Gå til innhold

Apple bekrefter: Snart kan du slå av funksjonen som gir iPhonen din dårligere ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har aldri opplevd iPhonen som treig. Tar heller bedre batteri enn raskere prosessor når som helst.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Akkurat som de skrev i uttalelsen sin i desember poengterer Cook at funksjonen er der for å forhindre at mobilen slår seg av uten forvarsel, ikke for å gjøre mobilen tregere. "

 

Jeg har hatt 3 iphone og 2 android telefoner (har nå iphone). Mitt største problem med iphone er at de har alle skrudd seg av uten forvarsel når temperaturen er under 5 grader - helt ubrukelig i marka (høst, vinter og vår). Mine android telefoner har holdt i 15-20 blå med videoopptak nedover langrennsløypene.

 

"Apple designed the iPhone to turn off under extreme conditions, such as very cold or very hot weather. This actually helps protect your iPhone from malfunctioning as a result of low voltage from the battery. Apple recommends that you only use your iPhone (and other iOS devices) when the temperature is between 32-95 degrees Fahrenheit to avoid temperature-related issues."

 

Gi meg heller funksjonen: "Ikke skru av telefonen uavhengig av temperatur" (kan selv ta risiko om "malfunction"). Hvis den til slutt skrur seg av fordi batteriet er tomt så det greit, men det er sjelden tilfellet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jada, men nå er det en del mennesker som lager et problem ut av alt også da.

 

Det som er et problem for noen er ikke nødvendigvis et problem for alle. Bare å se i tråden for Pixel 2 der den ene svakheten dukker opp etter den andre. Men mange som er i tråden der er allikevel veldig fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, men nå er det en del mennesker som lager et problem ut av alt også da.

 

Det som er et problem for noen er ikke nødvendigvis et problem for alle. Bare å se i tråden for Pixel 2 der den ene svakheten dukker opp etter den andre. Men mange som er i tråden der er allikevel veldig fornøyd.

 

Det er ikke å lage et problem ut av det, men det Apple har gjort er rett og slett svindel. De har lurt sine kunder, som har en litt gammel telefon med dårlig batteri, til å kjøpe ny telefon pga at telefonen har blitt for treig. Mange hadde ikke hatt behovet for oppgradering hadde det ikke vært for dette. Det er derfor folk har gått til sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjelder dette også ipad? Min Ipad begynner å bli frytelig treg.

 

Gammel? Bruker å hjelpe å ta en backup til icloud også gjenoppretter du den som ny i itunes. Hvilke iPads/iPhoner som får oppdateringen får man vite når betaen starter i neste mnd. Bare å sjekke macrumors.com eller 9to5mac.com

Lenke til kommentar

(Basert på tidligere erfaring)

Så, da har jeg to valg;

 

1. Ikke installere nye iOS versjoner og få dårlig ytelse på telefonen etterhvert som batteriet blir degradert.

 

2. Installere den nye iOS versjonen å få merkbart dårligere ytelse som en direkte følge av tyngre iOS.

Lenke til kommentar

Jeg har en iphone med friskt batteri. Kan jeg vær så snill få velge å klokke ned cpu for bedre batteritid?

Nei, det er ikke slik det fungerer.

 

Strømsparingsmodus gir bedre batteritid.

 

Det Apple sin løsning gir skal være lengre levetid for batteriet. Angivelig. De har ikke bevist noe som helst da.

 

Hvis du vil ha et batteri med langt liv, kjøp en Galaxy S8. De har long-life batterier, ingen andre har.

Lenke til kommentar

"Akkurat som de skrev i uttalelsen sin i desember poengterer Cook at funksjonen er der for å forhindre at mobilen slår seg av uten forvarsel, ikke for å gjøre mobilen tregere. "

 

Jeg har hatt 3 iphone og 2 android telefoner (har nå iphone). Mitt største problem med iphone er at de har alle skrudd seg av uten forvarsel når temperaturen er under 5 grader - helt ubrukelig i marka (høst, vinter og vår). Mine android telefoner har holdt i 15-20 blå med videoopptak nedover langrennsløypene.

 

"Apple designed the iPhone to turn off under extreme conditions, such as very cold or very hot weather. This actually helps protect your iPhone from malfunctioning as a result of low voltage from the battery. Apple recommends that you only use your iPhone (and other iOS devices) when the temperature is between 32-95 degrees Fahrenheit to avoid temperature-related issues."

 

Gi meg heller funksjonen: "Ikke skru av telefonen uavhengig av temperatur" (kan selv ta risiko om "malfunction"). Hvis den til slutt skrur seg av fordi batteriet er tomt så det greit, men det er sjelden tilfellet.

Ja det viser jo hvor mye de bryr seg om at telefonen skal liksom holde seg på til enhver tid og hvor viktig det er. Så slår de den altså av om temperaturen går under 0.

 

Den logikken stemmer ikke helt den. De er åpenbart ikke opptatt av at den skal holde seg på i kulden. OG du kan jo lure på hvordan det har seg at disse "malfunctionsene" ikke oppstår ved Android telefoner, men angivelig skal oppstå på iPhone. Er iPhone så dårlig laget? Kun for bruk i California?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...