et tilfeldig individ (nål i høystakken) :)

 

Så de må gjerne begynne å lete, men da blir det utgifter for dem. Her finner de ikke noe.

Jeg synes kryptovaluta er et samfunnsmessig interessant tema. Det er årsaken til at jeg er i disse trådene. Man må jo kunne få anledning til å heie på de som prøver seg på denne anarkistiske valutaen :wee:

 

Skattelegging er noe tung i Norge på det meste. Jeg synes vi betaler noe mye skatt. Velferdsgoder er jo et gode. Men, alle voksne individer har rett til å påvirke gjennom demokratiske prosesser. De på Stortinget må fra sin side ta hensyn til samfunnsutviklingen.

 

Kryptovaluta er vanskelig å regulere. Da en fint kan skrive det på en serviett og gi til en annen person. Akkurat som med penger. Det blir sluttmottaker som skal cashe ut sin kryptokode som blir den som sliter, eller som kommer i søkelyset dersom myndigheter klarer å lette på lokket av denne alternative økonomien.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er vel mer lønnsomt for de å heller ta deg, for da får de jo også straffeskatt. Siden du ikke orket å fylle ut alle linjene.

 

 

Du får to svar av meg denne gang. Her svarer jeg helt spesifikkt. Når myndighetene feiler gang på gang i å ta noen, så blir det selvsagt en avveining for dem, om de skal lage et forenklet system eller ikke, i håp om at noen kommer til overflaten og ønsker å dele av kaken sin.

 

Amnesty er det jo noe som heter også. Blir spennende å se hele dynamikken i dette med kryptovaluta vs. myndighetene. Dette er bedre enn krimhistorier :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...