Gå til innhold

Sea of Thieves kan få en åpen beta før neste måneds lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alpha var morsomt i noen timer men hadde ingen "dybde" Etter at du har bekjempet x antall skjeletter, gravd opp noen skatter og kjempet mot noen andre pirater er det jo ingenting mer å gjøre. Håper virkelig de lager en historie å lager litt mer rpg ut av spillet.

Endret av per parker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alpha var morsomt i noen timer men hadde ingen "dybde" Etter at du har bekjempet x antall skjeletter, gravd opp noen skatter og kjempet mot noen andre pirater er det jo ingenting mer å gjøre. Håper virkelig de lager en historie og lager litt mer rpg ut av spillet.

 

Det er jo på en måte det som er meninga med Alpha og Beta. At man skal teste mechanics osv. Story og hele den pakka vil jo garantert komme når/dersom spillet blir lansert. Spill i Alpha har sjeldent mye ting å gjøre annet en å teste core mechanics.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alpha var morsomt i noen timer men hadde ingen "dybde" Etter at du har bekjempet x antall skjeletter, gravd opp noen skatter og kjempet mot noen andre pirater er det jo ingenting mer å gjøre. Håper virkelig de lager en historie og lager litt mer rpg ut av spillet.

Det er jo på en måte det som er meninga med Alpha og Beta. At man skal teste mechanics osv. Story og hele den pakka vil jo garantert komme når/dersom spillet blir lansert. Spill i Alpha har sjeldent mye ting å gjøre annet en å teste core mechanics.

 

Nja jeg tviler sterkt på det. Har vært med på flere alpha og beta og aldri sett noen som har endrer spillet såpass mye. Sea of Thieves sliter enormt med innhold, det er bare skjelett fiender og kister å lete etter. Spillet skal jo lanseres snart, dem har vel ikke mer enn en måneds tid på seg nå. Meget synd for grunnspillet er helt fantastisk.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

 

 

Alpha var morsomt i noen timer men hadde ingen "dybde" Etter at du har bekjempet x antall skjeletter, gravd opp noen skatter og kjempet mot noen andre pirater er det jo ingenting mer å gjøre. Håper virkelig de lager en historie og lager litt mer rpg ut av spillet.

Det er jo på en måte det som er meninga med Alpha og Beta. At man skal teste mechanics osv. Story og hele den pakka vil jo garantert komme når/dersom spillet blir lansert. Spill i Alpha har sjeldent mye ting å gjøre annet en å teste core mechanics.

 

Nja jeg tviler sterkt på det. Har vært med på flere alpha og beta og aldri sett noen som har endrer spillet såpass mye. Sea of Thieves sliter enormt med innhold, det er bare skjelett fiender og kister å lete etter. Spillet skal jo lanseres snart, dem har vel ikke mer enn en måneds tid på seg nå. Meget synd for grunnspillet er helt fantastisk.

 

Dere burde lese dere opp på hvorfor spill ligger ute i Alpha og Beta versjoner. Det at du tviler på min kommentar tyder på at du ikke forstår hvorfor spill blir lagt ut i Alpha og Beta. Jeg linker til en som forklarer det ganske greit.

 

https://steamcommunity.com/app/255500/discussions/0/630800445001699632/

Lenke til kommentar

 

 

Alpha var morsomt i noen timer men hadde ingen "dybde" Etter at du har bekjempet x antall skjeletter, gravd opp noen skatter og kjempet mot noen andre pirater er det jo ingenting mer å gjøre. Håper virkelig de lager en historie og lager litt mer rpg ut av spillet.

Det er jo på en måte det som er meninga med Alpha og Beta. At man skal teste mechanics osv. Story og hele den pakka vil jo garantert komme når/dersom spillet blir lansert. Spill i Alpha har sjeldent mye ting å gjøre annet en å teste core mechanics.

 

Nja jeg tviler sterkt på det. Har vært med på flere alpha og beta og aldri sett noen som har endrer spillet såpass mye. Sea of Thieves sliter enormt med innhold, det er bare skjelett fiender og kister å lete etter. Spillet skal jo lanseres snart, dem har vel ikke mer enn en måneds tid på seg nå. Meget synd for grunnspillet er helt fantastisk.

 

Så du kjenner til alt innholdet da? Jeg har testet en del spill med "disabled" innhold i alpha/beta fasen men det er jo pga som tester så skal man knekke spill av og til. Og for å få fokus på "test områdene" så blir mye skrudd av slik at folk tester det. Og ikke springer alle andre veier

Lenke til kommentar

Hva folk oppfatter som Alpha og Beta har endret seg mye de siste årene. Før var et spill i Alpha knapt spillbart, med ikke annet enn helt grunnleggende (om det) funksjonalitet på plass og som regel elendig ytelse. Beta var noe som nærmet seg et ferdig spill, men ofte fortsatt med en del bugs og uferdig arbeid. De aller fleste beta jeg har testet har hatt innhold på plass, fordi dette også skal testes i større skala. Eller fordi det egentlig ikke er en beta, men en stresstest av servere eller ren hype før release. En beta er som regel ikke for å teste grunnlegende deler av spillet.

 

Om spillet skal ut om en måneds tid virker det rart å ikke teste annet enn kister hvis det er annet innhold som skal slippes til release. Skal ikke det testes det da?

Lenke til kommentar

At spillet ikke har en *åpen beta* med alle funksjoner, muligheter og innhold låst opp betyr ikke at det er mangel på innhold eller mangel på tester.

Sea of Thieves har en egen lukket beta-gruppe som tester alle nye funksjoner og innhold. Dette har pågått siden sommeren, og muligens enda lenger.

Denne gruppen tester spesifikt innhold og gir tilbakemelding på det, slik at Rare kan fokusere på å finpusse og balansere enkelte ting om gangen. Så vidt jeg vet har heller ikke denne gruppen testet hele spillets potensiale på èn og samme tid enda.

Jeg har troa på at dette kommer til å slå an, og gleder meg til å begi meg ut på tokt med venner!

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...